Ads Top

To Facebook ξεκίνησε την παρακολούθηση και των μη εγγεγραμμένων χρηστών


Είναι γνωστό σε όλους ότι  τα κέρδη του Facebook προέρχονται από τις διαφημίσεις που εμφανίζει στους χρήστες του αλλά και από τα δεδομένα των χρηστών τα οποία διαθέτει στους διαφημιστές.  Όσοι χρησιμοποιούμε το Facebook θα δούμε μία ανακοίνωση στο πάνω μέρος της σελίδας που θα μας ενημερώνει για τη νέα πολιτική χρήσης των cookies, η οποία άλλαξε και μπορείτε να την διαβάσετε αναλυτικά εδώ.
Η παρακολούθηση και η άντληση αυτών των δεδομένων γίνεται μέσω των cookies και τα διάφορα social plugins όπως τα likes και τα comments τα οποία είναι ενσωματωμένα σε διάφορες ιστοσελίδες. Αυτό που ίσως ξαφνιάσει μερικούς είναι ότι ξεκινώντας από σήμερα το Facebook θα κάνει το ίδιο και με όσους επισκέπτονται την ιστοσελίδα του χωρίς να έχουν λογαριασμό στο κοινωνικό αυτό δίκτυο.

Η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να παρακολουθεί και να αντλεί δεδομένα από τους χρήστες ασχέτως αν είναι εγγεγραμμένοι ή όχι στην ιστοσελίδα. Σύμφωνα με την ίδια αυτό θα βοηθήσει και τους διαφημιστές αλλά και τους χρήστες αφού οι διαφημίσεις που θα εμφανίζονται θα είναι πιο στοχευμένες και σχετικές. Δεν πρέπει να μας κάνει εντύπωση αυτή η πρακτική του Facebook αν αναλογιστούμε τις αξιώσεις της εταιρίας στη διαφημιστική πίτα. Αλλά αυτή είναι η ίδια μέθοδος που εφαρμόζουν και άλλες εταιρίες όπως για παράδειγμα η  Google.

large.new_education.jpg

Από την άλλη, το Facebook ήδη το έκανε αυτό, έστω και ανεπίσημα, μέσω των διαφόρων social plugins ή παρακολουθώντας τις κινήσεις των χρηστών ακόμα και μετά την αποσύνδεσή τους από τον λογαριασμό τους. Αυτό της έχει στοιχίσει αρκετές δικαστικές διαμάχες στις Η.Π.Α αλλά και στην Ευρώπη, με το Βέλγιο πρόσφατα να έχει κερδίσει μία από αυτές.

Παρόλο τις διαμαρτυρίες και τις μηνύσεις, το Facebook δεν φαίνεται να έχει αλλάξει τακτική. Αν υπολογίσουμε τον τεράστιο αριθμό χρηστών που έχει και το γεγονός ότι απλώς μιμείται το τι κάνουν άλλες εταιρίες, είναι μάλλον απίθανο να σταματήσει την διαφημιστική αυτή τακτική αφού τα οικονομικά οφέλη είναι επίσης τεράστια.

Παρόλα αυτά αν θελήσετε να σταματήσετε να λαμβάνετε διαφημίσεις οι οποίες είναι στοχευμένες ανάλογα με την διαδικτυακή συμπεριφορά σας, μπορείτε να το κάνετε από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας ή από αυτήν την ιστοσελίδα, στην οποία μπορείτε να αποκλείσετε τις διαφημιστικές εταιρίες από το να συλλέγουν στοιχεία για εσάς. Να σημειώσουμε εδώ, ότι δεν θα σταματήσετε να βλέπετε διαφημίσεις. Απλώς οι διαφημίσεις που θα βλέπετε δεν θα είναι σχετικές με τα ενδιαφέροντά σας , θα σταματήσει δηλαδή η συμπεριφορική διαφήμιση από την συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.