H Google θέλει να καταστρέψει το διαδίκτυο ή κάτι πάει πολύ στραβά!
Το Internet αποτελείται από σελίδες που βασίζουν την επιβίωσή τους στην επισκεψιμότητα του κόσμου. Από τις ειδισιογραφικές σελίδες, από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και από τις σελίδες που είναι καθαρά για λόγους ψυχαγωγίας. Αν δεν έχουν συνδρομή αυτές οι σελίδες, για να επιβιώσουν θα πρέπει να βγάλουν από κάπου τουλάχιστον τα έξοδά τους και αυτό το κάπου είναι αποκλειστικά οι διαφημίσεις. Και κάπου εδώ έρχεται η Google που στην θεωρητικά κρίνει το πόσο καλή και έμπειστη είναι μια σελίδα και κατατάσει το περιεχόμενό της στην αναζήτηση ανάλογα. Σε τακτά χρονικά διαστήματα η Google κυκλοφορεί Core update για να βελτιώσει τον αλγόριθμο που κατατάσει τις σελίδες.
Τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο είναι οι δύο μήνες του χρόνου που οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο έχουν τα περισσότερα έσοδα του χρόνου. Είτε πρόκειται για επιχειρήσεις πώλησης αγαθών, είτε για επιχειρήσεις που βασίζονται στη διαφήμιση. Με την Black Friday και τα Χριστούγεννα να είναι αυτούς τους μήνες, τόσο οι πωλήσεις των καταστημάτων, όσο και τα έσοδα από διαφημίσεις εκτοξεύονται και τις περισσότερες φορές καλύπτουν τις απώλειες του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου που είναι πιο νεκρές περίοδοι.
Μέχρι πρόσφατα, κάθε χρόνο η Google κυκλοφορούσε δύο μεγάλα Core Updates για την αναζήτηση, που έπαιρναν περίπου ένα μήνα για να ολοκληρωθούν. Σε αυτή την περίοδο, όλες οι σελίδες στο διαδίκτυο παρατηρούν αυξομειώσεις στην επισκεψιμότητά τους, καθώς αλλάζει η κατάταξή τους στην αναζήτηση. Σελίδες που έχουν αποδείξει πως είναι έγκυρες, συνήθως βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης, ενώ τώρα που τα πρώτα 5 αποτελέσματα της αναζήτησης είναι διαφημίσεις, αρκετές σελίδες έχουν πέσει στη δεύτερη και την τρίτη σελίδα του Google Search. Αυτές οι μεγάλες ανακατατάξεις την περίοδο των Core Updates της Google έρχονται με μεγάλες απώλειες στην επισκεψιμότητά όλων των σελίδων, με κάποιους να επηρεάζονται λιγότερο και κάποιους περισσότερο.
Μέσα στο 2024 όμως, αντί για τα κλασσικά δύο Core Updates, πλέον έχουμε τέσσερα. Το πρώτο μεγάλο ήταν τον Μάρτιο, πήρε ενάμισι μήνα για να ολοκληρωθεί και πολλές σελίδες έχασαν μόνιμα την κατάταξή τους. Το δεύτερο έγινε τον Αύγουστο και πήρε 20 μέρες για να ολοκληρωθεί. Σε εκείνο το δεκαπενθήμερο παρατηρήσαμε μέρες που σπάγαν ρεκόρ επισκεψιμότητά και ακριβώς την επόμενη μέρα έπιαναν το ιστορικό χαμηλό του έτους.
Όταν τελείωσε το update του Δεκεμβρίου όλοι είπαμε πως τέλος οι μεγάλες αναβαθμίσεις για φέτος, πάμε πάλι από το 2025. Όμως η Google είχε άλλα πλάνα. Ξεκινάει πάλι Core Update, στις 11 Νοεμβρίου, που θεωρητικά θα κρατούσε 15 ημέρες. Να θυμίσουμε πως 27 Νοεμβρίου ήταν η Black Friday και άρα μια από τις πιο δυνατές διαφημιστικά περιόδους. Η αναβάθμιση αντί για 15 μέρες κράτησε 26 και τελείωσε στις 6 Δεκεμβρίου, κάτι που διέλυσε όλες τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε πωλήσεις προϊόντων και διαφημίσεις. Κοινώς, όλα τα καταστήματα και όλες τις ενημερωτικές σελίδες που βασίζονται στη διαφήμιση για να επιβιώσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια