Τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη θα έχουν ήχο
Ένα “πρόβλημα” – αν μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος έτσι – των ηλεκτρικών οχημάτων είναι πως είναι εντελώς αθόρυβα. Μπορεί να αποτελεί θετικό στοιχείο σε μία πόλη που μαστίζεται από την ηχορύπανση των αυτοκινήτων, αλλά τα “σιωπηλά” αυτοκίνητα αποτελούν εν δυνάμει κίνδυνο κυρίως για πεζούς οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται την παρουσία τους.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση λοιπόν αποφάσισε πως μέχρι το 2021 όλα τα ηλεκτρικά οχήματα στην περιφέρειά της πρέπει να παράγουν κάποιου είδους ήχο όταν κινούνται.
Ακόμα λοιπόν κι αν οι κινητήρες τους δεν κάνουν θόρυβο όπως τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, πρέπει να μιμούνται αυτόν τον ήχο με ειδικά ηχεία, κυρίως όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Μία έρευνα απέδειξε πως η έλλειψη ήχου από τα αυτοκίνητα οδηγεί σε 40% μεγαλύτερη πιθανότητα σύγκρουσης με πεζό σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Σημειώνεται επίσης πως άτομα με προβλήματα όρασης τείνουν να έχουν μεγαλύτερα προβλήματα στην ανίχνευση ενός ηλεκτρικού οχήματος κοντά τους. Στην Ιαπωνία, υπήρξε μεγάλη κατακραυγή όταν ένας τυφλός άνθρωπος και ο σκύλος-οδηγός του σκοτώθηκαν από ηλεκτρικό όχημα που έκανε όπισθεν, αφού ο οδηγός του είχε απενεργοποιήσει το χαρακτηριστικό ήχο της όπισθεν.
Ακόμα λοιπόν κι αν οι κινητήρες τους δεν κάνουν θόρυβο όπως τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, πρέπει να μιμούνται αυτόν τον ήχο με ειδικά ηχεία, κυρίως όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Μία έρευνα απέδειξε πως η έλλειψη ήχου από τα αυτοκίνητα οδηγεί σε 40% μεγαλύτερη πιθανότητα σύγκρουσης με πεζό σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Σημειώνεται επίσης πως άτομα με προβλήματα όρασης τείνουν να έχουν μεγαλύτερα προβλήματα στην ανίχνευση ενός ηλεκτρικού οχήματος κοντά τους. Στην Ιαπωνία, υπήρξε μεγάλη κατακραυγή όταν ένας τυφλός άνθρωπος και ο σκύλος-οδηγός του σκοτώθηκαν από ηλεκτρικό όχημα που έκανε όπισθεν, αφού ο οδηγός του είχε απενεργοποιήσει το χαρακτηριστικό ήχο της όπισθεν.
Δεν υπάρχουν σχόλια