Αύξηση πωλήσεων των smartphones στην Ελλάδα
Σε σημερινό αναλυτικό άρθρο της Ημερησίας, γίνεται αναφορά για την κατάσταση των πωλήσεων smartphone στην Ελλάδα αλλά και στα μερίδια που καταλαμβάνουν γνωστές εταιρείες όπως Apple, LG, Sony και Samsung, χωρίς να λείπουν οι εκπλήξεις.
Έτσι σύμφωνα με πηγές διαφόρων εταιρειών ερευνών, οι μεγάλοι νικητές της ελληνικής αγοράς το 2012 ήταν η Samsung και η Sony Mobile ενώ η δημοτικότητα του iPhone της Apple έχει παρουσιάσει σημαντική πτώση και με τη Blackberry να έχει σχεδόν "εξαφανιστεί".
Τα στοιχεία της Canalys η οποία φανερώνουν αύξηση πωλήσεων smartphone κατά 12.6% σε σχέση με το 2011, ένας αριθμός που μεταφράζεται σε 1.6 εκ. τεμάχια. Αντίστοιχα η εταιρεία Gfk η οποία μετρά τις πωλήσεις συσκευών από καταστήματα (sell out), αναφέρει ότι το 2012 διετέθησαν 1,462 εκατ. smartphones έναντι 1,210 εκατ. το 2011, μια εντυπωσιακή αύξηση 20,8%. Στα μερίδια αγοράς, η Samsung κυριάρχησε το 2012 με πωλήσεις 500.000 συσκευών, με τη Sony Mobile να ακολουθεί με πωλήσεις 452.000 και με τις δύο εταιρείες να διαθέτουν ποσοστό 59%. Το iPhone της Apple σημείωσε σημαντική μείωση στις πωλήσεις με την Canalys να αναφέρει πωλήσεις 133.000 συσκευών (μερίδιο 8.2%) έναντι 210.000 το 2011 (μερίδιο 14.7%), κάτι που μπορεί να οφείλετε στην έλλειψη συσκευών το μήνα Δεκέμβριο. Άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση στις πωλήσεις του iPhone της τάξεως του 11%. Η Nokia έπεσα από την τέταρτη στην 5η θέση με τις πωλήσεις να φθάνουν πέρσι στις 88.000 (5,5% μερίδιο) έναντι 158.000 (11%) λόγω, φυσικά, της στροφής στα Windows Phone αλλά και με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ανάκαμψη των πωλήσεων τη φετινή χρονιά. Η ZTE είναι ένας από τους νικητές η οποία χάρη στα φθηνά smartphones που διέθεσε μέσω της Cosmote και της Wind, απέκτησε μερίδιο 8% με πωλήσεις 129.000 συσκευών. Η HTC σημείωσε αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα με 80.000 συσκευές έναντι 69.000 το 2011, με το μερίδιο της εταιρείας να κυμαίνεται πλέον στο 5%.
Όπως αναφέρει το άρθρο, οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν είτε τα πολύ ακριβά είτε τα πολύ φθηνά smartphones αφού σύμφωνα με την Canalys περίπου 17% των smartphones που διετέθησαν, δηλαδή 276.000, είχαν κόστος άνω των 500 ευρώ με τη Samsung και την Apple να κονταροχτυπιούνται (107.000 έναντι 103.000) με το μερίδιο των δύο στη συγκεκριμένη κατηγορία να βρίσκεται στο 76%. Αναμενόμενα, τα φθηνά smartphones κάτω των €200 έχουν την πλειοψηφία των πωλήσεων με το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας να είναι κοντά περίπου στο 40%.
Τα στοιχεία της Canalys η οποία φανερώνουν αύξηση πωλήσεων smartphone κατά 12.6% σε σχέση με το 2011, ένας αριθμός που μεταφράζεται σε 1.6 εκ. τεμάχια. Αντίστοιχα η εταιρεία Gfk η οποία μετρά τις πωλήσεις συσκευών από καταστήματα (sell out), αναφέρει ότι το 2012 διετέθησαν 1,462 εκατ. smartphones έναντι 1,210 εκατ. το 2011, μια εντυπωσιακή αύξηση 20,8%. Στα μερίδια αγοράς, η Samsung κυριάρχησε το 2012 με πωλήσεις 500.000 συσκευών, με τη Sony Mobile να ακολουθεί με πωλήσεις 452.000 και με τις δύο εταιρείες να διαθέτουν ποσοστό 59%. Το iPhone της Apple σημείωσε σημαντική μείωση στις πωλήσεις με την Canalys να αναφέρει πωλήσεις 133.000 συσκευών (μερίδιο 8.2%) έναντι 210.000 το 2011 (μερίδιο 14.7%), κάτι που μπορεί να οφείλετε στην έλλειψη συσκευών το μήνα Δεκέμβριο. Άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση στις πωλήσεις του iPhone της τάξεως του 11%. Η Nokia έπεσα από την τέταρτη στην 5η θέση με τις πωλήσεις να φθάνουν πέρσι στις 88.000 (5,5% μερίδιο) έναντι 158.000 (11%) λόγω, φυσικά, της στροφής στα Windows Phone αλλά και με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ανάκαμψη των πωλήσεων τη φετινή χρονιά. Η ZTE είναι ένας από τους νικητές η οποία χάρη στα φθηνά smartphones που διέθεσε μέσω της Cosmote και της Wind, απέκτησε μερίδιο 8% με πωλήσεις 129.000 συσκευών. Η HTC σημείωσε αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα με 80.000 συσκευές έναντι 69.000 το 2011, με το μερίδιο της εταιρείας να κυμαίνεται πλέον στο 5%.
Όπως αναφέρει το άρθρο, οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν είτε τα πολύ ακριβά είτε τα πολύ φθηνά smartphones αφού σύμφωνα με την Canalys περίπου 17% των smartphones που διετέθησαν, δηλαδή 276.000, είχαν κόστος άνω των 500 ευρώ με τη Samsung και την Apple να κονταροχτυπιούνται (107.000 έναντι 103.000) με το μερίδιο των δύο στη συγκεκριμένη κατηγορία να βρίσκεται στο 76%. Αναμενόμενα, τα φθηνά smartphones κάτω των €200 έχουν την πλειοψηφία των πωλήσεων με το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας να είναι κοντά περίπου στο 40%.
Δεν υπάρχουν σχόλια