ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το low level API Vulkan υιοθετεί η Google για το Android


Η Microsoft στα Windows 10 έχει πλέον το DirectX 12, η Apple στο iOS και το Mac OS X έχει το Metal, μόνο στο Android δεν είχαμε κάποιο low level API να υποστηρίζεται και επίσημα από την Google. Αυτό πλέον αλλάζει με την εταιρία να ανακοινώνει ότι οι μελλοντικές εκδόσεις του Android θα υποστηρίζουν το Vulkan της Khronos.
.
Το Vulkan αποτελεί τον διάδοχο του OpenGL από την Khronos και έχει σχεδιαστεί από μηδενική βάση, υιοθετώντας πολλά στοιχεία, αλλά και κώδικα, από το Mantle της AMD. Τα πλεονεκτήματά του, όπως και κάθε low level API, είναι ότι δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στον δημιουργό της εφαρμογής ή του παιχνιδιού στο να αξιοποιήσει πιο αποδοτικά την GPU, μειώνοντας ταυτόχρονα το φόρτο εργασίας στην CPU. Επιπλέον μπορεί να αξιοποιεί πιο αποδοτικά τους πολλαπλούς πυρήνες στους σύγχρονους επεξεργαστές, μέσω του multi threading, προσφέροντας υψηλότερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση και την δυνατότητα στους δημιουργούς να σχεδιάσουν πιο πολύπλοκα γραφικά σε σχέση με πριν.

Η Google ακόμα δεν γνωστοποιεί το πότε θα δούμε το Vulkan να ενσωματώνεται στο Android. Αυτό πάντως δεν αναμένεται να γίνει άμεσα μιας και οι προδιαγραφές του Vulkan, ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Αυτό αναμένεται να γίνει στο τέλος του 2015. Σκοπεύει όμως να βοηθήσει την Khronos με τεστ ειδικά για το Vulkan, τα οποία σκοπεύει να διεξάγει στο πλαίσιο της Android Compatibility Test Suite (CTS), μια open source σουίτα σχεδιασμένη να ανιχνεύει τυχόν προβλήματα με τους οδηγούς στον Android. Τα αποτελέσματα των τεστ αυτών, θα τα παραδώσει στην Khronos, ώστε αυτή να βελτιώσει περαιτέρω το Vulkan.

Όσον αφορά το OpenGL ES, αυτό θα συνυπάρξει με το Vulkan, αφήνοντας την επιλογή στον δημιουργό της εφαρμογής ή του παιχνιδιού για το πιο API θα επιλέξει.

Τέλος να αναφέρουμε ότι οποιοδήποτε SoC υποστηρίζει σήμερα OpenGL ES 3.1 θα είναι σε θέση να υποστηρίξει και το Vulkan. Μάλιστα η Imagination έχει ήδη κυκλοφορήσει δύο demos επιδεικνύοντας της δυνατότητες της PowerVR Rogue GPU με το νέο API. Το πρώτο βίντεο είχε κυκλοφορήσει τον Μάρτιο και μπορείτε να το βρείτε σε παλαιότερο θέμα ειδήσεως του TheLab εδώ, μαζί με επιπλέον πληροφορίες για αυτό. Το νέο video επιδεικνύει τις δυνατότητες του Vulkan έναντι του OpenGL ES σε πολύπλοκες σκηνές και η διαφορά είναι τουλάχιστον εμφανής.

Δεν υπάρχουν σχόλια