Kάρτες γραφικών Intel Xe για data centers θα υποστηρίζουν raytracing
Στην ανάρτηση του, ο Jim Jeffers της Intel αναφέρθηκε στον τρόπο που το Rendering Framework της εταιρείας θα λειτουργεί με την επερχόμενη αρχιτεκτονική «Xe», ωστόσο αξίζει να επισημάνουμε ότι όσον αφορά στην υποστήριξη του real-time raytracing, γίνεται αναφορά μόνο για τις επαγγελματικές, data center-centric κάρτες γραφικών της Intel, και δεν είναι σίγουρο ότι θα υποστηρίζεται και από τις κάρτες γραφικών για το τμήμα «client» της αγοράς. Οι GPUs της εταιρείας για κέντρα δεδομένων προορίζονται για χρήση από cloud-based gaming services και από παρόχους cloud computing καθώς και από πελάτες της Intel που εκμεταλλεύονται μεγάλης έκτασης «φάρμες» rendering.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σας, ότι στο βελτιστοποιημένο για κέντρα δεδομένων roadmap της αρχιτεκτονικής Intel Xe περιλαμβάνεται η υποστήριξη επιτάχυνσης στο hardware της ιχνηλάτησης ακτίνας για την οικογένεια των API και libraries του Intel Rendering Framework» γράφει στο επίσημο blog της Intel o Jim Jeffers.
Στο κείμενο του δεν αποκαλύπτει πάντως λεπτομέρειες για το ίδιο το hardware, αλλά από την Nvidia γνωρίζουμε ότι για να επιταχύνεις το raytracing σε πραγματικό χρόνο απαιτούνται δύο στοιχεία σε μία σύγχρονη GPU: 1. απαιτείται fixed-function hardware όπως είναι οι πυρήνες RT στους επεξεργαστές της Nvidia και 2. κατάλληλος de-noiser (με την Nvidia να ακολουθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση την οδό της τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας τους πυρήνες Tensor για να επιταχύνουν την δημιουργία και την εκπαίδευση του AI DNN, Deep Neural Network). Τα παραπάνω, γίνονται και χωρίς fixed-function hardware πάντως, όπως με προγραμματιζόμενους unified shaders αλλά με μεγάλο αντίκτυπο στην απόδοση. Η Intel πάντως ανέπτυξε έναν CPU-based de-noiser που μπορεί να αξιοποιήσει τις επεκτάσεις εντολών AVX-512. Όπως αναφέραμε, για την ώρα μόνο οι «επαγγελματικές» κάρτες γραφικών Intel Xe υποστηρίζουν hardware acceleration για raytracing οπότε δεν είμαστε σίγουροι ότι το ίδιο θα γίνεται και με τις κάρτες γραφικών για τους απλούς χρήστες. Οι πρώτες κάρτες γραφικών του είδους αναμένονται πάντως το 2020, οπότε δεν θα αργήσουμε να μάθουμε για τις προθέσεις της εταιρείας. TechPowerUp, insomnia
Στο κείμενο του δεν αποκαλύπτει πάντως λεπτομέρειες για το ίδιο το hardware, αλλά από την Nvidia γνωρίζουμε ότι για να επιταχύνεις το raytracing σε πραγματικό χρόνο απαιτούνται δύο στοιχεία σε μία σύγχρονη GPU: 1. απαιτείται fixed-function hardware όπως είναι οι πυρήνες RT στους επεξεργαστές της Nvidia και 2. κατάλληλος de-noiser (με την Nvidia να ακολουθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση την οδό της τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας τους πυρήνες Tensor για να επιταχύνουν την δημιουργία και την εκπαίδευση του AI DNN, Deep Neural Network). Τα παραπάνω, γίνονται και χωρίς fixed-function hardware πάντως, όπως με προγραμματιζόμενους unified shaders αλλά με μεγάλο αντίκτυπο στην απόδοση. Η Intel πάντως ανέπτυξε έναν CPU-based de-noiser που μπορεί να αξιοποιήσει τις επεκτάσεις εντολών AVX-512. Όπως αναφέραμε, για την ώρα μόνο οι «επαγγελματικές» κάρτες γραφικών Intel Xe υποστηρίζουν hardware acceleration για raytracing οπότε δεν είμαστε σίγουροι ότι το ίδιο θα γίνεται και με τις κάρτες γραφικών για τους απλούς χρήστες. Οι πρώτες κάρτες γραφικών του είδους αναμένονται πάντως το 2020, οπότε δεν θα αργήσουμε να μάθουμε για τις προθέσεις της εταιρείας. TechPowerUp, insomnia
Δεν υπάρχουν σχόλια