42% των γυναικών ενημερώνεται μέσω Internet, μόνο 25% προφυλάσσεται από τους κινδύνους
H devolo Greece σε συνεργασία με το womanidol.gr, πραγματοποίησε έρευνα όπου γυναίκες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση Internet που κάνουν, την ασφάλεια τους σε αυτό, αλλά και τις “online ανησυχίες” τους.
Η έρευνα οδήγησε σε σημαντικά συμπεράσματα για τις γνώσεις, τις συνήθειες αλλά και τις φοβίες των γυναικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους. Η έρευνα διεξήχθη τους μήνες Μάρτιο και Μάιο 2020 μεταξύ των επισκεπτριών του γυναικείου portal womanidol.gr, οι οποίες ανταποκρίθηκαν στο ηλεκτρονικό κάλεσμα της devolo Greece. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 42% των γυναικών που μπαίνουν στο Internet, το χρησιμοποιούν κυρίως ως μέσο ενημέρωσης.
Ακολουθεί το 31% που κάνει χρήση του Internet για ψυχαγωγία, streaming και social media ενώ το 27% το χρησιμοποιεί κυρίως για επαγγελματικούς λόγους. Βλέπουμε ότι παρά το ότι η πλειοψηφία ανήκει σε ένα target group από 35 έως 54ων ετών, μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων γυναικών, περισσότερο ενημερώνεται παρά ψυχαγωγείται μέσω του Internet. Το 40% των γυναικών – σύμφωνα με τα στοιχεία – κάνει χρήση του Διαδικτύου καθημερινά έως 4 ώρες, ενώ το 30% είναι καθημερινά στο Internet για περίπου 8 ώρες. Μόλις το 16% αφιερώνει έως 2 ώρες την ημέρα και ένα σημαντικό ποσοστό που φτάνει στο 14%, αφιερώνει πάνω από 10 ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο. Οι αγαπημένες συσκευές για πρόσβαση στο Internet, όπως ίσως ήταν αναμενόμενο, είναι το κινητό τηλέφωνο και ο υπολογιστής, καθώς το 48% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο από smartphone και το 45% χρησιμοποιεί από υπολογιστή (desktop ή laptop). Στη συνολική κατάταξη ακολουθούν τα tablet με μόλις το 6% ενώ τελευταίες έρχονται οι «έξυπνες» τηλεοράσεις και οι κονσόλες, που μάλλον αποτελούν ανδρική υπόθεση, καθώς μόνο 1% των γυναικών κάνει χρήση αυτών. Η έρευνα δε θα μπορούσε να αφήσει εκτός το κομμάτι που αφορά στo φόβο των γυναικών, σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να συναντήσουν στο Internet αλλά και το πόσο ενημερωμένες είναι σχετικά με τους τρόπους προφύλαξης όταν είναι online.
Ο κυβερνοχώρος κρύβει πολλές παγίδες με κυριότερη την κλοπή και παράνομη χρήση των προσωπικών δεδομένων. Το 43% των γυναικών δηλώνει ότι ανησυχεί πολύ για τη διαρροή και παράνομη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων όταν είναι online. Στη 2η θέση σε ποσοστό 28%, βρίσκεται ο φόβος για απάτη οικονομικής φύσεως ενώ, ακολουθούν το ακατάλληλο περιεχόμενο που μπορεί να φτάσει σε παιδιά με ποσοστό 23% και τελευταία βρίσκεται η παρενόχληση μέσω των social media με μόλις το 6% των γυναικών να φοβάται ενδεχομένως για προσβλητικά ή ακατάλληλα σχόλια και μηνύματα. Εντύπωση προκαλεί η ελλιπής ετοιμότητα των γυναικών όσον αφορά στην ασφάλεια στο Internet. Μόλις το 27% των γυναικών δήλωσε ότι ενημερώνεται συνεχώς και προστατεύεται αποτελεσματικά από τους κινδύνους στο Internet ενώ το 68% γνωρίζει μόνο βασικά κομμάτια που αφορούν στην ασφάλεια και ίσως και να χρησιμοποιεί antivirus συσκευές για να προστατευτεί. Τέλος υπάρχει και ένα ποσοστό 5% των γυναικών που δεν γνωρίζει κάτι για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, δεν προστατεύεται και δεν ενημερώνεται, με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένο σε απειλές και κινδύνους. Μέσα από διάφορες ερωτήσεις που αφορούν την σύνδεση του Internet στο οικιακό δίκτυο, τα σημεία που μπορεί να χρειάζονται ενίσχυση στο σπίτι και κατά πόσο οι γυναίκες γνωρίζουν για τις επιλογές βελτίωσης του σήματος προκύπτουν τα εξής: Η τοποθέτηση του router και η διαρρύθμιση του σπιτιού επηρεάζουν την εμβέλεια και ενώ το 99% θέλει να έχει Internet σε όλο το σπίτι, μόλις το 20% χρησιμοποιεί λύσεις επέκτασης του σήματος όπως συσκευές τεχνολογίας powerline (Internet μέσω της ηλεκτρικής καλωδίωσης) ή και repeaters (για την αναμετάδοση σήματος). Ένα σημείο που ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι το 47% είναι έτοιμο να επενδύσει σε εξοπλισμό που μπορεί να βελτιώσει το οικιακό δίκτυο και το 48% δεν έχει καταλήξει αν αξίζει μια τέτοια επένδυση. Αυτό που πιστεύουν ότι ευθύνεται για την μη ικανοποιητική σύνδεση στο σπίτι, πέρα από την διαρρύθμιση και την θέση του router σε ποσοστό 28% το κάθε ένα, είναι η ταυτόχρονη σύνδεση πολλών συσκευών. Το 23% πιστεύει ότι είναι συνδεδεμένες ταυτόχρονα στο διαδίκτυο πολλές συσκευές, η ταχύτητα και η αποδοτικότητα μειώνονται.
Είναι γεγονός ότι η έλλειψη τεχνολογίας Mesh WiFi προκαλεί προβλήματα στην ταυτόχρονη σύνδεση, κάτι που μόλις το 32% των γυναικών δείχνει να το γνωρίζει. Σχετικά με το προφίλ των γυναικών που έλαβαν μέρος, το 77% των ερωτηθέντων ήταν μεταξύ 35 και 54 ετών. Το 18% ήταν από 15 έως 34 ετών και μόνο το 5% ήταν άνω των 55 ετών, ίσως αυτό το τελευταίο στοιχείo να δείχνει και τον «φόβο» των μεγαλύτερων ηλικιών στην ενασχόλησή τους με την τεχνολογία ή και το Internet. Όσον αφορά στην οικογενειακή κατάσταση τα ποσοστά δείχνουν ότι πάνω από το μισό, αφορά γυναίκες με παιδιά καθώς το 66% αυτών διαμένουν μαζί με τα παιδιά ή/ και τον σύζυγο, το 12% μένει με τους γονείς, ένα 12% συγκατοικεί με σύντροφο/ σύζυγο και μόλις το 10% απάντησε ότι διαμένουν μόνες. Παραμένοντας στα χαρακτηριστικά των γυναικών που συμμετείχαν και για να ληφθούν σωστά συμπεράσματα σχετικά με την χρήση της τεχνολογίας, ρωτήθηκαν οι συμμετέχουσες σε τι χώρο ζουν όσον αφορά στη διαμόρφωση του (διαμέρισμα, μεζονέτα, μονοκατοικία) για να γίνουν καλύτερα αντιληπτά τα συσχετιζόμενα προβλήματα με τη σύνδεση στο Internet. Ποσοστό άνω του 40% ζει σε σπίτι έως 150 τ.μ. και το ασύρματο σήμα του Internet δεν είναι διαθέσιμο σε όλους τους χώρους (δωμάτια, ή και βεράντες). Ένα 11% που μένει σε μεζονέτα αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα κάλυψης του Internet σε όλους τους ορόφους.
Το εντυπωσιακό όμως είναι, ότι ακόμη και σε μικρότερα σπίτια, το 12%, δεν έχει καλό σήμα σε μεγάλη απόσταση από το router. Αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν παίζουν ρόλο μόνο τα τετραγωνικά, αλλά και τα εμπόδια που υπάρχουν ανάμεσα από το router και τη συσκευή λήψης Internet, όπως tablet, κινητό, laptop κλπ. Μόνο το 2% φάνηκε να μην αντιμετωπίζει κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα, καθώς έχουν πρόσβαση στο Internet από τα δεδομένα που τους παρέχει ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας και δεν χρησιμοποιούν κάποιο router ή άλλη βοηθητική συσκευή μετάδοσης του Internet στο χώρο τους.
Η έρευνα οδήγησε σε σημαντικά συμπεράσματα για τις γνώσεις, τις συνήθειες αλλά και τις φοβίες των γυναικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους. Η έρευνα διεξήχθη τους μήνες Μάρτιο και Μάιο 2020 μεταξύ των επισκεπτριών του γυναικείου portal womanidol.gr, οι οποίες ανταποκρίθηκαν στο ηλεκτρονικό κάλεσμα της devolo Greece. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 42% των γυναικών που μπαίνουν στο Internet, το χρησιμοποιούν κυρίως ως μέσο ενημέρωσης.
Ακολουθεί το 31% που κάνει χρήση του Internet για ψυχαγωγία, streaming και social media ενώ το 27% το χρησιμοποιεί κυρίως για επαγγελματικούς λόγους. Βλέπουμε ότι παρά το ότι η πλειοψηφία ανήκει σε ένα target group από 35 έως 54ων ετών, μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων γυναικών, περισσότερο ενημερώνεται παρά ψυχαγωγείται μέσω του Internet. Το 40% των γυναικών – σύμφωνα με τα στοιχεία – κάνει χρήση του Διαδικτύου καθημερινά έως 4 ώρες, ενώ το 30% είναι καθημερινά στο Internet για περίπου 8 ώρες. Μόλις το 16% αφιερώνει έως 2 ώρες την ημέρα και ένα σημαντικό ποσοστό που φτάνει στο 14%, αφιερώνει πάνω από 10 ώρες την ημέρα στο διαδίκτυο. Οι αγαπημένες συσκευές για πρόσβαση στο Internet, όπως ίσως ήταν αναμενόμενο, είναι το κινητό τηλέφωνο και ο υπολογιστής, καθώς το 48% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο από smartphone και το 45% χρησιμοποιεί από υπολογιστή (desktop ή laptop). Στη συνολική κατάταξη ακολουθούν τα tablet με μόλις το 6% ενώ τελευταίες έρχονται οι «έξυπνες» τηλεοράσεις και οι κονσόλες, που μάλλον αποτελούν ανδρική υπόθεση, καθώς μόνο 1% των γυναικών κάνει χρήση αυτών. Η έρευνα δε θα μπορούσε να αφήσει εκτός το κομμάτι που αφορά στo φόβο των γυναικών, σχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να συναντήσουν στο Internet αλλά και το πόσο ενημερωμένες είναι σχετικά με τους τρόπους προφύλαξης όταν είναι online.
Ο κυβερνοχώρος κρύβει πολλές παγίδες με κυριότερη την κλοπή και παράνομη χρήση των προσωπικών δεδομένων. Το 43% των γυναικών δηλώνει ότι ανησυχεί πολύ για τη διαρροή και παράνομη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων όταν είναι online. Στη 2η θέση σε ποσοστό 28%, βρίσκεται ο φόβος για απάτη οικονομικής φύσεως ενώ, ακολουθούν το ακατάλληλο περιεχόμενο που μπορεί να φτάσει σε παιδιά με ποσοστό 23% και τελευταία βρίσκεται η παρενόχληση μέσω των social media με μόλις το 6% των γυναικών να φοβάται ενδεχομένως για προσβλητικά ή ακατάλληλα σχόλια και μηνύματα. Εντύπωση προκαλεί η ελλιπής ετοιμότητα των γυναικών όσον αφορά στην ασφάλεια στο Internet. Μόλις το 27% των γυναικών δήλωσε ότι ενημερώνεται συνεχώς και προστατεύεται αποτελεσματικά από τους κινδύνους στο Internet ενώ το 68% γνωρίζει μόνο βασικά κομμάτια που αφορούν στην ασφάλεια και ίσως και να χρησιμοποιεί antivirus συσκευές για να προστατευτεί. Τέλος υπάρχει και ένα ποσοστό 5% των γυναικών που δεν γνωρίζει κάτι για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, δεν προστατεύεται και δεν ενημερώνεται, με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένο σε απειλές και κινδύνους. Μέσα από διάφορες ερωτήσεις που αφορούν την σύνδεση του Internet στο οικιακό δίκτυο, τα σημεία που μπορεί να χρειάζονται ενίσχυση στο σπίτι και κατά πόσο οι γυναίκες γνωρίζουν για τις επιλογές βελτίωσης του σήματος προκύπτουν τα εξής: Η τοποθέτηση του router και η διαρρύθμιση του σπιτιού επηρεάζουν την εμβέλεια και ενώ το 99% θέλει να έχει Internet σε όλο το σπίτι, μόλις το 20% χρησιμοποιεί λύσεις επέκτασης του σήματος όπως συσκευές τεχνολογίας powerline (Internet μέσω της ηλεκτρικής καλωδίωσης) ή και repeaters (για την αναμετάδοση σήματος). Ένα σημείο που ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι το 47% είναι έτοιμο να επενδύσει σε εξοπλισμό που μπορεί να βελτιώσει το οικιακό δίκτυο και το 48% δεν έχει καταλήξει αν αξίζει μια τέτοια επένδυση. Αυτό που πιστεύουν ότι ευθύνεται για την μη ικανοποιητική σύνδεση στο σπίτι, πέρα από την διαρρύθμιση και την θέση του router σε ποσοστό 28% το κάθε ένα, είναι η ταυτόχρονη σύνδεση πολλών συσκευών. Το 23% πιστεύει ότι είναι συνδεδεμένες ταυτόχρονα στο διαδίκτυο πολλές συσκευές, η ταχύτητα και η αποδοτικότητα μειώνονται.
Είναι γεγονός ότι η έλλειψη τεχνολογίας Mesh WiFi προκαλεί προβλήματα στην ταυτόχρονη σύνδεση, κάτι που μόλις το 32% των γυναικών δείχνει να το γνωρίζει. Σχετικά με το προφίλ των γυναικών που έλαβαν μέρος, το 77% των ερωτηθέντων ήταν μεταξύ 35 και 54 ετών. Το 18% ήταν από 15 έως 34 ετών και μόνο το 5% ήταν άνω των 55 ετών, ίσως αυτό το τελευταίο στοιχείo να δείχνει και τον «φόβο» των μεγαλύτερων ηλικιών στην ενασχόλησή τους με την τεχνολογία ή και το Internet. Όσον αφορά στην οικογενειακή κατάσταση τα ποσοστά δείχνουν ότι πάνω από το μισό, αφορά γυναίκες με παιδιά καθώς το 66% αυτών διαμένουν μαζί με τα παιδιά ή/ και τον σύζυγο, το 12% μένει με τους γονείς, ένα 12% συγκατοικεί με σύντροφο/ σύζυγο και μόλις το 10% απάντησε ότι διαμένουν μόνες. Παραμένοντας στα χαρακτηριστικά των γυναικών που συμμετείχαν και για να ληφθούν σωστά συμπεράσματα σχετικά με την χρήση της τεχνολογίας, ρωτήθηκαν οι συμμετέχουσες σε τι χώρο ζουν όσον αφορά στη διαμόρφωση του (διαμέρισμα, μεζονέτα, μονοκατοικία) για να γίνουν καλύτερα αντιληπτά τα συσχετιζόμενα προβλήματα με τη σύνδεση στο Internet. Ποσοστό άνω του 40% ζει σε σπίτι έως 150 τ.μ. και το ασύρματο σήμα του Internet δεν είναι διαθέσιμο σε όλους τους χώρους (δωμάτια, ή και βεράντες). Ένα 11% που μένει σε μεζονέτα αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα κάλυψης του Internet σε όλους τους ορόφους.
Το εντυπωσιακό όμως είναι, ότι ακόμη και σε μικρότερα σπίτια, το 12%, δεν έχει καλό σήμα σε μεγάλη απόσταση από το router. Αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν παίζουν ρόλο μόνο τα τετραγωνικά, αλλά και τα εμπόδια που υπάρχουν ανάμεσα από το router και τη συσκευή λήψης Internet, όπως tablet, κινητό, laptop κλπ. Μόνο το 2% φάνηκε να μην αντιμετωπίζει κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα, καθώς έχουν πρόσβαση στο Internet από τα δεδομένα που τους παρέχει ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας και δεν χρησιμοποιούν κάποιο router ή άλλη βοηθητική συσκευή μετάδοσης του Internet στο χώρο τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια