Oculus Rift: πολλά υποσχόμενο για τον VR κόσμο
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης του έως τις πρώτες εντυπώσεις αφού έφτασε στα χέρια των πρώτων τυχερών το σίγουρο ήταν ότι το Oculus Rift θα έθετε τις βάσεις για μια νέα εποχή στην εικονική πραγματικότητα.
Στον εκθεσιακό χώρο της στην έκθεση IFA 2013, η Intel μας έδωσε την ευκαιρία να έχουμε μια πρώτη επαφή με το συγκεκριμένο gadget το οποίο αναμένεται τον επόμενο χρόνο να δημιουργήσει πολύ περισσότερο θόρυβο γύρω από το όνομα του. Εντύπωση μας έκανε η ονομασία Augmented Reality (επαυξημένη πραγματικότητα) που επέλεξε η Intel, που απέχει αρκετά από την πραγματική εμπειρία που δίνει η συσκευή.
Με λίγα λόγια το Oculus Rift σας βάζει στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας (virtual reality) και μόλις το φορέσετε περνάτε σε έναν νέο κόσμο.
Με οθόνη 7' ιντσών η οποία δίνει την αίσθηση παρακολούθησης οθόνης 110 ιντσών μόλις φορέσετε τα γυαλιά, το Rift λύνει ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα του στερεοσκοπικού 3D και του overlapping, με το αριστερό μάτι να βλέπει μια πρόσθετη περιοχή προς τα αριστερά μας και το δεξί μάτι να κάνει το ίδιο από τα δεξιά. Η σύνδεση με το PC ή το Mac γίνεται με τη χρήση καλωδίου κάτι που η Oculus εξετάζει να αφαιρέσει σε μελλοντική έκδοση. Δοκιμάσαμε το Oculus Rift για λίγα λεπτά και οι πρώτες μας εντυπώσεις συμφωνούν απολύτως με τις πρώτες διθυραμβικές κριτικές αφού κατά τη γνώμη μας, η συγκεκριμένη δημιουργία ανοίγει νέους ολοκαίνουριους δρόμους όχι μόνο στα βιντεοπαιχνίδια αλλά και σε άλλους τομείς. Βεβαίως τα παιχνίδια είναι ο κύριος λόγος αγοράς του Oculus Rift και στο demo που δοκιμάσαμε ήταν φανερό ότι η συγκεκριμένη συσκευή προχωράει την εξέλιξη του gaming ένα επίπεδο παραπάνω, κάτι που δε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το κάνουν οι νέες κονσόλες παιχνιδιών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι αντιδράσεις που παρακολουθήσαμε από όσους δοκίμασαν το Rift, μερικές από τις οποίες ήταν ενδεικτικές όπως ενός πιτσιρικά που δε σταμάτησε να εκφράζει το θαυμασμό του με χαρακτηριστικά επιφωνήματα. Στη δική μας περίπτωση δοκιμάσαμε ένα τεχνολογικό demo με το να βρισκόμαστε στη θέση ενός επιβάτη σε ένα τρενάκι του λούνα παρκ. Το αποτέλεσμα ήταν να κοντέψουμε να χάσουμε την ισορροπία μας κάποιες στιγμές και ένα πολύ μικρό αίσθημα αποπροσανατολισμού μόλις βγάλαμε τα ειδικά γυαλιά.
Όπου και να γυρνάγαμε το κεφάλι μας μπορούσαμε να δούμε τον εικονικό κόσμο με σχεδόν άψογη ταχύτητα αναγνώρισης των κινήσεων μας, κάτι που σίγουρα θα φέρει άλλη διάσταση στο gaming RPG και FPS παιχνιδιών. Η έκδοση της συσκευής που δοκιμάσαμε είναι αυτή που δημιουργήθηκε για developers και η οποία χρηματοδοτήθηκε σε χρόνο ρεκόρ από την ιστοσελίδα Kickstarter. Η ένσταση μας αφορά την ανάλυση η οποία είναι μόλις 640 x 800 και δείχνει τα χρόνια της, κάτι που η Oculus γνωρίζει πολύ καλά. Στην εμπορική διάθεση της συσκευής η οποία αναμένεται κατά πάσα πιθανότατα τον επόμενο χρόνο, η εταιρεία προορίζεται να αναβαθμίσει σε Full HD την ανάλυση της συσκευής.
Με οθόνη 7' ιντσών η οποία δίνει την αίσθηση παρακολούθησης οθόνης 110 ιντσών μόλις φορέσετε τα γυαλιά, το Rift λύνει ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα του στερεοσκοπικού 3D και του overlapping, με το αριστερό μάτι να βλέπει μια πρόσθετη περιοχή προς τα αριστερά μας και το δεξί μάτι να κάνει το ίδιο από τα δεξιά. Η σύνδεση με το PC ή το Mac γίνεται με τη χρήση καλωδίου κάτι που η Oculus εξετάζει να αφαιρέσει σε μελλοντική έκδοση. Δοκιμάσαμε το Oculus Rift για λίγα λεπτά και οι πρώτες μας εντυπώσεις συμφωνούν απολύτως με τις πρώτες διθυραμβικές κριτικές αφού κατά τη γνώμη μας, η συγκεκριμένη δημιουργία ανοίγει νέους ολοκαίνουριους δρόμους όχι μόνο στα βιντεοπαιχνίδια αλλά και σε άλλους τομείς. Βεβαίως τα παιχνίδια είναι ο κύριος λόγος αγοράς του Oculus Rift και στο demo που δοκιμάσαμε ήταν φανερό ότι η συγκεκριμένη συσκευή προχωράει την εξέλιξη του gaming ένα επίπεδο παραπάνω, κάτι που δε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το κάνουν οι νέες κονσόλες παιχνιδιών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι αντιδράσεις που παρακολουθήσαμε από όσους δοκίμασαν το Rift, μερικές από τις οποίες ήταν ενδεικτικές όπως ενός πιτσιρικά που δε σταμάτησε να εκφράζει το θαυμασμό του με χαρακτηριστικά επιφωνήματα. Στη δική μας περίπτωση δοκιμάσαμε ένα τεχνολογικό demo με το να βρισκόμαστε στη θέση ενός επιβάτη σε ένα τρενάκι του λούνα παρκ. Το αποτέλεσμα ήταν να κοντέψουμε να χάσουμε την ισορροπία μας κάποιες στιγμές και ένα πολύ μικρό αίσθημα αποπροσανατολισμού μόλις βγάλαμε τα ειδικά γυαλιά.
Όπου και να γυρνάγαμε το κεφάλι μας μπορούσαμε να δούμε τον εικονικό κόσμο με σχεδόν άψογη ταχύτητα αναγνώρισης των κινήσεων μας, κάτι που σίγουρα θα φέρει άλλη διάσταση στο gaming RPG και FPS παιχνιδιών. Η έκδοση της συσκευής που δοκιμάσαμε είναι αυτή που δημιουργήθηκε για developers και η οποία χρηματοδοτήθηκε σε χρόνο ρεκόρ από την ιστοσελίδα Kickstarter. Η ένσταση μας αφορά την ανάλυση η οποία είναι μόλις 640 x 800 και δείχνει τα χρόνια της, κάτι που η Oculus γνωρίζει πολύ καλά. Στην εμπορική διάθεση της συσκευής η οποία αναμένεται κατά πάσα πιθανότατα τον επόμενο χρόνο, η εταιρεία προορίζεται να αναβαθμίσει σε Full HD την ανάλυση της συσκευής.
Δεν υπάρχουν σχόλια