Ψηφιακό κράτος σε υπουργεία της Ελλάδας
Με σημερινή εγκύκλιο του Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μανούσου Βολουδάκη, γνωστοποιείται η έκδοση νέου εσωτερικού κανονισμού (www.ydmed.gov.gr/?cat=99), με τον οποίο καθίσταται υποχρεωτική η αποκλειστικά ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων εντός του Υπουργείου.
H σημαντικότερη αλλαγή που επέρχεται με τον νέο κανονισμό είναι ότι τα έγγραφα που παράγονται στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, φέρουν πλέον υποχρεωτικά ψηφιακή υπογραφή η οποία έχει την ίδια νομική ισχύ με την ιδιόχειρη, επικυρωμένη υπογραφή. Για να υλοποιηθεί η πολιτική αυτή απόφαση, αξιοποιήθηκε η υφιστάμενη τεχνολογική υποδομή και η εθνική διαδικτυακή πύλη «Ερμής» (www.ermis.gov.gr), χωρίς να προκληθεί δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό. Ο εσωτερικός κανονισμός, ο οποίος ρυθμίζει όλες τις λεπτομέρειες τις σχετικές με την υπογραφή, διακίνηση και αρχειοθέτηση των εγγράφων, αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου ώστε να αποτελέσει οδηγό για όλα τα Υπουργεία και τους φορείς του δημοσίου που θα εφαρμόσουν ανάλογη διαδικασία.
Τα οφέλη από την εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής στο δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερο τον περιορισμό της σπατάλης χρόνου και πόρων, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας. Ήδη έχει ξεκινήσει, στο πλαίσιο της Επιτροπής Συντονισμού της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η διαδικασία σταδιακής επέκτασης της εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και στα άλλα Υπουργεία. Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα προχωρά η διαδικασία έκδοσης και διάθεση ψηφιακών πιστοποιητικών (δικαίωμα ψηφιακής υπογραφής) στους δικηγόρους σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας.
Θα ακολουθήσουν αντίστοιχες διαδικασίες με τους μηχανικούς (σε συνεννόηση με το ΤΕΕ), με οικονομολόγους και λογιστές (σε συνεννόηση με το Οικονομικό Επιμελητήριο), αλλά και σε όλες τις επαγγελματικές ομάδες που αποτελούν συστηματικούς χρήστες των υπηρεσιών του Δημοσίου.
H σημαντικότερη αλλαγή που επέρχεται με τον νέο κανονισμό είναι ότι τα έγγραφα που παράγονται στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, φέρουν πλέον υποχρεωτικά ψηφιακή υπογραφή η οποία έχει την ίδια νομική ισχύ με την ιδιόχειρη, επικυρωμένη υπογραφή. Για να υλοποιηθεί η πολιτική αυτή απόφαση, αξιοποιήθηκε η υφιστάμενη τεχνολογική υποδομή και η εθνική διαδικτυακή πύλη «Ερμής» (www.ermis.gov.gr), χωρίς να προκληθεί δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό. Ο εσωτερικός κανονισμός, ο οποίος ρυθμίζει όλες τις λεπτομέρειες τις σχετικές με την υπογραφή, διακίνηση και αρχειοθέτηση των εγγράφων, αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου ώστε να αποτελέσει οδηγό για όλα τα Υπουργεία και τους φορείς του δημοσίου που θα εφαρμόσουν ανάλογη διαδικασία.
Τα οφέλη από την εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής στο δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερο τον περιορισμό της σπατάλης χρόνου και πόρων, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας. Ήδη έχει ξεκινήσει, στο πλαίσιο της Επιτροπής Συντονισμού της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η διαδικασία σταδιακής επέκτασης της εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και στα άλλα Υπουργεία. Υπενθυμίζεται ότι παράλληλα προχωρά η διαδικασία έκδοσης και διάθεση ψηφιακών πιστοποιητικών (δικαίωμα ψηφιακής υπογραφής) στους δικηγόρους σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας.
Θα ακολουθήσουν αντίστοιχες διαδικασίες με τους μηχανικούς (σε συνεννόηση με το ΤΕΕ), με οικονομολόγους και λογιστές (σε συνεννόηση με το Οικονομικό Επιμελητήριο), αλλά και σε όλες τις επαγγελματικές ομάδες που αποτελούν συστηματικούς χρήστες των υπηρεσιών του Δημοσίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια