ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

iPod: στην εφηβεία του, ήδη γερασμένος



Στις 23 Οκτώβρη του 2001 - ναι, δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια πριν - ο εκλιπών Steve Jobs παρουσίασε το πρώτο προϊόν της Apple που δεν ήταν κάποιου είδους προσωπικός υπολογιστής. Ήταν ένα player ψηφιακής μουσικής. Δεν ήταν ούτε το πρώτο, ούτε απαραίτητα το καλύτερο, είχε όμως όμορφο σχεδιασμό, πρωτότυπο σύστημα χειρισμού και προωθήθηκε όχι τόσο ως τεχνολογικό προϊόν, όσο ως πρόταση lifestyle. Ήταν η πρώτη νίκη της προσέγγισης αυτής για την Apple, η οποία συνέχισε τα επόμενα χρόνια να εξελίσσει το iPod αξιοποιώντας ως βάση το πιστό της κοινό των Η/Υ Macintosh για να επεκταθεί στην ευρύτερη αγορά.

Καθόλου μικρό fast forward στις 23 Οκτωβρίου 2016 και ο iPod "γιορτάζει" τα 15α γενέθλιά του. Ως έφηβος σε ηλικιακό πλαίσιο, ως υπερήλικας που... ξέχασαν να τον συνταξιοδοτήσουν σε τεχνολογικό. Η Apple δεν έκανε ούτε μία, ούτε την παραμικρή αναφορά στην χθεσινή επέτειο (ούτε ένα tweet βρε αδελφέ), έχοντας προ πολλού αφαιρέσει το iPod ως κύρια κατηγορία από το site της, έχοντας εντάξει τα στατιστικά πωλήσεών του στην κατηγορία "Others" κάθε τρίμηνο και έχοντας αφήσει εν πολλοίς το προϊόν απαράλλακτο από τον Ιούλιο του 2015 (τελευταία φορά που τα ανανέωσε... συντηρητικά βέβαια).


Έχουμε την αίσθηση πως το προϊόν το οποίο έφερε την Apple στο προσκήνιο του τεχνολογικού lifestyle, το οποίο την βοήθησε να συνάψει τις πρώτες της μεγάλες συμφωνίες όσον αφορά το ψυχαγωγικό περιεχόμενο, το οποίο από πολλούς θεωρείται ο προπομπός του iPhone, άξιζε καλύτερης αντιμετώπισης από την κατασκευάστριά του. Αλλά έτσι είναι αυτά τα πράγματα: οι πολυεθνικές "σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν" (μετάφραση: όταν παύουν να αποφέρουν κέρδη όπως άλλοτε) και η Apple ολοφάνερα δεν διαφέρει σε αυτό.

Το ειρωνικό είναι πως κάθε προσπάθεια της αμερικανικής εταιρείας στον χώρο της μουσικής αφότου οι iPod άρχισαν ανεπιστρεπτί την καθοδική τους πορεία έχει εν πολλοίς αποτύχει. Ούτε το iTunes Radio κατόρθωσε να επιτύχει κάτι σημαντικό, ούτε το Apple Music έχει συγκεντρώσει ικανοποιητικό ποσοστό συνδρομητών ώστε να είναι ανταγωνιστικό, ούτε η εξαγορά της Beats δείχνει ακόμη να έχει μέχρι στιγμής κανενός είδους θετική επιρροή στην εικόνα της Apple. Το γεγονός μπορεί να "μιλά από μόνο του", μπορεί και όχι, όμως η επιλογή της Apple να μην κάνει την παραμικρή αναφορά στο iPod χθες, σίγουρα "μιλά". Tου χρόνου, που το iPhone θα γιορτάζει τα δεκάχρονα γενέθλιά του, η προσέγγιση θα είναι μάλλον διαφορετική. Θα έχει ενδιαφέρον ωστόσο να διαπιστώσουμε αν ο γίγαντας του Cupertino θα κάνει αναφορά, έστω ένα tweet, στα 15 χρόνια του iPhone. Το 2022. Αν έως τότε υπάρχει, φυσικά, iPhone. Ή Twitter.

Δεν υπάρχουν σχόλια