Η Google ενεργοποιεί το Privacy Sandbox στον Chrome browser
Το πρόγραμμα περιήγησης εισάγει επίσης μια νέα πλατφόρμα διαφημίσεων, το "Privacy Sandbox", το οποίο εφαρμόζεται πλέον ευρέως. Η λειτουργία παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτεστε και δημιουργεί έναν κατάλογο διαφημιστικών θεμάτων για να μοιραστεί με τις ιστοσελίδες κατόπιν αιτήματος. Παρά το όνομά της, έχει επικριθεί για τον επεμβατικό της χαρακτήρα.
Το "Privacy Sandbox" ήταν προηγουμένως γνωστό ως "FLoC" και στη συνέχεια ως "Topics API", αντιμετωπίζοντας σημαντικές αντιδράσεις, αλλά καθώς η Google, μια από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο, είναι ιδιοκτήτρια του Chrome, έκανε την εμφάνισή του στη δημόσια έκδοση του Chrome, του πιο δημοφιλούς browser στον κόσμο.
Η Google φαίνεται να γνωρίζει ότι η νέα λειτουργία μπορεί να μην τύχει ενθαρρυντικής υποδοχής. Σε αντίθεση με τον επανασχεδιασμό του browser ο οποίος ανακοινώθηκε με μια σχετική ανάρτηση στο blog της Google, η κυκλοφορία της ενσωματωμένης πλατφόρμας διαφημίσεων ανακοινώθηκε αθόρυβα στη σελίδα privacysandbox.com. Η ανάρτηση αναφέρει ότι η πλατφόρμα διαφημίσεων είναι πλέον διαθέσιμη σε όλους, πράγμα που σημαίνει ότι σ’ αυτή έχουν πρόσβαση οι περισσότεροι χρήστες του Chrome.
Οι χρήστες θα πρέπει σύντομα να δουν ένα popup παράθυρο που θα τους ενημερώνει ότι έχει ενεργοποιηθεί η λειτουργία "ad privacy". Η Google περιγράφει τη διαφημιστική της πλατφόρμα που βασίζεται στο Chrome browser ως "ένα σημαντικό βήμα στην πορεία προς έναν θεμελιωδώς πιο ιδιωτικό web".
Η Google υποστηρίζει ακόμα ότι η νέα διαφημιστική πλατφόρμα, η οποία έχει ορισμένους περιορισμούς, είναι καλύτερη από τα cookies τρίτων. Ωστόσο, τα cookies τρίτων επηρεάζουν κυρίως τους χρήστες του Chrome αφού Apple και Firefox τα μπλοκάρουν εδώ και χρόνια και όπως έχουν ξεκαθαρίσει, δεν θα εφαρμόσουν το νέο διαφημιστικό σύστημα της Google.
Οι αλλαγές στον τομέα της διαδικτυακής διαφήμισης έχουν αφορμή την αλλαγή στην οποία προχώρησε η Apple το 2020 όταν μπλόκαρε τα cookies τρίτων στο Safari browser, επηρεάζοντας σημαντικά τα έσοδα της Google και όχι μόνο. Παρόλο που αυτό ήταν μια νίκη για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, η Google δεν ακολουθεί το παράδειγμά της μέχρι να μπορέσει να προστατεύσει τις διαφημιστικές της δραστηριότητες. Tο Topics API και φυσικά το Privacy Sandbox, αποτελούν μέρος ενός σχεδίου για την πρόταση μιας "εναλλακτικής" πλατφόρμας παρακολούθησης.
Η Google επιμένει ότι πρέπει να υπάρχει μια εναλλακτική λύση παρακολούθησης. Το ίδιο μάλιστα υποστήριξε και το Electronic Frontier Foundation όταν χαρακτήρισε το FLoC της Google "τρομερή ιδέα", δηλώνοντας ότι δεν χρειάζεται να επιλέξουμε μεταξύ της "παλιάς παρακολούθησης" και της "νέας παρακολούθησης". Αντίθετα, θα πρέπει να οραματιστούμε έναν κόσμο χωρίς τα πολυάριθμα προβλήματα των στοχευμένων διαφημίσεων".
Ο Chrome διαθέτει πλέον ελέγχους για αυτό το σκοπό ενσωματωμένους απευθείας στον browser του. Πηγαίνοντας στις Ρυθμίσεις του Chrome, στη συνέχεια στο "Απόρρητο και ασφάλεια" και στη συνέχεια στο "Απόρρητο διαφημίσεων", οι χρήστες μπορούν κατά πάσα πιθανότητα να απενεργοποιήσουν την πλατφόρμα διαφημίσεων με έξι κλικ. Εάν παραμείνει ενεργοποιημένη, οι χρήστες μπορούν να ελέγξουν τη σελίδα "Θέματα διαφημίσεων" για να δουν ποιες διαφημίσεις πιστεύει ο Chrome ότι θα ήθελαν να δουν.
Η Google σχεδιάζει να αποκλείσει τα cookies τρίτων το δεύτερο εξάμηνο του 2024 - πιθανώς αφού διασφαλίσει ότι το "Privacy Sandbox" θα διατηρήσει τα κέρδη για την εταιρεία. Αν και κανένας χρήστης πιθανότατα δεν ήθελε μια πλατφόρμα παρακολούθησης χρηστών και διαφημίσεων ενσωματωμένη στο πρόγραμμα περιήγησής του, αυτή είναι η απόφαση της Google, η οποία ελέγχει πλήρως το Chrome.
Δεν υπάρχουν σχόλια