ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιατί οι γυναίκες σταμάτησαν το Coding;


Η σύγχρονη επιστήμη των υπολογιστών κυριαρχείται από άνδρες. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Μια παρτίδα πρωτοπόρων - οι άνθρωποι που προγραμμάτισαν τους πρώτους ψηφιακούς υπολογιστές - ήταν γυναίκες. Και για δεκαετίες, ο αριθμός των γυναικών που σπούδαζαν επιστήμη των υπολογιστών αυξανόταν ταχύτερα από τον αριθμό των ανδρών. Αλλά το 1984, κάτι άλλαξε. Το ποσοστό των γυναικών στην επιστήμη των υπολογιστών ισοπεδώθηκε, και στη συνέχεια βυθίστηκε, παρόλο που το μερίδιο των γυναικών σε άλλους τεχνικούς και επαγγελματικούς τομείς συνέχισε να αυξάνεται.

Δημοσίευση Εικόνας

Τι συνέβη;

Περάσαμε τις τελευταίες εβδομάδες προσπαθώντας να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, και δεν υπάρχει σαφής, ενιαία απάντηση. Αλλά εδώ είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης: Το μερίδιο των γυναικών στην επιστήμη των υπολογιστών άρχισε να πέφτει την ίδια περίπου στιγμή που οι προσωπικοί υπολογιστές άρχισαν να εμφανίζονται σε σπίτια στις ΗΠΑ σε σημαντικούς αριθμούς.

Αυτοί οι πρώτοι προσωπικοί υπολογιστές δεν ήταν πολύ περισσότερο από παιχνίδια. Θα μπορούσατε να παίξετε πινγκ πονγκ ή απλά παιχνίδια σκοποβολής, ίσως να κάνετε κάποια επεξεργασία κειμένου. Αυτά τα παιχνίδια διατίθενται στο εμπόριο σχεδόν αποκλειστικά για τους άνδρες και τα αγόρια.
Έτσι έμεινε σαν ιδέα ότι οι υπολογιστές είναι αντρική υπόθεση, ενώ ξεκίνησε και η λεγόμενη "geek κουλτούρα". Ταινίες όπως Weird Science, Η εκδίκηση των Nerds και τα παιχνίδια πολέμου, βγήκαν όλα στη δεκαετία του '80. Και οι υποθέσεις είναι όλες παρόμοιες: όταν ένα αγόρι ιδιοφυία κερδίζει το κορίτσι μετά από πολλά εμπόδια, μέσω της εξυπνάδας του και των τεχνολογικών του επιτευγμάτων.

Στη δεκαετία του 1990, η ερευνήτρια Jane Margolis πήρε συνέντευξη από εκατοντάδες φοιτητές της επιστήμης των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, το οποίο είχε ένα από τα κορυφαία προγράμματα της χώρας. Βρήκε ότι οι οικογένειες ήταν πολύ πιο πιθανό να αγοράσουν υπολογιστές για τα αγόρια από ό,τι για τα κορίτσια - ακόμα και όταν τα κορίτσια πραγματικά ενδιαφέρονταν για τους υπολογιστές.

Η Patricia Ordóñez δεν είχε υπολογιστή στο σπίτι, αλλά ήταν ιδιοφυία στα μαθηματικά στο σχολείο.

"Ο δάσκαλός μου συνειδητοποίησε ότι ήμουν πολύ καλή στην επίλυση των προβλημάτων, έτσι προσκάλεσε εμένα και ένα ακόμη αγόρι για να κάνουμε ειδικά μαθηματικά", λέει. "Κάναμε μαθηματικά, αντί διάλειμμα!"

Έτσι, όταν η Ordóñez πήρε στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, στη δεκαετία του '80, κατάλαβε ότι θα μελετήσει την επιστήμη των υπολογιστών ή ηλεκτρολόγου μηχανικού. Στη συνέχεια, πήρε την πρώτη θέση εισαγωγής - και βρήκε ότι οι περισσότεροι από τους συμμαθητές της ήταν καλύτεροί της, επειδή είχαν μεγαλώσει παίζοντας με τους υπολογιστές.

"Θυμάμαι μια φορά που έκανα μια ερώτηση και ο καθηγητής σταμάτησε, με κοίταξε και είπε:"Θα έπρεπε να το ξέρετε μέχρι τώρα," θυμάται. "Και σκέφτηκα: Ποτέ δεν πρόκειται να ξεχωρίσω".

Στη δεκαετία του '70, ποτέ δεν θα είχε συμβεί αυτό: Οι καθηγητές στις εισαγωγικές τάξεις περίμεναν τους μαθητές τους να έρχονται χωρίς καμία εμπειρία. Αλλά από τη δεκαετία του '80, τα πράγματα είχαν αλλάξει.

Η Ordóñez τελείωσε την τάξη, αλλά πήρε το πρώτο C της ζωής της. Τελικά άφησε το πρόγραμμα και ειδικεύτηκε στις ξένες γλώσσες.

Περισσότερο από μια δεκαετία αργότερα, όμως, επέστρεψε στους υπολογιστές. Βρήκε έναν σύμβουλο, και τελικά πήρε το διδακτορικό της στην επιστήμη των υπολογιστών. Τώρα είναι επίκουρος καθηγητής της επιστήμης των υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Πουέρτο Ρίκο.

Δεν υπάρχουν σχόλια