Tablet και...Internet για τους φτωχούς
Η DataWind, η εταιρεία του Τούλι στο Λονδίνο, κατασκευάζει πολύ φθηνά φορητά tablets τα οποία παράγει στην Κίνα με τη βοήθεια τεχνικού προσωπικού από τα γραφεία της στην Ινδία.
«Το hardware είναι πλέον τόσο φθηνό, που τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια θα έπρεπε να τα δίνουν δωρεάν τα tablets στους πελάτες τους. Αποτελούν πια ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείς, για να προσελκύεις πελάτες» επισημαίνει ο «γκουρού» της DataWind, Σανίτ Σινγκ Τούλι
Η ιδέα, εξηγεί ο Τούλι, είναι να συνδυάσουμε τα φθηνά tablets με συνδέσεις στο Ιντερνετ που υποστηρίζονται από διαφημίσεις, έτσι ώστε να ρίξουμε δραματικά το κόστος και να κλείσουμε την ψαλίδα μεταξύ φτωχών και πλούσιων χωρών.
Η DataWind τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας πέρυσι, όταν έκλεισε συμφωνία με την κυβέρνηση της Ινδίας, στην οποία έδωσε 100.000 tablet για περίπου 40 δολάρια το καθένα.
Η συγκεκριμένη συσκευή λειτουργεί μόνο σε σημεία με σύνδεση WiFi, όμως έχει και μία εμπορική έκδοση αξίας 83 δολαρίων που πωλείται μαζί με πακέτο απεριόριστης σύνδεσης στο Ιντερνετ για 2 δολάρια το μήνα. Μέσα σε 18 μήνες, ο Τούλι ελπίζει να ρίξει την τιμή της απλής συσκευής στα 25 δολάρια με δωρεάν σύνδεση στο Ιντερνετ.
Με κέρδος
Ο 44χρονος Σανίτ Σινγκ Τούλι κρατά στα χέρια του το Aakash 2, που θέλει να πουλήσει μαζικά στην Ινδία Η εταιρεία δεν κάνει κάποιου είδους φιλανθρωπία. Η DataWind σχεδιάζει να βγάλει κέρδος μέσω δύο τρόπων. Ο πρώτος είναι το app store της, μέσω του οποίου θα πουλάει εφαρμογές για το Aakash 2. Ο δεύτερος είναι ο browser της συσκευής που προβάλλει συνεχώς διαφημίσεις και τροποποιεί τις ιστοσελίδες, έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις σχετικά αργές συνδέσεις των ινδικών δικτύων. Το ΜΙΤ Technology Review συνομίλησε με τον Τούλι για το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας του και για το μέλλον της τεχνολογικής αγοράς στην Ινδία. * Εχετε δηλώσει πως δεν σκοπεύατε ποτέ να μπείτε στην αγορά hardware. Τι εννοείτε με αυτό; «Πιστεύουμε πως η αγορά αυτή είναι πλέον νεκρή. Ενας επεξεργαστής ενός gigahertz κοστίζει σήμερα μόλις 4 δολάρια. Είναι αρκετός για οτιδήποτε θα μπορούσε να θέλει να κάνει κάποιος με ένα tablet και όχι μόνο για τον φτωχό Ινδό καταναλωτή. Το hardware είναι πλέον τόσο φθηνό που τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια θα έπρεπε να το δίνει δωρεάν στους πελάτες τους. Το hardware αποτελεί πια ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείς, για να προσελκύεις πελάτες».
Υποψήφιοι πελάτες
* Οπότε τα tablets πρέπει να θεωρούνται πλέον αναλώσιμα, όπως τα στικάκια USB, για παράδειγμα; «Δεν μου αρέσει η λέξη "αναλώσιμα", όμως σε μερικά χρόνια θα έχουμε φτάσει στο σημείο κάποιος να τα αγοράζει από το περίπτερο. Για τους καταναλωτές του Τρίτου Κόσμου τα tablets θα είναι μάλλον ο πρώτος τους υπολογιστής. Κάναμε μία μελέτη, για να βρούμε ποιο ήταν το σημείο καμπής στην αγορά προσωπικών υπολογιστών στις ΗΠΑ, πότε απογειώθηκε αυτή η αγορά. Βρήκαμε πως αυτό έγινε, όταν το κόστος αγοράς ενός προσωπικού υπολογιστή έπεσε περίπου στο 20% του μέσου μηνιαίου μισθού - τότε ξεκίνησε να υπάρχει ένας σε κάθε σπίτι. Στην Ινδία υπάρχουν σχεδόν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι για τους οποίους τα 50 δολάρια πληρούν το εν λόγω κριτήριο».
Με κέρδος
Ο 44χρονος Σανίτ Σινγκ Τούλι κρατά στα χέρια του το Aakash 2, που θέλει να πουλήσει μαζικά στην Ινδία Η εταιρεία δεν κάνει κάποιου είδους φιλανθρωπία. Η DataWind σχεδιάζει να βγάλει κέρδος μέσω δύο τρόπων. Ο πρώτος είναι το app store της, μέσω του οποίου θα πουλάει εφαρμογές για το Aakash 2. Ο δεύτερος είναι ο browser της συσκευής που προβάλλει συνεχώς διαφημίσεις και τροποποιεί τις ιστοσελίδες, έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις σχετικά αργές συνδέσεις των ινδικών δικτύων. Το ΜΙΤ Technology Review συνομίλησε με τον Τούλι για το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας του και για το μέλλον της τεχνολογικής αγοράς στην Ινδία. * Εχετε δηλώσει πως δεν σκοπεύατε ποτέ να μπείτε στην αγορά hardware. Τι εννοείτε με αυτό; «Πιστεύουμε πως η αγορά αυτή είναι πλέον νεκρή. Ενας επεξεργαστής ενός gigahertz κοστίζει σήμερα μόλις 4 δολάρια. Είναι αρκετός για οτιδήποτε θα μπορούσε να θέλει να κάνει κάποιος με ένα tablet και όχι μόνο για τον φτωχό Ινδό καταναλωτή. Το hardware είναι πλέον τόσο φθηνό που τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια θα έπρεπε να το δίνει δωρεάν στους πελάτες τους. Το hardware αποτελεί πια ένα εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείς, για να προσελκύεις πελάτες».
Υποψήφιοι πελάτες
* Οπότε τα tablets πρέπει να θεωρούνται πλέον αναλώσιμα, όπως τα στικάκια USB, για παράδειγμα; «Δεν μου αρέσει η λέξη "αναλώσιμα", όμως σε μερικά χρόνια θα έχουμε φτάσει στο σημείο κάποιος να τα αγοράζει από το περίπτερο. Για τους καταναλωτές του Τρίτου Κόσμου τα tablets θα είναι μάλλον ο πρώτος τους υπολογιστής. Κάναμε μία μελέτη, για να βρούμε ποιο ήταν το σημείο καμπής στην αγορά προσωπικών υπολογιστών στις ΗΠΑ, πότε απογειώθηκε αυτή η αγορά. Βρήκαμε πως αυτό έγινε, όταν το κόστος αγοράς ενός προσωπικού υπολογιστή έπεσε περίπου στο 20% του μέσου μηνιαίου μισθού - τότε ξεκίνησε να υπάρχει ένας σε κάθε σπίτι. Στην Ινδία υπάρχουν σχεδόν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι για τους οποίους τα 50 δολάρια πληρούν το εν λόγω κριτήριο».
Δεν υπάρχουν σχόλια