Συνεχίζεται η επιτάχυνση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της ψηφιακής μετάβασης


 Το 2020 ήταν η χρονιά που άλλαξε άρδην σχεδόν κάθε πτυχή της καθημερινότητας και του τρόπου που λειτουργούν επιχειρήσεις και οργανισμοί. Το 2021 ο βασικός στόχος όλων είναι να τεθεί σε έλεγχο η πανδημία, ώστε να επιστρέψει η ανθρωπότητα στην κανονικότητα.

Η SAS, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των analytics και της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημοσιεύει τις προβλέψεις της για τη νέα χρονιά στους διάφορους τομείς που εξειδικεύεται και αναλύει πως αυτές θα επηρεάσουν ανθρώπους και επιχειρήσεις.

Τεχνητή Νοημοσύνη & Analytics – Ανάγκη για «ηθική» Τεχνητή Νοημοσύνη

Κατά τη διάρκεια της περσυνής χρονιάς, η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης και των analytics με στόχο τον περιορισμό της πανδημίας σε σχεδόν όλες τις πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας, ήταν ιδιαίτερα έντονη. Η αυξημένη ψηφιακή μετάβαση που σημειώθηκε θα συμβάλλει στη λήψη γρήγορων και σωστών αποφάσεων από τις επιχειρήσεις το 2021 και ο συνδυασμός ανθρώπων και analytics μπορεί να φέρει κορυφαία αποτελέσματα για τους οργανισμούς.

Το 2021 θα γίνει πιο εμφανής η ανάγκη για δημιουργία ηθικών αρχών στην τεχνητή νοημοσύνη που θα οδηγήσουν σε υπεύθυνες πρακτικές. Καθώς οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται όλο και περισσότερα σε ζητήματα ηθικής και τεχνητής νοημοσύνης, οι επιχειρήσεις θα προωθήσουν πρακτικές «υπεύθυνης τεχνητής νοημοσύνης», που θα τις διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό και θα δώσουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή. Παράλληλα, φέτος θα δούμε να αναδύονται κανονισμοί λειτουργίας για την τεχνητή νοημοσύνη, αντισταθμίζοντας τους φόβους της υιοθέτησης τέτοιων τεχνολογιών. Έτσι λοιπόν θα ανοίξει ο δρόμος για την ευρύτερη και ασφαλέστερη υιοθέτηση της. Από την άλλη πλευρά, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας (Natural language processing) και η μηχανική όραση (computer vision) θα παίξουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ανακάλυψη νέων πηγών insights, ενισχύοντας την παραδοσιακή ανθρώπινη έρευνα.

Αντιμετώπιση της Απάτης – Στα ύψη οι απάτες το 2021

Η πανδημία και η οικονομική κρίση δημιούργησαν τις ιδανικές συνθήκες για άνθηση της απάτης σε παγκόσμιο επίπεδο. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία η SAS προβλέπει πως το 2021 θα είναι μία χρονιά που θα σπάσει κάθε ρεκόρ, σε όλους τους κλάδους. Το 2020 έφερε έκρηξη στη χρήση του online και mobile banking, ενώ ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί, όπως π.χ. οι ασφαλιστικές εταιρείες, στρέφονται σε εξ’ ολοκλήρου digital λειτουργία. Είναι ήδη γνωστό ότι οι απατεώνες λατρεύουν το ψηφιακό περιβάλλον και ακριβώς για αυτό τον λόγο οι επιχειρήσεις προσπαθούν να βάλουν τις απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας στη μάχη κατά της απάτης και να ανταποκριθούν άμεσα σε νέους κινδύνους και φαινόμενα απάτης. Ακρογωνιαίος λίθος σε αυτή τη μάχη είναι ο συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης και ανθρώπινης ευφυίας.

Επίσης, τη νέα χρονιά θα δούμε πολιτικές αντιπαραθέσεις σχετικά με την ψηφιακή ταυτοποίηση και την ιδιωτικότητα. Οι οργανισμοί πλέον βιώνουν μία ψηφιακή μετάβαση που δεν αναμενόταν πριν το 2025. Η συλλογή περισσότερων δεδομένων των χρηστών θα είναι αναγκαία για τη διαχείριση ρίσκων ταυτοποίησης, ενώ την ίδια στιγμή θα υπάρξει ανάγκη για υιοθέτηση νόμων που θα ομαλοποιήσουν τις διαφορές μεταξύ ψηφιακής ταυτοποίησης και ιδιωτικότητας.

Υγεία – Η χρονιά των εμβολίων και της διεύρυνσης της ψηφιακής περίθαλψης/φροντίδας

Αν το 2020 ήταν η χρονιά της Covid-19, τότε το 2021 θα είναι η χρονιά των εμβολίων. Πέρυσι, παρατηρήσαμε την ανάγκη για βελτιστοποίηση του μοντέλου διαχείρισης πόρων στον τομέα της υγείας. Αποδείξαμε πως αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί αποτελεσματικά μέσω της χρήσης ισχυρών analytics για την πρόβλεψη της πορείας ασθενειών και τη βελτιστοποίηση των μέσων καταπολέμησής τους, θωρακίζοντας έτσι τα συστήματα υγείας για μελλοντικές υγειονομικές κρίσεις.

Παράλληλα, το 2020 είδαμε να εμφανίζεται έντονα η τηλεδιάγνωση ασθενών από ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων. Φέτος, παρόλο που πολλές ειδικότητες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις βίντεο κλήσεις, οι ιατροί των ειδικοτήτων για τις οποίες απαιτείται φυσική παρουσία του ασθενούς για διάγνωση σταδιακά θα σταματήσουν να τις χρησιμοποιούν. Τέλος, θα υπάρξει ραγδαία ανάπτυξη αποστολής βιομετρικών δεδομένων μέσω έξυπνων συσκευών (πχ. smartwatch), ειδικότερα ασθενών με χρόνια νοσήματα για την καλύτερη παρατήρηση και βελτίωση της υγείας τους.

IoT – Hot trend η μηχανική όραση και χρήση της βιομετρικής ταυτοποίησης από τράπεζες

Η πανδημία δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της υιοθέτησης τεχνολογιών που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα χρειάζονταν ακόμη πολλά χρόνια για να αξιοποιηθούν πλήρως. Το Internet of Things είναι μία από τις κορυφαίες τάσεις στον τομέα της τεχνολογίας, και μαζί με την πρωτοποριακή μηχανική όραση, βρήκαν πολλές εφαρμογές κατά την πανδημία. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μετατρέπει «στεγνά» IoT δεδομένα σε εύχρηστα insights. Ένα παράδειγμα εφαρμογής αυτής της τεχνολογίας είναι η χρήση της σε εμπορικά καταστήματα η οποία μπορεί να ειδοποιήσει ή να κάνει συστάσεις στους πελάτες σε περιπτώσεις συγχρωτισμού.

Μέσα στο 2021 κλάδοι όπως τράπεζες, ασφαλιστικές και χρηματοοικονομικά ιδρύματα θα κινηθούν προς την βιομετρική ταυτοποίηση. Η αύξηση της ασφάλειας και η διευκόλυνση των συναλλαγών μέσω blockchain και κρυπτονομίσματων αποτελούν τους κυριάρχους λόγους που θα οδηγήσουν τους παραπάνω κλάδους σε αυτήν την κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, η υιοθέτηση της τεχνολογίας 5G θα εκμηδενίσει τον χρόνο λήψης αποφάσεων σε τομείς όπως λιανεμπόριο, βιομηχανία και μεταφορές (κυρίως μέσω των αυτόνομων οχημάτων). Παράλληλα, θα ενισχυθεί περαιτέρω η χρήση ρομπότ και chatbots.

Διαχείριση προσωπικών δεδομένων – Προτεραιότητα μετά τη λήξη της πανδημίας

Με τη λήξη της πανδημίας θα δημιουργηθεί η ανάγκη σε παγκόσμια κλίμακα για μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων. Σε πολλές χώρες του κόσμου στο όνομα της πανδημίας καταπατήθηκαν πολλά δικαιώματα που σχετίζονταν με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και για αυτό το λόγο θα υπάρξει η ανάγκη για αποκατάσταση των δικαιωμάτων αυτών. Αυτό ίσως αποτελέσει σκόπελο για τις επιχειρήσεις, καθώς οι διαφορετικοί νόμοι σε κάθε χώρα, ακόμη και σε διαφορετικές περιοχές της ίδιας χώρας (π.χ. ΗΠΑ), θα περιπλέξουν αρκετά τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα οι πολυεθνικές.

Εν κατακλείδι, παρατηρούμε πως η πανδημία έφερε ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογική πρόοδο και στην χρήση τεχνολογιών σε μεγάλη κλίμακα που κανονικά θα ακολουθούσαν πολύ πιο αργούς ρυθμούς εξέλιξης. Η τεχνητή νοημοσύνη, τα analytics, η μηχανική μάθηση, η μηχανική όραση και το Internet of Things θα είναι αδιαμφισβήτητα οι πρωταγωνιστές της νέας χρονιά, προσφέροντας λύσεις σε πληθώρα προβλημάτων που μέχρι τώρα έμοιαζαν πολύπλοκα και δυσεπίλυτα. NAYTEMPORIKH

Πόσιμο νερό από τον αέρα, χάρη σε «έξυπνο» αεροτζέλ

 Η πρόσβαση σε πόσιμο νερό θεωρείται πως θα αποτελέσει μια από τις προκλήσεις του όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος, δεδομένου πως εκτιμάται ότι περίπου ένα δισεκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο ήδη αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο συγκεκριμένο θέμα- και, σ


ε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερη φαίνεται η σημασία της δουλειάς ερευνητών στο National University of Singapore (NUS) που δημιούργησαν μια ουσία η οποία εξάγει νερό από τον αέρα χωρίς εξωτερική πηγή ενέργειας.

Στην ατμόσφαιρα του πλανήτη θεωρείται πως υπάρχει νερό που θα μπορούσε να γεμίσει περίπου μισό τρισεκατομμύριο πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων. Για την εκμετάλλευση αυτής της εν δυνάμει πηγής πόσιμου νερού, ομάδα της οποίας ηγήθηκε η καθηγήτρια Χο Γκιμ Γουέι δημιούργησε ένα είδος αεροτζέλ- ένα στερεό υλικό σχεδόν ανύπαρκτου βάρους. Στο μικροσκόπιο φαίνεται σαν σφουγγάρι, μα δεν χρειάζεται να πιεστεί για να ελευθερώσει το νερό που απορροφά, ενώ δεν χρειάζεται μπαταρία. Σε ένα υγρό περιβάλλον, ένα κιλό αυτού μπορεί να παράγει 17 λίτρα νερού ημερησίως.

NEWS.NUS.EDU.SG

«Κλειδί» είναι τα μακρά, «φιδόμορφα» μόρια, γνωστά ως πολυμερή, από τα οποία αποτελείται το αεροτζέλ. Το ειδικό αυτό πολυμερές αποτελείται από μια εξελιγμένη χημική δομή η οποία μπορεί συνεχόμενα να εναλλάσσεται μεταξύ κατάστασης στην οποία ελκύει νερό και κατάστασης στην οποία το απωθεί. Το «έξυπνο» αυτό αεροτζέλ συλλέγει αυτόνομα μόρια νερού από τον αέρα, τα συμπυκνώνει σε υγρό και απελευθερώνει το νερό. Όταν έχει ήλιο, η «έξυπνη» αυτή δομή μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την απελευθέρωση νερού μεταβαίνοντας σε μια εντελώς υδροφοβική κατάσταση. Οι επιδόσεις του είναι ιδιαίτερα καλές, δεδομένου ότι το 95% των υδρατμών που πάνε στο αεροτζέλ βγαίνουν ως νερό. Σε εργαστηριακές δοκιμές το αεροτζέλ ήταν σε θέση να παρέχει ασταμάτητα νερό για μήνες. Όσον αφορά στο αν είναι πόσιμο, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως πληρούσε τα στάνταρ του ΠΟΥ για το πόσιμο νερό.

Μέθοδοι εξαγωγής νερού από τον αέρα έχουν αναπτυχθεί και στο παρελθόν, μα χρειάζονταν ηλιακό φως ή ηλεκτρισμό και είχαν κινητά τμήματα που έπρεπε να ανοίγουν ή να κλείνουν.

Η εν λόγω έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science Advances, και οι ερευνητές αναζητούν βιομηχανικούς εταίρους με στόχο την οικιακή ή βιομηχανική χρήση.

Στην ψηφιακή εποχή περνάνε οι κοινωφελείς περιουσίες και οι σχολάζουσες κληρονομιές

 


Αυτοματοποιημένη διαδικασία για την άντληση στοιχείων  που αφορούν την εκκαθάριση, την εποπτεία και διαχείριση των κοινωφελών περιουσιών και των σχολαζουσών κληρονομιών του Δημοσίου δημιουργούν τα υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Συγκεκριμένα, οι Διευθύνσεις Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων αποκτούν άμεση πρόσβαση σε αναγκαία για τη λειτουργία τους στοιχεία, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών η  ψηφιοποίηση καθιστά ταχύτερη και ακριβέστερη την εκκαθάριση, την εποπτεία και τη διαχείριση κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών

Ειδικότερα:

•             Εισάγεται αυτοματοποιημένη διαδικασία λήψης φορολογικής ενημερότητας μέσω της ηλεκτρονικής διασύνδεσης της Διεύθυνσης Κοινωφελών Περιουσιών του υπουργείου Οικονομικών με τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Έτσι, απαλλάσσονται από τη γραφειοκρατική υποχρέωση λήψης και προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας σε φυσική μορφή οι υπότροφοι, οι βοηθηματούχοι, οι επιχορηγούμενοι, τα μέλη εξεταστικών επιτροπών και οι προμηθευτές που λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση ή αμοιβή από κοινωφελή κληροδοτήματα τα οποία τελούν υπό τη διαχείριση του Υπουργείου Οικονομικών.

•             Λαμβάνονται αυτόματα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στοιχεία  δημοτολογικής κατάστασης (ληξιαρχικής πράξης θανάτου, οικογενειακής κατάστασης και πλησιέστερων συγγενών) διαθετών κοινωφελών περιουσιών και κληρονομουμένων σχολαζουσών κληρονομιών. Με τον τρόπο αυτό, καθίσταται ταχύτερη και αποτελεσματικότερη η  εξακρίβωση του θανάτου του διαθέτη και η ανεύρεση τυχόν συγγενών του κληρονομούμενου.

•             Ενημερώνονται αυτόματα τα Μητρώα Κοινωφελών Περιουσιών και Σχολαζουσών Κληρονομιών με τα στοιχεία των ανωτέρω πράξεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι Διευθύνσεις Κοινωφελών Περιουσιών να έχουν, όταν απαιτείται, άμεση πληροφόρηση για τον θάνατο εκείνων που με διαθήκη καταλείπουν περιουσία προς το Ελληνικό Δημόσιο ή για κοινωφελή σκοπό, καθώς και όσων έχουν αποβιώσει και δεν υπάρχουν εμφανείς κληρονόμοι (σχολάζουσες κληρονομιές).

Με τις παραπάνω ψηφιακές διαδικασίες και τη διασύνδεση μεταξύ μητρώων και υπηρεσιών, επιτυγχάνεται:

•             Άμεση γνώση των δημοτολογικών στοιχείων όσων σχετίζονται με κοινωφελείς  περιουσίες και σχολάζουσες κληρονομιές.

•             Επιτάχυνση και απλοποίηση της διαδικασίας για την καταβολή των ποσών που δικαιούνται υπότροφοι, βοηθηματούχοι, προμηθευτές κ.λπ. από τα έσοδα των κληροδοτημάτων που διαχειρίζεται το Υπουργείο Οικονομικών.

•             Επικαιροποίηση των στοιχείων που τηρούνται στα σχετικά Μητρώα από το Υπουργείο Οικονομικών και τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για τον θάνατο προσώπων που κατέλιπαν περιουσιακά στοιχεία στο Ελληνικό Δημόσιο ή για κοινωφελείς  σκοπούς και για την ύπαρξη κληρονόμων σχολαζουσών κληρονομιών.

Ευρωπαίοι πάροχοι δεσμεύονται για την ανάπτυξη ανοικτών δικτύων ασύρματης πρόσβασης


 Οι Deutsche Telekom AG, Orange S.A., Telefónica S.A. και ο Όμιλος Vodafone ενώνουν τις δυνάμεις τους για να στηρίξουν την ανάπτυξη Ανοικτών Δικτύων Ασύρματης Πρόσβασης (Open RAN) ως τεχνολογία επιλογής για μελλοντικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας προς όφελος των καταναλωτών και των εταιρικών πελατών σε όλη την Ευρώπη. 

 
Σε ένα μνημόνιο συμφωνίας (MoU), οι τέσσερις πάροχοι εξέφρασαν τη δέσμευσή τους για την υλοποίηση και την ανάπτυξη λύσεων Open RAN που αξιοποιούν νέες ανοιχτές, εικονικοποιημένες αρχιτεκτονικές δικτύου, λογισμικό και εξοπλισμό για τη δημιουργία πιο ευέλικτων και ευπροσάρμοστων δικτύων κινητής τηλεφωνίας στην εποχή του 5G. 
 
Οι τέσσερις πάροχοι θα συνεργαστούν με υφιστάμενους και νέους εταίρους οικοσυστημάτων, φορείς του κλάδου, όπως το O-RAN ALLIANCE και το Telecom Infra Project (TIP), καθώς και με τους αρμόδιους για τη χάραξη της πολιτικής στην Ευρώπη, για να διασφαλίσουν ότι το Open RAN θα φτάσει γρήγορα να ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις με τις παραδοσιακές λύσεις στα δίκτυα ασύρματης πρόσβασης. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο προς την κατεύθυνση ενός διευρυμένου και αναζωογονημένου οικοσυστήματος προμηθευτών και τη διαθεσιμότητα τεχνολογίας Open RAN σε επίπεδο παρόχων για την έγκαιρη εμπορική της ανάπτυξη στην Ευρώπη.
 
Ο Johan Wibergh, διευθυντής τεχνολογίας του Ομίλου Vodafone δήλωσε σχετικά: «Το Open RAN έχει τη δύναμη να ενθαρρύνει την ευρωπαϊκή τεχνολογική καινοτομία, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία των εταιρειών που το αναπτύσσουν και των κυβερνήσεων που την υποστηρίζουν. Το άνοιγμα της αγοράς σε νέους προμηθευτές, με τη φιλοδοξία μας και την στήριξη των κρατών, θα συνεπάγεται ταχύτερη ανάπτυξη του 5G, εξοικονόμηση του κόστους στην αποτελεσματικότητα του δικτύου και υπηρεσίες διεθνούς επιπέδου. Παραμένουμε δεσμευμένοι στην ανάπτυξη του προγράμματος Open RAN σε ολόκληρη την Ευρώπη και το επεκτείνουμε ακόμη περισσότερο. Στόχος μας είναι να ανοίξουμε εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης, βοηθώντας νέους, μικρότερους προμηθευτές να δημιουργήσουν τα δικά τους προϊόντα. Αλλά για να το πράξουμε αυτό, χρειαζόμαστε ένα υποστηρικτικό επενδυτικό περιβάλλον και πολιτική στήριξη, και καλούμε τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να συνεργαστούν μαζί μας στη δημιουργία του οικοσυστήματος Open RAN». 
 
Ο Enrique Blanco, Chief Technology & Information Officer (CTIO) της Telefónica, δήλωσε: «Το Open RAN είναι η φυσική εξέλιξη των τεχνολογιών ασύρματης πρόσβασης και θα είναι κομβικής σημασίας για τα δίκτυα 5G. Η Telefónica θεωρεί ότι το σύνολο του κλάδου πρέπει να συνεργαστεί για να γίνουν πραγματικότητα. Είμαι ενθουσιασμένος που συνεργάζομαι με μεγάλους Ευρωπαίους παρόχους για την προώθηση μιας ανοικτής τεχνολογίας που θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ευελιξίας, της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των δικτύων μας. Πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία ώστε ο ευρωπαϊκός κλάδος όχι μόνο να προωθήσει την ανάπτυξη του 5G αλλά και να συμμετάσχει στη βιώσιμη τεχνολογική του ανάπτυξη».  
 
Ο Michaël Trabbia, Chief Technology & Information Officer (CTIO) της Orange, σχολίασε: «Το Open RAN είναι η επόμενη σημαντική εξέλιξη των ραδιοδικτύων 5G. Η Orange πιστεύει ότι αποτελεί σημαντική ευκαιρία προκειμένου οι υπάρχοντες και οι αναδυόμενοι Ευρωπαίοι πάροχοι να αναπτύξουν προϊόντα και υπηρεσίες με βάση το O-RAN, ξεκινώντας από εσωτερικούς χώρους και απομακρυσμένες περιοχές. Η εξέλιξη αυτή πρέπει να στηριχθεί από ένα ευρύ ευρωπαϊκό οικοσύστημα (πανεπιστήμια και ερευνητές, προγραμματιστές λογισμικού, πάροχους εξοπλισμού, integrators τεχνολογιών, δημόσια χρηματοδότηση για έρευνα και ανάπτυξη), καθώς συνιστά μοναδική ευκαιρία για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας και ηγεσίας στην παγκόσμια αγορά». 
 
«Το Open RAN αφορά την καινοτομία του δικτύου, την ευελιξία και την ταχύτερη ανάπτυξή του. Η Deutsche Telekom έχει δεσμευτεί για την προώθηση, την ανάπτυξη και την υιοθέτησή του, ώστε να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία δικτύου για τους πελάτες μας. Για να εκμεταλλευτούμε αυτήν την ευκαιρία, είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τους κορυφαίους Ευρωπαίους εταίρους μας, προκειμένου να προωθήσουμε ένα ευρύ, ανταγωνιστικό και ασφαλές οικοσύστημα 4G / 5G βασισμένο σε λύσεις Open RAN», δήλωσε η Claudia Nemat, διευθύντρια τεχνολογίας της Deutsche Telekom. «Μέσω των ανοιχτών labs και των δραστηριοτήτων μας στις κοινότητες, διευκολύνουμε τους μικρότερους παίκτες να εισέλθουν στην αγορά με τις δικές τους λύσεις. Για να αξιοποιήσουμε το θεμελιώδες αυτό έργο, ζητούμε την κυβερνητική στήριξη και χρηματοδότηση για κοινοτικές δραστηριότητες που θα ενισχύσουν το ευρωπαϊκό οικοσύστημα και την ηγεσία στο 5G». 
 
Η ανάπτυξη και εφαρμογή του Open RAN αναμένεται κατά γενική εκτίμηση να έχει θετικό αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή αγορά τηλεπικοινωνιών. Στα παραδοσιακά ραδιοδίκτυα, τα δίκτυα αναπτύσσονται χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένες θέσεις κυψέλης, όπου το ραδιοδίκτυο, ο εξοπλισμός και το λογισμικό παρέχονται από έναν μόνο προμηθευτή ως μία κλειστή λύση. Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας επανεξετάζουν σήμερα τον τρόπο ανάπτυξης των δικτύων τους. 
 
Με το Open RAN, η βιομηχανία πλέον στρέφεται προς πρότυπα και τεχνικές προδιαγραφές που καθορίζουν ανοιχτές διεπαφές εντός του ραδιοσυστήματος, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού και του λογισμικού, έτσι ώστε τα δίκτυα να μπορούν να αναπτυχθούν και να λειτουργήσουν με βάση ανάμικτα στοιχεία από διαφορετικούς προμηθευτές. Οι πάροχοι θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την καινοτομία των προμηθευτών για να βελτιώσουν την οικονομική αποδοτικότητα και να παρέχουν πιο ευέλικτα προσαρμοσμένες υπηρεσίες, καλύπτοντας τις εξελισσόμενες απαιτήσεις των πελατών.
 
Η εισαγωγή του Open RAN, η εικονικοποίηση και ο αυτοματοποίηση θα καταστήσουν εφικτή μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι πάροχοι διαχειρίζονται δίκτυα και παρέχουν υπηρεσίες. Διότι οι πάροχοι θα μπορούν να προσθέτουν ή να διανέμουν τη χωρητικότητα των δικτύων πιο γρήγορα για τους τελικούς χρήστες, να επιλύουν αυτόματα προβλήματα που προκύπτουν από περιστατικά στο δίκτυο ή να παρέχουν υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις για την Τέταρτη Βιομηχανική επανάσταση. 
 
Οι τέσσερις πάροχοι θεωρούν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο για την προώθηση και την ανάπτυξη του οικοσυστήματος Ανοικτών Δικτύων Ασύρματης Πρόσβασης, μέσω της χρηματοδότησης εγκαταστάσεων, έρευνας και ανάπτυξης, ανοικτών εργαστηρίων δοκιμών και της κινητροδότησης της ποικιλομορφίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της μείωσης των εμποδίων εισόδου για μικρούς προμηθευτές στην αγορά και νεοφυείς επιχειρήσεις, που μπορούν να ωφεληθούν από αυτά τα labs για την πιστοποίηση ανοιχτών και διαλειτουργικών λύσεων. 

Νέα στρατηγική της ΕΕ για την κυβερνοασφάλεια και καινούργιοι κανόνες


 Προτάσεις για κανονιστικές και επενδυτικές πρωτοβουλίες, καθώς και για πρωτοβουλίες πολιτικής, σε τρεις τομείς δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιλαμβάνει η νέα στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια που ανακοινώθηκε χθες από την Επιτροπή με στόχο να διαφυλάξει ένα παγκόσμιο και ανοικτό διαδίκτυο. Αναλυτικότερα, σύμφωνα μετά κείμενα που έδωσε στη δημοσιότητα:

Ανθεκτικότητα, τεχνολογική κυριαρχία και ηγετική θέση

Στο πλαίσιο αυτού του σκέλους δράσης, η Επιτροπή προτείνει τη μεταρρύθμιση των κανόνων για την ασφάλεια των συστημάτων δικτύου και πληροφοριών, βάσει οδηγίας σχετικά με μέτρα για υψηλό κοινό επίπεδο κυβερνοασφάλειας σε ολόκληρη την Ένωση (αναθεωρημένη οδηγία NIS ή «NIS 2»), προκειμένου να αυξηθεί το επίπεδο κυβερνοανθεκτικότητας των κρίσιμων δημόσιων και ιδιωτικών τομέων: τα νοσοκομεία, τα ενεργειακά δίκτυα, οι σιδηρόδρομοι, αλλά και τα κέντρα δεδομένων, οι δημόσιες διοικήσεις, τα ερευνητικά εργαστήρια και οι εγκαταστάσεις κατασκευής ιατροτεχνολογικών προϊόντων και φαρμάκων ζωτικής σημασίας, καθώς και άλλες υποδομές και υπηρεσίες ζωτικής σημασίας, πρέπει να παραμείνουν αδιαπέραστα, σε ένα όλο και ταχύτερα εξελισσόμενο και πολύπλοκο περιβάλλον απειλών.

Η Επιτροπή προτείνει επίσης τη δημιουργία ενός δικτύου κέντρων επιχειρήσεων ασφάλειας σε ολόκληρη την ΕΕ, τροφοδοτούμενου από την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), το οποίο θα αποτελεί πραγματική «ασπίδα κυβερνοασφάλειας» για την ΕΕ, ικανή να εντοπίζει εγκαίρως ενδείξεις κυβερνοεπίθεσης και να καθιστά δυνατή την ανάληψη προορατικής δράσης πριν από την πρόκληση βλάβης. Τα πρόσθετα μέτρα θα περιλαμβάνουν ειδική στήριξη για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), στο πλαίσιο των κόμβων ψηφιακής καινοτομίας, καθώς και αυξημένες προσπάθειες για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, για την προσέλκυση και διατήρηση των καλύτερων ταλέντων στον τομέα της κυβερνοασφάλειας και για επενδύσεις σε έρευνα και καινοτομία που θα είναι ανοικτές, ανταγωνιστικές και βασιζόμενες στην αριστεία.

Ανάπτυξη επιχειρησιακής ικανότητας πρόληψης, αποτροπής και αντιμετώπισης

Η Επιτροπή προετοιμάζει, μέσω προοδευτικής και χωρίς αποκλεισμούς διαδικασίας με τα κράτη μέλη, μια νέα Κοινή Μονάδα Κυβερνοχώρου, με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των οργάνων της ΕΕ και των αρχών των κρατών μελών που έχουν την αρμοδιότητα πρόληψης, αποτροπής και αντιμετώπισης κυβερνοεπιθέσεων, συμπεριλαμβανομένων των μη στρατιωτικών και διπλωματικών κοινοτήτων, καθώς και των κοινοτήτων επιβολής του νόμου και κυβερνοάμυνας. Ο ύπατος εκπρόσωπος υποβάλλει προτάσεις για την ενίσχυση της εργαλειοθήκης της ΕΕ για τη διπλωματία στον κυβερνοχώρο με σκοπό την αποτελεσματική πρόληψη, αποθάρρυνση, αποτροπή και αντιμετώπιση κακόβουλων δραστηριοτήτων στον κυβερνοχώρο, ιδίως εκείνων που επηρεάζουν τις υποδομές ζωτικής σημασίας, τις αλυσίδες εφοδιασμού, τους δημοκρατικούς θεσμούς και τις δημοκρατικές διαδικασίες μας. Η ΕΕ θα επιδιώξει επίσης να ενισχύσει περαιτέρω τη συνεργασία στον τομέα της κυβερνοάμυνας και να αναπτύξει σύγχρονες ικανότητες κυβερνοάμυνας, αξιοποιώντας το έργο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας και ενθαρρύνοντας τα κράτη μέλη να αξιοποιήσουν πλήρως τη μόνιμη διαρθρωμένη συνεργασία και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας.

Προώθηση ενός παγκόσμιου και ανοικτού κυβερνοχώρου μέσω αυξημένης συνεργασίας

Η ΕΕ θα εντείνει τη συνεργασία της με τους διεθνείς εταίρους για την ενίσχυση της παγκόσμιας τάξης που βασίζεται σε κανόνες, την προώθηση της διεθνούς ασφάλειας και σταθερότητας στον κυβερνοχώρο, και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών στο διαδίκτυο. Θα προωθήσει διεθνείς κανόνες και πρότυπα που αντικατοπτρίζουν αυτές τις βασικές αξίες της ΕΕ, συνεργαζόμενη με τους διεθνείς εταίρους της στα Ηνωμένα Έθνη και σε άλλα σχετικά φόρουμ. Η ΕΕ θα ενισχύσει περαιτέρω την εργαλειοθήκη της για τη διπλωματία στον κυβερνοχώρο και θα εντείνει τις προσπάθειες ανάπτυξης ικανοτήτων στον κυβερνοχώρο σε τρίτες χώρες με την εκπόνηση ενός θεματολογίου για την ανάπτυξη των εξωτερικών ικανοτήτων της ΕΕ στον κυβερνοχώρο. Θα εντατικοποιηθούν οι κυβερνοδιάλογοι με τρίτες χώρες, περιφερειακούς και διεθνείς οργανισμούς, καθώς και με την πολυσυμμετοχική κοινότητα. Η ΕΕ θα δημιουργήσει επίσης δίκτυο της ΕΕ για τη διπλωματία στον κυβερνοχώρο σε ολόκληρο τον κόσμο για να προωθήσει το όραμά της για τον κυβερνοχώρο.

Η ΕΕ έχει δεσμευτεί να στηρίξει τη νέα στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια με πρωτοφανές επίπεδο επενδύσεων στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης της ΕΕ κατά την επόμενη επταετία, μέσω του επόμενου μακροπρόθεσμου προϋπολογισμού της ΕΕ, ιδίως του προγράμματος «Ψηφιακή Ευρώπη» και του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», καθώς και του σχεδίου ανάκαμψης για την Ευρώπη. Ως εκ τούτου, τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να αξιοποιήσουν πλήρως τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ για να ενισχύσουν την κυβερνοασφάλεια και να πραγματοποιήσουν ισόποσες επενδύσεις με τις επενδύσεις σε επίπεδο ΕΕ. Στόχος είναι να πραγματοποιηθούν συνδυασμένες επενδύσεις ύψους έως και 4,5 δισ. EUR από την ΕΕ, τα κράτη μέλη και τον κλάδο, ιδίως στο πλαίσιο του Κέντρου Ικανοτήτων Κυβερνοασφάλειας και του Δικτύου Κέντρων Συντονισμού, και να διασφαλιστεί ότι σημαντικό μέρος θα διατεθεί στις ΜΜΕ.

Η Επιτροπή αποσκοπεί επίσης στην ενίσχυση των βιομηχανικών και τεχνολογικών ικανοτήτων της ΕΕ στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, μεταξύ άλλων μέσω έργων που υποστηρίζονται από κοινού από τον προϋπολογισμό της ΕΕ και τους εθνικούς προϋπολογισμούς. Η ΕΕ έχει τη μοναδική ευκαιρία να συνδυάσει τους πόρους της για να ενισχύσει τη στρατηγική αυτονομία της και να προωθήσει την ηγετική της θέση στον τομέα της κυβερνοασφάλειας σε ολόκληρη την ψηφιακή αλυσίδα εφοδιασμού (συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων και του υπολογιστικού νέφους, των τεχνολογιών επεξεργαστών επόμενης γενιάς, της εξαιρετικά ασφαλούς συνδεσιμότητας και των δικτύων 6G), σύμφωνα με τις αξίες και τις προτεραιότητές της.

Κυβερνοανθεκτικότητα και φυσική ανθεκτικότητα συστημάτων δικτύου και πληροφοριών και κρίσιμων οντοτήτων

Τα υφιστάμενα μέτρα σε επίπεδο ΕΕ που αποσκοπούν στην προστασία των βασικών υπηρεσιών και υποδομών τόσο από κυβερνοκινδύνους όσο και από φυσικούς κινδύνους πρέπει να επικαιροποιηθούν.

Για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων απειλών λόγω της ψηφιοποίησης και της διασύνδεσης, η προτεινόμενη οδηγία σχετικά με μέτρα για υψηλό κοινό επίπεδο κυβερνοασφάλειας σε ολόκληρη την Ένωση (αναθεωρημένη οδηγία NIS ή «NIS 2») θα καλύπτει μεσαίες και μεγάλες οντότητες από περισσότερους τομείς με βάση την κρισιμότητά τους για την οικονομία και την κοινωνία. Η NIS 2 ενισχύει τις απαιτήσεις ασφάλειας που επιβάλλονται στις εταιρείες, αντιμετωπίζει τα ζητήματα της ασφάλειας των αλυσίδων εφοδιασμού και των σχέσεων με τους προμηθευτές, εξορθολογίζει τις υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων, εισάγει αυστηρότερα εποπτικά μέτρα για τις εθνικές αρχές και αυστηρότερες απαιτήσεις επιβολής, και αποσκοπεί στην εναρμόνιση των καθεστώτων κυρώσεων σε όλα τα κράτη μέλη. Η πρόταση NIS 2 θα συμβάλει στην αύξηση της ανταλλαγής πληροφοριών και της συνεργασίας για τη διαχείριση κυβερνοκρίσεων σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο.

Η προτεινόμενη οδηγία σχετικά με την ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων διευρύνει τόσο το πεδίο εφαρμογής όσο και το βάθος της οδηγίας του 2008 για τις ευρωπαϊκές υποδομές ζωτικής σημασίας. Καλύπτονται πλέον δέκα τομείς: ενέργεια, μεταφορές, τράπεζες, υποδομές χρηματοπιστωτικών αγορών, υγεία, πόσιμο νερό, λύματα, ψηφιακή υποδομή, δημόσια διοίκηση και διάστημα. Βάσει της προτεινόμενης οδηγίας, κάθε κράτος μέλος θα εγκρίνει εθνική στρατηγική για να διασφαλιστεί η ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων και θα διενεργεί τακτικές εκτιμήσεις κινδύνου. Οι εν λόγω εκτιμήσεις θα συμβάλουν επίσης στον προσδιορισμό ενός μικρότερου υποσυνόλου κρίσιμων οντοτήτων οι οποίες θα υπόκεινται σε υποχρεώσεις που θα αποσκοπούν στην ενίσχυση της ανθεκτικότητάς τους έναντι κινδύνων που δεν σχετίζονται με τον κυβερνοχώρο, συμπεριλαμβανομένων των εκτιμήσεων κινδύνου σε επίπεδο οντότητας, της λήψης τεχνικών και οργανωτικών μέτρων και της κοινοποίησης περιστατικών. Η Επιτροπή, με τη σειρά της, θα παρέχει συμπληρωματική στήριξη στα κράτη μέλη και τις κρίσιμες οντότητες, για παράδειγμα με την ανάπτυξη ενωσιακής επισκόπησης των διασυνοριακών και διατομεακών κινδύνων, βέλτιστων πρακτικών, μεθοδολογιών, διασυνοριακών δραστηριοτήτων κατάρτισης και ασκήσεων για τον έλεγχο της ανθεκτικότητας των κρίσιμων οντοτήτων.

Ασφαλέστερα δίκτυα επόμενης γενιάς: το 5G και πέραν αυτού

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της ΕΕ για την κυβερνοασφάλεια, τα κράτη μέλη, με τη στήριξη της Επιτροπής και του ENISA — του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Κυβερνοασφάλεια, ενθαρρύνονται να ολοκληρώσουν την εφαρμογή της εργαλειοθήκης της ΕΕ για το 5G, μιας ολοκληρωμένης και αντικειμενικής προσέγγισης βάσει κινδύνου, για την ασφάλεια των δικτύων 5G και των μελλοντικών γενεών δικτύων.

Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε χθες σχετικά με τον αντίκτυπο της σύστασης της Επιτροπής για την κυβερνοασφάλεια δικτύων 5G και την πρόοδο στην εφαρμογή της εργαλειοθήκης της ΕΕ με μέτρα μετριασμού, μετά την έκθεση προόδου του Ιουλίου του 2020, τα περισσότερα κράτη μέλη βρίσκονται ήδη σε καλό δρόμο όσον αφορά την εφαρμογή των μέτρων που συστήνονται. Στόχος τους τώρα θα πρέπει να είναι να ολοκληρωθεί η εφαρμογή τους έως το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και να διασφαλιστεί επαρκής μετριασμός των κινδύνων που έχουν εντοπιστεί, με συντονισμένο τρόπο, ιδίως για να ελαχιστοποιηθεί η έκθεση σε προμηθευτές υψηλού κινδύνου και να αποφευχθεί η εξάρτηση από τους εν λόγω προμηθευτές.

Επόμενα βήματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο ύπατος εκπρόσωπος δεσμεύονται να εφαρμόσουν τη νέα στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια κατά τους προσεχείς μήνες. Θα υποβάλλουν τακτικά εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο που σημειώνεται και θα ενημερώνουν πλήρως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα ενδιαφερόμενα μέρη για όλες τις σχετικές δράσεις, ενώ θα ενθαρρύνεται η συμμετοχή τους σε αυτές.

Εναπόκειται πλέον στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να εξετάσουν και να εγκρίνουν την προτεινόμενη οδηγία NIS 2 και την οδηγία σχετικά με την ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων. Μόλις επιτευχθεί συμφωνία και εγκριθούν οι προτάσεις, τα κράτη μέλη θα πρέπει να τις μεταφέρουν στο εθνικό τους δίκαιο εντός 18 μηνών από την έναρξη ισχύος τους.

Η Επιτροπή θα επανεξετάζει περιοδικά την οδηγία NIS 2 και την οδηγία σχετικά με την ανθεκτικότητα των κρίσιμων οντοτήτων και θα υποβάλλει εκθέσεις σχετικά με τη λειτουργία τους.

Οι online αγορές σε σημαντική άνοδο παρά τα προβλήματα στις παραδόσεις

 Έξι στου


ς 10 χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά τον τελευταίο μήνα, μόνο 4 στους 10 online καταναλωτές δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων, ωστόσο, 1 στους 2 online καταναλωτές θα συνεχίσει σίγουρα να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Τα παραπάνω είναι βασικά συμπεράσματα της 6μηναίας έκθεσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησαν ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η οποία ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο 2020. Στην πανελλήνια έρευνα και μελέτη για την συμπεριφορά των online καταναλωτών συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου.

Αναλυτικότερα, το 49% όσων συμμετείχαν στη μελέτη δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, γεγονός που σηματοδοτεί την αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες και αναμένεται να διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά το τέλος της πανδημίας.

Αυτό καταγράφεται παρά τα υψηλά ποσοστά παραπόνων από τους on line καταναλωτές, μιας και μόνο 4 στους 10 online καταναλωτές δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων, καθώς η διανομή προϊόντος και η εξυπηρέτηση μετά την πώληση φαίνεται να έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν. Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανός ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών.

Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις online αγορές που την παράδοση τη διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.

Όπως τονίζεται στη μελέτη, το 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω του διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο του 2020, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Υψηλά ποσοστά καταγράφονται και σε άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα στις online αγορές τροφίμων σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού- delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.

Βάσει της μελέτης η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη και αφορά όλες οι κατηγορίες προϊόντων. Σημαντικότερη αύξηση και λόγω της εορταστικής περιόδου που προηγήθηκε σημείωσαν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη από 35% σε 46%, τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%. Σημαντική αύξηση σημειώνεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, όπως είδη προσωπικής περιποίησης, τρόφιμα, ποτά, φάρμακα, έπιπλα, είδη γραφείου και βιβλία

4 ζητήματα κυβερνοασφάλειας που θα μας απασχολήσουν το 2021


 Πάει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που ξεκίνησε η πανδημία του νέου κορωνοϊού η οποία ανέτρεψε τον τρόπο με τον οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και επικοινωνούμε και ως εκ τούτου το 2021 είναι πιθανό να δούμε μια αύξηση σε κάποιες απειλές στον τομέα της κυβερνοασφάλειας.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ESET για τις Τάσεις στην κυβερνοασφάλεια το 2021 , αυτές είναι οι τέσσερεις βασικές προκλήσεις που αναμένεται να επηρεάσουν τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις το 2021.

Trend #1: Το μέλλον της εργασίας – αποδοχή της νέας πραγματικότητας

Η έλευση της πανδημίας COVID-19 οδήγησε στη μαζική υιοθέτηση του μοντέλου της απομακρυσμένης εργασίας, δημιουργώντας μεγαλύτερη εξάρτηση από την τεχνολογία. Η απομάκρυνση από το γραφείο έφερε οφέλη για τους υπαλλήλους, αλλά άφησε τα δίκτυα των εταιρειών ευάλωτα σε επιθέσεις.

Ο Τζέικ Μουρ, Security Specialist της ESET, σχολίασε: «Όλοι μάθαμε ότι η απομακρυσμένη εργασία μπορεί να ωφελήσει τις εταιρείες. Ωστόσο, δε νομίζω ότι θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε εξ αποστάσεως πέντε ημέρες την εβδομάδα. Οι περισσότεροι υπάλληλοι σε όλο τον κόσμο θα μεταβούν φυσικά και αβίαστα σε αυτό που λειτουργεί για αυτούς και τις επιχειρήσεις τους. Καθώς η εργασία και η καθημερινή ζωή ψηφιοποιούνται όλο και περισσότερο, η κυβερνοασφάλεια θα παραμείνει ο πυρήνας ασφάλειας των επιχειρήσεων. Οι κυβερνοεπιθέσεις αποτελούν μόνιμη απειλή για τους οργανισμούς και οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν ειδικές ομάδες και συστήματα πληροφορικής για να αποφύγουν τις οικονομικές συνέπειες και τις συνέπειες στη φήμη τους μετά από μια τέτοια επίθεση».

Trend #2: Τα κενά ασφαλείας στα έξυπνα sex toys

Τον τελευταίο χρόνο, λόγω της πανδημίας και των κοινωνικών μέτρων απόστασης που σχετίζονται με τον COVID-19 έχει σημειωθεί ραγδαία ανάπτυξη των πωλήσεων των sex toys. Όμως, η έρευνα της ESET έδειξε ότι απέχουμε πολύ από το να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τα νέα έξυπνα sex toys χωρίς να εκθέτουμε τον εαυτό μας στον κίνδυνο μιας κυβερνοεπίθεσης.

Η Cecilia Pastorino, Security Researcher της ESET, σχολίασε: «Η εποχή των έξυπνων sex toys μόλις τώρα ξεκινά. Οι τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο περιλαμβάνουν μοντέλα με δυνατότητες εικονικής πραγματικότητας (VR) και ρομπότ του σεξ με τεχνολογία AI που περιλαμβάνουν κάμερες, μικρόφωνα και δυνατότητες ανάλυσης φωνής που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη. Όπως έχει αποδειχθεί ξανά και ξανά, η ασφαλής ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού θα είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της προστασίας των ευαίσθητων δεδομένων, ενώ παράλληλα ενδυναμώνουμε τους χρήστες να γίνουν έξυπνοι καταναλωτές που είναι σε θέση να απαιτούν καλύτερες πρακτικές από τους προμηθευτές προκειμένου να διατηρήσουν τον έλεγχο των προσωπικών τους στιγμών στα επόμενα χρόνια».

Trend #3: Ransomware (ransom = λύτρα) με μια μικρή διαφορά – πληρώστε ή τα δεδομένα σας θα διαρρεύσουν

Με τις επιθέσεις τύπου ransomware οι εγκληματίες επιδιώκουν τον εκβιασμό των θυμάτων ώστε να τα εξαναγκάσουν να πληρώσουν λύτρα. Η κλοπή των δεδομένων του θύματος και στη συνέχεια ο εκβιασμός του μπορεί να μην είναι νέες τεχνικές, αλλά σίγουρα παρουσιάζουν αυξανόμενη τάση.

Ο Tony Anscombe, Chief Security Evangelist της ESET, σχολίασε: «Οι εταιρείες γίνονται εξυπνότερες, αναπτύσσουν τεχνολογίες που αποτρέπουν τις επιθέσεις και εφαρμόζουν διαδικασίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας και αποκατάστασης, οπότε οι κυβερνοεγκληματίες χρειάζονται πλέον και ένα ‘Σχέδιο Β’ για να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Έτσι, πλέον η αντιμετώπιση των επιθέσεων ή οι διαδικασίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας ενδέχεται να μην είναι αρκετές για να αποτρέψουν έναν αποφασισμένο κυβερνοεγκληματία που απαιτεί την πληρωμή λύτρων. Αλλάζοντας την τεχνική επίθεσης οι κυβερνοεγκληματίες αυξάνουν και τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Δυστυχώς, είμαι βέβαιος ότι θα δούμε μια αύξηση αυτής της τάσης το 2021».

Trend #4: Η αποτροπή δεν είναι πλέον αρκετή - Η κινούμενη άμμος των νέων κυβερνοαπειλών

Τα τελευταία χρόνια, οι ομάδες των εγκληματιών του κυβερνοχώρου έχουν στραφεί στη χρήση ολοένα και πιο περίπλοκων τεχνικών. Πριν από λίγο καιρό, η κοινότητα των ειδικών ασφαλείας άρχισε να μιλάει για επιθέσεις «fileless κακόβουλου λογισμικού». Πρόκειται για επιθέσεις που ενεργοποιούν τα εργαλεία και τις διαδικασίες του λειτουργικού συστήματος και τις αξιοποιούν για κακόβουλους σκοπούς. Πρόσφατα, αυτές οι τεχνικές χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορες εκστρατείες κυβερνοκατασκοπείας και από διάφορους κακόβουλους εγκληματίες, κυρίως σε επιθέσεις στόχων σε υψηλό επίπεδο, όπως είναι οι κυβερνητικοί οργανισμοί.

Ο Camilo Gutiérrez Amaya, Senior Security Researcher της ESET, σημείωσε: «Οι απειλές fileless εξελίσσονται ραγδαία και αναμένεται ότι το 2021 αυτές οι μέθοδοι θα χρησιμοποιηθούν σε ολοένα και πιο περίπλοκες και μεγαλύτερης έκτασης επιθέσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες ασφαλείας των οργανισμών και επιχειρήσεων θα πρέπει να αναπτύξουν διαδικασίες αξιοποίησης εργαλείων και τεχνολογιών που όχι μόνο εμποδίζουν τον κακόβουλο κώδικα να θέσει σε κίνδυνο τα συστήματα υπολογιστών, αλλά που έχουν και δυνατότητες ανίχνευσης και απόκρισης - ακόμη και πριν αυτές οι επιθέσεις εκπληρώσουν την αποστολή τους».

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις που θα επηρεάσουν τον κόσμο το 2021, μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση στο ESET’s Cybersecurity Trends 2021.

Beeper: Η πλατφόρμα messaging που ενοποιεί όλες τις υπηρεσίες


 Δεκάδες φορές ακούσαμε στο παρελθόν ότι ετοιμάζεται υπηρεσία messaging εφάμιλλη του iMessage για συσκευές Android, αλλά όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που άρχισε να πλησιάζει τελευταία την υπηρεσία της Apple είναι το Messages της Google. Παράλληλα, οι χρήστες έχουν αρχίσει να χάνουν τη μπάλα και να κουράζονται με τις τόσες διαθέσιμες υπηρεσίες επικοινωνίας και γι’ αυτό η Facebook έχει ξεκινήσει την ενοποίηση των τριών μεγαλύτερων (Facebook Messenger, Instagram και WhatsApp).

Σήμερα, ωστόσο, ήρθε στη δημοσιότητα η είδηση από τον ιδρυτή και CEO της Pebble (εξαγοράστηκε από τη Fitbit που εξαγοράστηκε από τη Google), κ. Eric Migicovsky, για το Beeper. Πρόκειται μια νέα υπηρεσία - κόμβο που φέρνει σε ένα μέρος 15 διαφορετικές υπηρεσίες messaging για τα έχεις όλα συγκεντρωμένα, συμπεριλαμβανομένου και του περίφημου iMessage. Ειδικά για το τελευταίο, ο δημιουργός υπόσχεται λειτουργία και σε συσκευές Windows και Android, αρκεί ο χρήστης να έχει στη διάθεση του ένα Mac που θα βρίσκεται μονίμως online για να λειτουργεί ως “γέφυρα”.

beeper-1.jpg


Οι υποστηριζόμενες υπηρεσίες Whatsapp, Facebook Messenger, iMessage, Android Messages (SMS), Telegram, Twitter, Slack, Hangouts, Instagram, Skype, IRC, Matrix, Discord, Signal και Beeper network εμφανίζονται στην εφαρμογή του Beeper σε ένα ενοποιημένο inbox και από εκεί μπορείς να επικοινωνείς με όλες τις επαφές σου παντού χωρίς να αλλάζεις διαρκώς εφαρμογές. Το τίμημα για αυτή την εξυπηρέτηση είναι μια συνδρομή ύψους $10 / μήνα, ενώ όσοι δεν έχουν κάποιο Mac στην κατοχή τους, τότε μπορούν να ζητήσουν να τους αποσταλεί ένα “σπασμένο” iPhone 4s για να παίξει τον ρόλο της “γέφυρας” για το iMessage.

Λέτε να περπατήσει ένα τέτοιο σχέδιο; Αν σας κίνησε το ενδιαφέρον μπορείτε να επενδύσετε στο Beeper από εδώ.

Η Intel ανακοινώνει πληθώρα νέων επεξεργαστών στο CES 2021

 


Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στο CES 2021 η Intel προχώρησε σε ανακοινώσεις νέων επεξεργαστών, χωρίς να αποκαλύψει όμως όλες τις λεπτομέρειες γύρω από αυτούς. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η παρουσίαση της ως ένα preview, το οποίο πάντως αφήνει υποσχέσει για το κοντινό μέλλον.

Η νέα πλατφόρμα της εταιρείας ονομάζεται Intel Alder Lake και μοιάζει να έρχεται ως ανταγωνιστής του ARM M1 chipset της Apple που τοποθετήθηκε στα τελευταίας γενιάς MacBook. Σύμφωνα με την Intel, η αρχιτεκτονική των Alder Lake είναι υβριδική και αποτελεί συνδυασμό πυρήνων υψηλής αποδόσης με πυρήνες καλύτερης ενεργειακής συμπεριφοράς (κάτι σαν το κλασικό big.LITTLE της ARM) με την κατασκευή να γίνεται με τη διαδικασία 10nm SuperFin. 

intel-ces-2021-1.jpg

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Intel προορίζει τους Alder Lake για desktops και notebooks, και περιμένουμε να μάθουμε αναλυτικές πληροφορίες για αυτούς στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 όταν και θα κυκλοφορήσουν στην αγορά ως μέρος των 12ης γενιάς επεξεργαστών της εταιρείας.

Στην παρούσα 11η γενιά επεξεργαστών θα προστεθούν οι νέοι Tiger Lake 35W και 45W για laptops, με έως octa-core CPUs και χρονισμό που θα φτάνει συχνότητα 5.0GHs, Θα υποστηρίζουν τεχνολογίες όπως WiFi 6E, PCIe 4.0 για υψηλής απόδοσης κάρτες γραφικών, Thunderbolt 4 κλπ.

Για τα desktops θα δούμε αργότερα μέσα στη χρονιά τον νέο Intel Core i9-11900K Rocket Lake με υποστήριξη PCIe 4.0 και βελτιωμένη απόδοση κατά 19% σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες προτάσεις της AMD στον τομέα του PC gaming.

intel-ces-2021-2.jpg

Σε ό,τι αφορά τις “επαγγελματικές” προτάσεις της Intel, θα δούμε δύο νέες σειρές επεξεργαστών Tiger Lake με ονομασίες vPro και Evo vPro που θα προσφέρουν ενισχυμένη ασφάλεια και κάποια εξτραδάκια που αφορούν τον συγκεκριμένο τομέα.

Τέλος, η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει την αρχιτεκτονική 10nm SuperFin και για τη σειρά επεξεργαστών Intel Jasper Lake (Pentium Silver, Celeron) για entry-level συσκευές και υπόσχεται 35% μεγαλύτερη απόδοση, αλλά και 78% βελτιωμένα γραφικά.

Όπως προαναφέραμε, αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες για όλα τα νέα προϊόντα της Intel μέσα στους επόμενους μήνες.

Google Play Points: Το πρόγραμμα επιβράβευσης άνοιξε και στην Ελλάδα


 Μετά από αρκετούς μήνες λειτουργίας του προγράμματος επιβράβευσης Google Play Points σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία και Ιαπωνία, η εταιρεία ανοίγει τη λειτουργία του σε ακόμη 9 χώρες σε όλο τον κόσμο και ανάμεσα τους βρίσκεται και η Ελλάδα.

Για όσους δεν θυμούνται, τα Google Play Points είναι πόντοι που μαζεύει ο χρήστης με κάθε αγορά που πραγματοποιεί στο κατάστημα Google Play, είτε μιλάμε για εφαρμογές και παιχνίδια, είτε για βιβλία και ταινίες. Σε ορισμένες περιπτώσεις δίνονται πόντοι ακόμη και όταν κατεβάζεις δωρεάν υλικό, ενώ κατά καιρούς πραγματοποιούνται ειδικές ενέργειες που σου δίνουν περισσότερους πόντους.

Αυτοί οι πόντοι που μαζεύονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους. Μπορείς να τους εξαργυρώσεις για να λάβεις έκπτωση σε επί πληρωμή εφαρμογές, παιχνίδια, βιβλία, ταινίες ή in-app συναλλαγές, αλλά και να τους δωρίσεις σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

Υπάρχουν τέσσερις κλίμακες επιβράβευσης για τα Google Play Points, από Bronze μέχρι Platinum, ανάλογα με το πόσους πόντους έχεις συγκεντρώσει. Όσο περισσότεροι είναι αυτοί, σε τόσο μεγαλύτερη κλίμακα τοποθετείται ο λογαριασμός σου και σου προσφέρονται περισσότερες και καλύτερες επιλογές εξαργύρωσης. Στο τέλος κάθε εβδομάδας μοιράζονται και ορισμένα δώρα στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.

Eρευνα για τον νέο τρόπο ζωής που υιοθετήθηκε λόγω του lockdown


 Η εμπειρία της πανδημίας έχει οδηγήσει τους Ευρωπαίους να αναθεωρήσουν τις προτεραιότητές τους σχετικά με την προσωπική τους ζωή και τα σπίτια τους, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο ζωής μακροπρόθεσμα, αποκαλύπτει Πανευρωπαϊκή έρευνα, που διεξήχθη σε πάνω από 10.000 καταναλωτές, Με τίτλο «Αποκεντρωμένος τρόπος ζωής: Από τις συνήθειες του lockdown σε ένα νέο τρόπο ζωής», η έρευνα της Samsung εξετάζει πώς, χάρη στην τεχνολογία και την δυνατότητα τηλεργασίας, μεγάλο μέρος του ευρωπαϊκού πληθυσμού έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη σχέση του με την οικογένεια, την κοινωνία και το σπίτι του.

Διανύοντας το 2021, φαίνεται ότι πολλές από τις συνήθειες που υιοθετήθηκαν κατά την περίοδο του lockdown θα αλλάξουν και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων, από εδώ και στο εξής.

Το σπίτι ως επέκταση του εαυτού: Η νέα ψυχολογία του «σπιτιού»

Η έρευνα, που διεξήχθη από την IPSOS MORI για λογαριασμό της Samsung σε δείγμα περισσότερων από 10.000 Ευρωπαίων, ανέδειξε ότι για πολλούς η εμπειρία της πανδημίας ενίσχυσε τη συναισθηματική τους σχέση με το οικιακό τους περιβάλλον.

Το 39% των Ευρωπαίων βλέπουν το σπίτι τους, περισσότερο από ποτέ, ως μέρος για να εκφράζουν τον εαυτό τους, με το 37% να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται πλέον περισσότερο για την εικόνα του σπιτιού τους απ’ ό,τι πριν την πανδημία. Αυτό υποδηλώνει ότι το τελευταίο έτος έχει αλλάξει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι προβάλλουν την προσωπικότητα τους, την κοινωνική τους θέση και τις προσωπικές τους αξίες μέσα στο σπίτι.

Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των Ευρωπαίων βλέπουν το σπίτι ως τον «ασφαλή τους χώρο» από τότε που ξέσπασε η πανδημία - μια τάση πιο έντονη σε χώρες όπως η Ισπανία (75%), όπου οι περιορισμοί του lockdown κράτησαν περισσότερο και ήταν πιο αυστηροί. Αυτή η αλλαγή στη σημασία της έννοιας «σπίτι» αλλάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων. 1 στους 3 (33%) δήλωσε ότι, όταν σκέφτεται τι να αγοράσει για το σπίτι του, η αγορά αγαθών που βελτιώνουν τη συναισθηματική ή ψυχική ευεξία είναι πλέον πιο σημαντική σε σχέση με πριν την πανδημία, ενώ για το 37% είναι πλέον πιο σημαντική η αγορά αγαθών που κάνουν τη ζωή στο σπίτι πιο άνετη.

Η ανάγκη για νυχτερινές εξόδους ή για επώνυμες αγορές , έχει επίσης παρέλθει; Στην ερώτηση πώς θα διέθεταν ένα ποσό που περίσσευε, οι Ευρωπαίοι απάντησαν πως είναι σχεδόν 10 φορές πιο πιθανό να τα ξοδέψουν - από τις παρεχόμενες επιλογές - σε έξυπνες τεχνολογίες ή έξυπνες συσκευές για το σπίτι τους (38%) παρά σε ρούχα επώνυμων σχεδιαστών (4% ) ή κοσμήματα (3%). Αυτή η άνοδος του «nesting chic» είναι επίσης εμφανής στα δεδομένα της Samsung που δείχνουν μία αύξηση στην τάση των χρηστών για αναζήτηση πολυτελών οικιακών ειδών.

Ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer στη Samsung Europe σχολίασε

Χάρη στην τεράστια αύξηση των βιντεοκλήσεων και της κοινωνικοποίησης στο διαδίκτυο, προσκαλούμε στα σπίτια μας περισσότερους ανθρώπους από ποτέ – αν και εικονικά. Είναι λογικό ότι οι άνθρωποι θέλουν όσο ποτέ άλλοτε να εκφράσουν την προσωπικότητά τους μέσα στο σπίτι, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη ότι είναι πολύ πιο πιθανό να επενδύσουν σε έξυπνες συσκευές για το σπίτι παρά σε κοσμήματα ή ρούχα επώνυμων σχεδιαστών

Φαγητό, Ύπνος, Δουλειά, Σωματική άσκηση: Το «τελετουργικό» του lockdown ήρθε για να μείνει

Δεν έχει αλλάξει μόνο το πώς νιώθουν οι άνθρωποι για το σπίτι τους, αλλά και πώς περνούν το χρόνο τους εκεί, με το 41% ​​των Ευρωπαίων να δηλώνουν ότι κάνουν πλέον πράγματα στο σπίτι που δεν είχαν κάνει ποτέ πριν.

Πολλά από τα νέα χόμπι και συνήθειες που υιοθέτησαν οι Ευρωπαίοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας φαίνεται ότι θέλουν να τα διατηρήσουν. 8 στους 10 (78%) δηλώνουν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν να μαγειρεύουν περισσότερο στο σπίτι, το 74% θα ήθελε να συνεχίσει να ξεκινά καινούρια χόμπι, όπως ζωγραφική και κηπουρική, τα 2/3 (66%) θα ήθελαν να συνεχίσουν να αναβαθμίζουν το σπίτι τους και 6 στους 10 (60%) θα ήθελαν να συνεχίσουν τη γυμναστική στο σπίτι μέσω διαδικτύου για ένα χρόνο από τώρα, ακόμα κι αν αρθούν όλοι οι περιορισμοί.

Αυτό το νέο πάθος για το μαγείρεμα κατά την περίοδο του lockdown φαίνεται να δίνει στο χώρο της κουζίνας τη θέση της «καρδιάς» του σπιτιού. Πάνω από τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων (68%) δηλώνουν ότι το να έχουν βελτιωμένες εγκαταστάσεις στην κουζίνα είναι σημαντικό για αυτούς, ενώ πάνω από τους μισούς (52%) είναι πιθανό να αγοράσουν μια νέα οικιακή συσκευή τους επόμενους 12 μήνες. Πράγματι, οι πωλήσεις μεγάλων ψυγείων Samsung αυξήθηκαν κατά 12% σε ετήσια βάση.

Στον τομέα της φυσικής κατάστασης, η τεχνολογία των wearables παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην παρακολούθηση των επιπέδων δραστηριότητας. Πάνω από το ένα τρίτο (34%) των Ευρωπαίων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν τεχνολογίας για την υγεία ή τη φυσική τους κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, ενώ η χρήση προϊόντων Samsung για παρακολούθηση της δραστηριότητας αυξήθηκε κατά 17% σε ετήσια βάση.

Όπως σχολιάζει ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer στη Samsung Europe:

Εδώ και καιρό, η τεχνολογία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο να βοηθά τους ανθρώπους να διατηρούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Ωστόσο φέτος, έχουμε δει μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για διαδικτυακές προπονήσεις, αθλητικό εξοπλισμό για το σπίτι και συσκευές γυμναστικής, καθώς οι δραστηριότητες που παραδοσιακά θα γίνονταν σε εξωτερικούς χώρους, σε γυμναστήρια ή σε αθλητικούς ομίλους, γίνονται πλέον στο σπίτι. Αυτό που είναι συναρπαστικό είναι ότι δεν πρόκειται για μία παροδική αλλαγή στη συμπεριφορά, αφού η στροφή προς τις διαδικτυακές προπονήσεις φαίνεται να εξακολουθεί να ισχύει, πράγμα που σημαίνει ότι η εξάρτησή μας από την τεχνολογία για να συνδεθούμε και να συμμετέχουμε σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων θα συνεχιστεί

Η άνοδος του «virtualizing»: Γιατί οι βιντεοκλήσεις δεν θα σταματήσουν

Όπως φαίνεται στην έρευνα της Samsung, συγκεκριμένες ομάδες κοινού έχουν μπορέσει με την τεχνολογία να αναπαραστήσουν αποτελεσματικά κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, όπως πριν από το lockdown.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών και εκείνων με παιδιά πιστεύουν ότι η τεχνολογία τους διευκόλυνε να διατηρήσουν ουσιαστικές σχέσεις με φίλους και συγγενείς και σχεδόν 1 στους 3 (31%) κάτω των 35 ετών δήλωσε ότι η τεχνολογία τους έχει βοηθήσει να κάνουν σχέσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι, οι εικονικές επαφές, εκτός από το ότι δεν είναι μία αντικοινωνική συνήθεια, έχουν διαδραματίσει και ζωτικό ρόλο στη διατήρηση των σχέσεων και στη διατήρηση της σύνδεσης των οικογενειών.

Ως αποτέλεσμα, ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος αλληλοεπιδρά με το κοινωνικό του περιβάλλον μπορεί να έχει αλλάξει για πάντα: το 50% των Ευρωπαίων που ξεκίνησαν να επικοινωνούν με βιντεοκλήση με φίλους και οικογένεια ή συνήθιζαν να το κάνουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φαίνεται να θέλουν να το συνεχίσουν και μετά την άρση των περιορισμών του lockdown.

Ενδεχόμενο αποτέλεσμα όλης αυτής της εικονικής κοινωνικοποίησης - ή αλλιώς του «virtualizing» - είναι ότι σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν συσκευές με μεγάλες οθόνες για να κάνουν βιντεοκλήσεις από την αρχή της πανδημίας.

Επιπλέον, η ευκαιρία να παρευρεθεί κάποιος εικονικά σε μία εκδήλωση, και όχι αυτοπροσώπως, μπορεί να τον παρακινήσει να παραστεί πιο εύκολα. Συναντήσεις με φίλους (53%), γενέθλια (50%) και εργασιακές συναθροίσεις (41%) είναι εκδηλώσεις στις οποίες, αν δεν ήθελε να παρευρεθεί αυτοπροσώπως, μπορεί να το ξανασκεφτόταν για να παρευρεθεί εικονικά.

Ο Benjamin Braun, Chief Marketing Officer στη Samsung Europe λέει

Φυσικά η τεχνολογία βοηθά τους ανθρώπους να συνδεθούν, πάντα το έκανε. Ωστόσο, αυτό που είναι ενδιαφέρον να δούμε από αυτήν τη μελέτη είναι ότι η τεχνολογία είναι κάθε άλλο παρά μια ανεπαρκής εναλλακτική λύση για να έρθουν οι άνθρωποι πιο κοντά. Η πλειονότητα των ανθρώπων λέει ότι η τεχνολογία τους βοήθησε να διατηρήσουν πραγματικά ουσιαστικές επαφές, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονταν. Αυτό που έχει σημασία για εμάς στη Samsung είναι η δέσμευση να συνεχίσουμε να ωθούμε τα όρια και να δημιουργούμε προϊόντα που κάνουν τη ζωή ευκολότερη, που συνδέουν τους ανθρώπους με τα αγαπημένα τους πρόσωπα και που τους δίνουν ευκαιρίες να κάνουν περισσότερα από τα πράγματα που δεν μπορούσαν να κάνουν πριν