Πώς οι εταιρείες κινητής σε κλέβουν “νόμιμα” και τι να κάνετε
Ανήκω στα άτομα που βάζουν κάρτα μία φορά τον μήνα – και αν, επενδύουν τα λεφτά σε πακέτα δεδομένων και άλλα, και ούτω καθεξής. Ωστόσο, μερικές φορές έχω διαθέσιμα δεδομένα από προσφορές ή δεν με ενδιαφέρει να έχω καθόλου γιατί τη δεδομένη περίοδο μπορεί να μην τα χρειάζομαι εν κινήσει. Όμως, οι εταιρείες κινητής βρίσκουν πάντα τρόπους να σε κλέβουν “νόμιμα”.
Παλαιότερα είχε τύχει να εξαφανιστεί το υπόλοιπο του λογαριασμού μου χωρίς να ξέρω το πώς. Η εταιρεία προέβαλε διάφορες δικαιολογίες και τελικά πήρα τα … Πρόσφατα, ανανέωσα τον χρόνο ομιλίας μου, χωρίς να αγοράσω πακέτο δεδομένων, διότι είχα ήδη αρκετά. Ωστόσο, για διάφορους λόγους κατανάλωσα τα δεδομένα. Για κακή μου τύχη ήμουν στον δρόμο και η εταιρεία θεώρησε λογικό να με χρεώσει 2€ χωρίς να με ρωτήσει, για να μου δώσει “απεριόριστα” δεδομένα μέχρι τις 4:00 π.μ. της επόμενης ημέρας.
Το προσπερνάω και εφόσον θα έλειπα ελάχιστα από το σπίτι τις επόμενες ημέρες, ενώ όπου πήγαινα θα είχα μόνιμα σύνδεση στο ασύρματο δίκτυο σταθερής γραμμής, έκλεισα απλά τα δεδομένα στο κινητό για να μην χρεωθώ πάλι με το έτσι θέλω της κάθε εταιρείας. Ωστόσο, κάποια στιγμή, χρειάστηκα δεδομένα ενώ ήμουν στον δρόμο, οπότε αγόρασα ένα πακέτο που διαρκεί 6 ώρες και προσφέρει 1GB. Μόλις γύρισα σπίτι, ξέχασα να κλείσω τα δεδομένα του κινητού – άσε που δεν μου πήγε στο μυαλό πως θα με έκλεβαν ξανά, έτσι μετά τις 6 ώρες πήρα μήνυμα ότι με χρέωσαν πάλι 2€ (μετά από ώρα πήρα άλλο μήνυμα που με ενημέρωνε ότι το 6ωρο πακέτο έληξε).
Μέχρι τώρα πήγαν χαμένα 4€, αυτό έγινε ακόμα δύο φορές – μία πάλι με 6ωρο πακέτο και μία ενώ ήμουν σπίτι μου με το κινητό συνδεδεμένο στο ασύρματο δίκτυο. Μάλλον, παρουσίασε κανέναν lag η σύνδεση, το κινητό αναζήτησε σύνδεση μέσω δεδομένων, η εταιρεία θέωρησε σωστό να μου παρέχει μία υπηρεσία που δεν ζήτησα, και με χρέωσε σε κλάσματα δευτερολέπτου 2€. Εννοείται ότι επικοινώνησα μαζί τους, για να μάθω ποια η δικαιολογία που έχουν οι εταιρείες κινητής ώστε να σε κλέβουν “νόμιμα” σε δόσεις των 2€.
Η απάντηση της εταιρείας ήταν ότι πρόκειται για την υπηρεσία Internet All Day που παρέχουν αυτόματα όλοι οι πάροχοι και το κάνουν για το καλό σου, για να μην μένεις ποτέ χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ. Μόλις του είπα ότι εγώ δεν το θέλω αυτό γιατί δεν το ζήτησα και δεν το ενεργοποίησα, μου είπε τι πρέπει να κάνω για να το απενεργοποιήσω. Μάλιστα με πληροφόρησε ότι από πλευράς τους μπορούν να ενεργοποιήσουν μία ακόμα υπηρεσία η οποία μπλοκάρει τη χρήση δεδομένων και ταυτόχρονα την επιπλέον χρέωση, όταν ξεμένεις από πακέτα.
Εννοείται ότι ζήτησα την ενεργοποίηση του δεύτερου και έκανα ότι έπρεπε για να απενεργοποιήσω το Internet All Day. Αυτοί βέβαια μου επέστρεψαν μόνο τα 2€ από τα 8€ που μου έκλεψαν, αλλά δεν βαριέσαι, έπαθα, έμαθα, και ενημερώνω και εσάς, ώστε οι εταιρείες κινητής να μην σας κλέβουν “νόμιμα”. Δεν ξέρω τι μπορείτε να κάνετε με τους άλλους παρόχους, εγώ θα σας πω για τον συγκεκριμένο, ο οποίος είναι η Vodafone.
Για να απενεργοποιήσετε το Internet All Day απλά στέλνετε το γράμμα “X” στα αγγλικά στο 19109. Το μήνυμα είναι δωρεάν και η απάντηση που θα λάβετε ίσως σας μπερδέψει καθώς θα είναι “Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ INTERNET ALL DAY ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΣΟΥ”, ενώ θα έπρεπε να λέει ότι απενεργοποιήθηκε ή κάτι τέτοιο. Παίζει η απενεργοποίηση του Internet All Day να είναι ίδια σε όλους τους παρόχους, αλλά δεν παίρνω και όρκο.
Από εκεί και πέρα, ειδικά οι συνδρομητές αυτής της εταιρείας μπορείτε να ζητήσετε μέσω του chat που έχουν στην ιστοσελίδα τους να σας ενεργοποιήσουν το My Data Control. Θα χρειαστείτε το ονοματεπώνυμο σας και τον αριθμό ταυτότητας που δώσατε για την ενεργοποίηση του αριθμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια