Ε3 2017: Οι καλοί, οι κακοί και οι άσχημοι
Τα τελευταία 24ώρα ξεκινώντας από το Σάββατο, οι μεγαλύτερες εταιρείες της βιομηχανίας του gaming διοργάνωσαν τις δικές τους παρουσιάσεις εν όψει της E3, αποκαλύπτοντας τα πλάνα τους για τους προσεχείς μήνες.
Πώς αξιολογούμε την παρουσία τους όμως και τι μας έμεινε από αυτή; Ας αναλύσουμε όσα μας είπαν –και, κυρίως, δεν μας είπαν- οι “μεγάλοι” του χώρου…
Όταν μετά από μιάμιση ώρα, μένει ένας αριθμός…
Ο πρώτος εκ των τριών κατασκευαστών που άνοιξε τα χαρτιά του, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο σχεδόν παραδοσιακά άλλωστε, ήταν η Microsoft, από την οποία το άπαν σύμπαν περίμενε δύο πράγματα: τιμή για το Scorpio και τίτλους. Σε ό,τι αφορά τη νέα έκδοση του Xbox One θα κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου στα $499/499€. Η τιμή είναι μεν υψηλή, όμως η Microsoft δεν περιμένει από το Xbox One X να κάνει τις πωλήσεις μίας νέας κονσόλας. Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο Φίλ Σπένσερ στο παρελθόν, αυτό που θέλει η εταιρεία του είναι να μετρά χρήστες Xbox LIVE –ιδανικά Gold. Η κονσόλα με την οποία θα παίζουν αυτοί, είναι κάτι δευτερεύον. Τη φετινή περίοδο των Χριστουγέννων, η Microsoft θα έχει στην αγορά δύο προτάσεις: μία φθηνή για τη μάζα και τους casual παίκτες και μία ακριβότερη για τους early adopters και τους die hard δηλωμένους φαν της πλατφόρμας.
Η Microsoft στηρίζει την προώθηση του Xbox One X στο native 4K που είναι σε θέση να προσφέρει αυτό. Ο Σπένσερ σε συνέντευξή του μάλιστα παρουσιάστηκε άκρως επιθετικός, αφού ανέφερε πως η εταιρεία του θεωρεί το PS4 Pro ως αντίπαλο του Xbox One S. Στην πράξη, η ουσία βρίσκεται κάπου στη μέση, διότι ναι μεν το Xbox One X είναι ό,τι πιο ισχυρό έχουμε δει ποτέ στο gaming, όμως από την άλλη, ο κόσμος θέλει να δει παιχνίδια, τίτλους που θα τον κάνουν να θαυμάσει στην πράξη τις δυνατότητες της κονσόλας. Το Xbox One πιθανότατα θα τα καταφέρει καλύτερα στα multiplatform (το αν η πλειοψηφία των παικτών θα είναι βέβαια σε θέση να διακρίνει τις διαφορές στην απόδοση των δύο συστημάτων, θα το δούμε στην πράξη και μάλιστα κατά περίπτωση), όμως τι γίνεται με τις αποκλειστικότητες;
Εδώ είναι που η Microsoft μας τα χάλασε. Η επέκταση του backward compatibility στο πρώτο Xbox είναι κάτι ευχάριστο μεν, “nice to have” δε. Αφήνοντας στην άκρη τους multiplatform τίτλους, από τους 22 αποκλειστικούς –σε σύνολο 42- που προβλήθηκαν κατά την παρουσίασή της, εκείνοι που έχουν τα φόντα να ξεχωρίσουν είναι μετρημένοι: Sea of Thieves (κρατήστε το αυτό, θα επανέλθουμε πιο κάτω), Super Lucky’s Tale, PlayerUnknown’s Βattlegrounds, Cuphead και Ori and the Will of the Wisps. Όσο για εκείνους που είναι ικανοί να φέρουν κόσμο στην πλατφόρμα; Μόνο το Forza 7 και, αν τα πιστέψει η εταιρεία, το Crackdown 3 και –ίσως οριακά- το State of Decay 2. Η Microsoft επέλεξε να εστιάσει στο νούμερο, παρουσιάζοντας τίτλους που οι περισσότεροι μέσα σε λίγες ώρες είχαν ήδη ξεχάσει. Τι έμεινε; Ένας αριθμός: 499…
Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως
Με την παρουσίαση της Microsoft να έχει τελειώσει, όλοι περίμεναν να δουν τη Sony να κάνει… πάρτι μία μέρα αργότερα. Έμειναν όμως με την όρεξη, καθώς η ιαπωνική εταιρεία διοργάνωσε μία συνέντευξη Τύπου για να ανακοινώσει έναν μόλις καινούριο τίτλο κι αυτόν σε remake, το Shadow of the Colossus. Οι εντυπωσιακές αποκλειστικότητες δεν έλειψαν, όμως με εξαίρεση το Spider-Manτων quick-time events και το stand-alone expansion του Uncharted 4, The Lost Legacy, σαν κάπου να τις είχαμε ξαναδεί: συγκεκριμένα στην παρουσίαση της Sony στην περυσινή E3! Τίτλοι σαν το God of War, το Detroit: Become Human, το Days Gone και το Skyrim VR έχουν τη δυνατότητα να μαγνητίσουν το ενδιαφέρον του κοινού, όταν όμως με το καλό κυκλοφορήσουν. Θα περίμενε κανείς να δει ξεκάθαρες ημερομηνίες διάθεσης για τους περισσότερους απ’ αυτούς, όμως η Sony είχε αντίθετη άποψη –εμείς απλά υποθέτουμε ότι θα πρέπει να έχουν κάνει την εμφάνισή τους μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο, το πολύ, από τώρα.
Στην πράξη λοιπόν, αυτό που έκανε η Sony ήταν να μας υπενθυμίσει τους τίτλους που μας ανακοίνωσε πέρυσι και να μοιράσει υποσχέσεις. Ας μην ξεχνάμε πως τα Χριστούγεννα, θα έχει να αντιμετωπίσει όχι ένα αλλά δύο Xbox One. Οι αποκλειστικότητές τους μπορεί να μην είναι ικανές να γείρουν την πλάστιγγα υπέρ της Microsoft, ωστόσο θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιο πως η τελευταία θα κάνει… all in με τη διαφημιστική της καμπάνια που θα αναδεικνύει το Xbox One X ως το καλύτερο σύστημα για να απολαύσει κανείς τις multiplatform κυκλοφορίες –πέραν των αποκλειστικών τίτλων του Xbox. Τι θα έχει να προσφέρει τότε η Sony; Ένα “προσιτό 4K” (όχι native μεν, $100/100€ φθηνότερο δε), την “εύνοια” των Destiny 2 και Call of Duty, τη VR εκδοχή του Skyrim και ενδεχομένως το Days Gone –για τα υπόλοιπα ούτε λόγος. Αρκούν όμως;
Ένα λογότυπο και μια υπόσχεση “στο μιλητό”
Μερικές μέρες πριν, γράφαμε πως ένα Super Mario Odyssey και ένα Metroid θα αρκούσαν “για να κατουρηθούν άπαντες απ’ τη χαρά και την προσμονή τους”. E, προσθέστε στα παραπάνω ένα νέο Pokemon και το Mario + Rabbids Kingdom Battle και έχετε το απόλυτο καρέ για τη Nintendo η οποία πραγματοποίησε πιθανότατα το δυναμικότερο comeback που θα μπορούσε να κάνει. Το Super Mario Odyssey δείχνει εξαιρετικό από κάθε άποψη, ένα παιχνίδι που άνετα μπορεί να πείσει τις μάζες να επενδύσουν στο Switch και που μαζί με το Mario Kart 8 και το The Legend of Zelda: Breath of the Wild μοιάζουν να έχουν εξασφαλίσει από τώρα τη θέση τους στη λίστα με τους all-time classic τίτλους της πλατφόρμας. Από κοντά και το εξωφρενικά χαριτωμένο crossover Mario/Rabbids της Ubisoft το οποίο επίσης έθελξε με την παρουσία του.
Αυτές που όμως έκλεψαν την παράσταση κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Nintendo ήταν δύο αναφορές σε ισάριθμους νέους τίτλους. Η πρώτη αφορούσε το Metroid Prime 4 και, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του βίντεο της Ninty, περιορίστηκε σε ένα… λογότυπο! Αργότερα η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε κάποιες πρώτες πληροφορίες για τον τίτλο (first-person με σενάριο που θα κινείται σε διαφορετικές κατευθύνσεις σε σχέση με τους προκατόχους του) όμως και πάλι, τα πάντα είναι ρευστά –ακόμα και ο τίτλος ενδέχεται να αλλάξει. Όσο για τη δεύτερη αναφορά; Αυτή ήταν ακόμα πιο “σπαρτιάτικη” αφού απλά ανακοινώθηκε πως η Game Freak δουλεύει σε ένα “core Pokemon RPG”για το Switch –και αυτό ήταν όλο!
Αρκετοί έσπευσαν να αναδείξουν τη Nintendo ως τον κατασκευαστή με τη θετικότερη παρουσία στη φετινή E3 και, εδώ που τα λέμε, δεν τους αδικούμε. Ο πήχης για την εταιρεία από το Κιότο βρισκόταν έτσι κι αλλιώς χαμηλά, απόρροια της αναιμικής της παρουσίας τα προηγούμενα χρόνια. Εκείνη ωστόσο έκανε ό,τι μπορούσε για να κερδίσει τις εντυπώσεις, επιστρατεύοντας πρακτικά όλα της τα όπλα: Super Mario Odyssey, Metroid Prime 4, Pokemon, Kirby, Yoshi, Rocket League, μέχρι και DLC για το Breath of the Wild είδαμε. Το ποια απ’ αυτά θα κυκλοφορήσουν φέτος, ποια του χρόνου και ποια… ακόμα πιο μετά βέβαια, είναι μια άλλη, μεγάλη κουβέντα, όμως εν τέλει, τι είναι η E3 αν όχι υποσχέσεις;
Οι Γάλλοι “δεν έπαιζαν” φέτος
Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε μία παρουσίαση απ’ όλες –με εξαίρεση εκείνη της Devolver Digital που ήταν μια κατηγορία μόνη της- τότε αυτή θα ήταν αδιαμφισβήτητα εκείνη της Ubisoft. Οι Γάλλοι έμαθαν από τις εμφανίσεις των προηγούμενων ετών, άφησαν το “στημένο” και αχρείαστο χιούμορ παρασάγγας και εστίασαν εκεί που έπρεπε: στα παιχνίδια, με πρώτο και καλύτερο το Beyond Good & Evil 2. Το θέαμα του Μισέλ Ανσέλ στη σκηνή να μιλά για το πολυαναμενόμενο sequel prequel του πρώτου παιχνιδιού, ήταν κάτι που χιλιάδες κόσμου περίμενε να δει εδώ και –τουλάχιστον- μια δεκαετία.
Το Assassin’s Creed μοιάζει αναγεννημένο μετά το περυσινό του διάλειμμα με το Origins, ενώ το Far Cry 5 δείχνει άκρως εντυπωσιακό, εξακολουθώντας να κουβαλά τη χαρακτηριστική “τρέλα” της σειράς. Για το Mario + Rabbids Kingdom Battle τα είπαμε πιο πάνω ενώ το The Crew 2 έκανε το Need for Speed Payback που είχε δείξει μερικές ώρες πριν η EA να μοιάζει βαρετό. To South Park: TheFractured But Whole δεν πήρε απλά ημερομηνία κυκλοφορίας στην τρίτη (!) του παρουσία σε E3 αλλά αναμένεται να πλαισιωθεί και από τίτλο για smartphones. Just Dance και Steep έχουν σταθερά το κοινό τους ενώ τα μεγάλα νέα δεν ήταν άλλα από το remake του Black Flag Skull and Bones.
Πάνω που νομίζαμε ότι είχαμε βρει το… λιμάνι μας με το πειρατικό Sea of Thieves της Microsoft, η Ubisoft μας άφησε με το στόμα ανοιχτό παρουσιάζοντάς μας μία ολοκαίνουρια IP που όμως βασίζεται σε ένα όχι και τόσο καινούριο κόνσεπτ. Ενοχλεί αυτό; Καθόλου, ειδικά από τη στιγμή που “πατά” σε ένα από τα, κατά γενική ομολογία, απολαυστικότερα και αρτιότερα Assassin’s Creed που έχουμε δει ποτέ. Το Skull and Bones προβλέπεται να κυκλοφορήσει του χρόνου το φθινόπωρο, αποδίδοντας καλύτερα σε PS4 Pro και Xbox One X και υποστηρίζοντας τόσο single, όσο και multiplayer. Κρατήστε το στην άκρη του μυαλού σας, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα το απολαύσουμε ξανά και στην επόμενη E3.
Τι μας έμεινε από τα υπόλοιπα;
Η EA είχε πιθανότατα την πλέον αδιάφορη παρουσία σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, αφού οι τίτλοι τους οποίους παρουσίασε ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το Need for Speed Payback θυμίζει κάτι ανάμεσα στο reboot της σειράς του 2015 και τα τελευταία Fast & Furious, ενώ το Anthem, το οποίο και θαυμάσαμε στην παρουσίαση της Microsoft, είναι έτσι όπως θα έπρεπε να ήταν το Mass Effect Andromeda με ολίγη από Horizon. Με τα sports games της εταιρείας να αποκτούν όλα πλέον story modes, το A Way Out ήταν εκείνο που ξεχώρισε, τόσο λόγω της κεντρικής του ιδέας που παραπέμπει σε multiplayer Prison Break, όσο και διότι μας ήρθε… από το πουθενά. Battlefield 1 και Star Wars Battlefront II ήταν αναμενόμενα οι “σταρ” της συνέντευξης Τύπου με το πρώτο να αποκτά expansion και το δεύτερο να μας κάνει να ανυπομονούμε ακόμα περισσότερο.
Η σειρά Metro επιστρέφει με το Metro Exodus, το τρίτο κατά σειρά παιχνίδι της. Όπως οι προκάτοχοί του, έτσι κι αυτό θα βασίζεται στα βιβλία του Ντμίτρι Γκλουχόφσκι, αν και μένει να διαπιστώσουμε πόσο πιστά θα ακολουθεί τα γεγονότα τους. To Wolfenstein II: The New Colossus ήταν εκείνο που έκλεψε την παράσταση στη… BethesdaLand, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το The Evil Within 2πέρασε απαρατήρητο –αν δε, εστιάσει στον τρόμο αντί του splatter, θα είναι ακόμα καλύτερα. Τα Monster Hunter World και Marvel vs. Capcom Infinite θα αποτελέσουν ενδιαφέρουσες προτάσεις όταν με το καλό κυκλοφορήσουν, κάτι που θα συμβεί και με τα Dragon Ball Fighter Z, Code Vein και Life is Strange: Before the Storm. Στο Middle-earth: Shadow of War τα ορκ είχαν διάθεση για πάρλα, ενώ η SEGA προσέφερε ό,τι πιο καινοτόμο έχει να επιδείξει τα τελευταία 26 χρόνια: τον Sonic–και μάλιστα όχι σε έναν αλλά σε δύο τίτλους.
Εν ολίγοις;
Από τρέλερ δεν έχουμε παράπονο: χορτάσαμε φέτος. Και οι ανακοινώσεις δηλαδή, όχι ότι πήγαν πίσω. Οι τρεις κατασκευαστές, σωστοί… πολιτικοί στην προσέγγισή τους, υποσχέθηκαν πολλά αλλά οριοθέτησαν λίγα: κάποιοι θα δυσανασχετήσουν καθώς περίμεναν περισσότερους τίτλους φέτος, άλλοι πάλι θα νιώσουν ικανοποιημένοι, γνωρίζοντας τουλάχιστον πως “έχουν λαμβάνειν” και του χρόνου. Όποια πλατφόρμα κι αν διαθέτει κανείς, οι επιλογές του είναι –και θα είναι- άπλετες: το μόνο βέβαιο είναι πως κατά κάποιο τρόπο, κερδισμένος θα βγει. Για τις εταιρείες που δίνουν το “παρών” στη φετινή E3 πάλι, η κουβέντα διαφέρει…insomnia
Δεν υπάρχουν σχόλια