ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

20 χρόνια της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα

Η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, με αφορμή τα 20 χρόνια παρουσίας του κλάδου στην ελληνική αγορά, παρουσίασε τα συμπεράσματα της επετειακής μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έρευνας αγοράς της εταιρείας QED, για την πορεία και τη συνεχή συνεισφορά της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. 


  • Ο κλάδος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και σταθερότερους επενδυτές της Ελληνικής Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση. 

Όνομα:  eekt.PNG 
Εμφανίσεις:  1 
Μέγεθος:  103,9 KB 
ID: 128882Οικονομίας με σύνολο επενδύσεων, από το 1993 μέχρι και το 2012, €7 δισ. (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι άδειες χορήγησης φάσματος), κυρίως σε υποδομές δικτύων και τεχνολογίας. Την περίοδο 1995-2001, ο κλάδος επένδυε σχεδόν το 30% των εσόδων του, ενώ κατά την περίοδο ωρίμανσής του και εν μέσω οικονομικής κρίσης, το ποσοστό των επενδύσεων έφτασε κατά μέσο όρο το 11% (2002-2012).
  • Αντίστοιχα σημαντική είναι η συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ. Με συνεχή άνοδο από την αρχή της λειτουργίας του, από το 2006 κυμαίνεται συνολικά στο 7% (άμεση και έμμεση συνεισφορά).
  • Σύμφωνα με τη μελέτη του ΟΠΑ, τα τελευταία 8 χρόνια, ο κλάδος των κινητών επικοινωνιών έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη μείωση τιμών στην ελληνική οικονομία. Από το 2004 έως και το 2012, η μείωση των τιμών ανά λεπτό ομιλίας προ φόρων προσέγγισε το 78%, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει σήμερα τις χαμηλότερες τιμές προ φόρων από κάθε άλλη χώρα στην Δ. Ευρώπη*.
  • Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα της έρευνας αγοράς της QED που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 πολιτών και 164 επιχειρήσεων. Το κινητό τηλέφωνο φέρεται να κατέχει ειδική θέση στη ζωή των πολιτών, οι οποίοι το κατατάσσουν στα κύρια μέσα ενημέρωσης μαζί με την τηλεόραση. Στην προσωπική τους ζωή αισθάνονται πιο ασφαλείς, πιο κοντά στους δικούς τους ανθρώπους και πιο ανεξάρτητοι, ενώ μέσω του κινητού τους οργανώνουν και διαχειρίζονται καλύτερα την καθημερινότητα και την εργασία τους.
  • Αντίστοιχα συμπεράσματα βγαίνουν και από την έρευνα στις επιχειρήσεις, με το 90% να δηλώνει ότι η κινητή τηλεφωνία αποτελεί έναν από τους πιο καλά οργανωμένους κλάδους, με ποσοστό ικανοποίησης για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που φτάνει το 90%. Πάνω από το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν θεωρεί ότι με την κινητή τηλεφωνία αυξήθηκε η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα της επιχείρησης, καθώς και η λειτουργικότητα των μετακινήσεων. Περισσότερο από το 50% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι έχει αυξηθεί η κερδοφορία τους από τη χρήση της κινητής.
  • Το 75% των ερωτηθέντων καταναλωτών θεωρεί ότι το μέλλον της κινητής είναι το mobile Internet. To 58% δήλωσε, μάλιστα, ότι το επόμενο κινητό του θα είναι smartphone, ενώ ενδεχόμενη μείωση των χρεώσεων θα οδηγούσε έναν στους δύο ερωτηθέντες σε μεγαλύτερη χρήση Internet.
  • Σύμφωνα με την έρευνα, ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών θεωρείται εξίσου σημαντικός με τον κλάδο του Τουρισμού για την ελληνική οικονομία, είναι ο πιο δυναμικά αναπτυσσόμενος και βρίσκεται στην πρώτη θέση της εμπιστοσύνης των ελλήνων πολιτών.
  • Όσον αφορά στη χρήση υπηρεσιών δεδομένων, οι προοπτικές παρουσιάζονται ευοίωνες συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας. Σύμφωνα με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, εάν η Ελλάδα τα επόμενα έτη ακολουθήσει τους ρυθμούς αύξησης της χρήσης δεδομένων της Ευρώπης, το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 1,2% ή €2,4 δισ. ενώ τα δημόσια έσοδα θα αυξηθούν κατά €956 εκ. Παράλληλα, περαιτέρω ανάπτυξη θα επέλθει και από τον κλάδο των Κινητών Εφαρμογών, ο οποίος εάν ακολουθήσει τις διεθνείς τάσεις, θα αναπτύσσεται με ρυθμό 40% ετησίως, ξεπερνώντας το 2017 τα €2,1 δισ. σε κύκλο εργασιών.


Ο Κλάδος της κινητής επικοινωνίας θα συνεχίσει να επενδύει σε σύγχρονη τεχνολογία και υποδομές ωστόσο είναι απαραίτητη προϋπόθεση η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος από την πλευρά της Πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί πάγιο αίτημα των παρόχων, η εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης των υποδομών, των Ν4053/2012 και Ν4070/2012, καθώς και η επανεξέταση της έμμεσης φορολογίας των υπηρεσιών, με στόχο τη μείωση του κόστους για τον τελικό καταναλωτή και την αύξηση της χρήσης των υπηρεσιών δεδομένων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια