ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ανάπτυξη παιχνιδιών για την τρέχουσα γενιά κονσολών

Τα Playstation 5 και Xbox Series X θα αλλάξουν εντελώς τα παιχνίδια στις κονσόλες και οι προγραμματιστές είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι για αυτή την αναβάθμιση στο υλικό των παιχνιδομηχανών νέας γενιάς. Πρόκειται για ένα γιγάντιο άλμα ανάλογο με αυτό από την "εποχή του λίθου" στην "εποχή του σιδήρου".

large.71907_12_ex-halo-dev-developing-games-for-current-gen-is-like-the-stone-age_full.jpg

Η τρέχουσα γενιά κονσολών είναι, ως προς το υλικό, ξεπερασμένη. Βασίζονται σε αργούς HDD 5.400 rpm, έχουν αδύναμα Jaguar SoCs και, με εξαίρεση ίσως το Xbox One X, η υλοποίηση διαλειτουργικότητας δεν είναι εύκολη. Όμως, τα PS5 και Xbox Series X θα πυροδοτήσουν την εξέλιξη στην αγορά των κονσολών με πολύ γρήγορους εξειδικευμένους SSDs, ισχυρά Navi GPUs και Zen 2 CPUs για αυξημένα FPS.

Η αξιοποίηση SSD σημαίνει ότι οι προγραμματιστές δεν χρειάζεται να εγγράφουν πολλές φορές στα δεδομένα του παιχνιδιού τα ίδια αρχεία, η GDDR6 RAM και οι εξειδικευμένοι storage controllers προσφέρουν ταχύτατες λεωφόρους διαμεταγωγής δεδομένων και οι μοντέρνοι επεξεργαστές και μονάδες γραφικών επεξεργάζονται αυτά τα δεδομένα με ανάλογους ρυθμούς και μάλιστα με εξαιρετική αποδοτικότητα και κατανάλωση ενέργειας. Το αποτέλεσμα θα είναι παιχνίδια που όχι μόνο θα προσφέρουν καλύτερη εμπειρία στον παίκτη, αλλά είναι και ευκολότερο να φτιαχτούν.

large.71907_233_ex-halo-dev-developing-games-for-current-gen-is-like-the-stone-age_full.jpg

Οι προγραμματιστές, όπως ο Marcus Lehto (Ex-Halo) ανυπομονούν για την επόμενη γενιά, ειδικά για τη σημαντικότερη αλλαγή που φέρνει, τους PCIe NVMe M.2 SSDs με εκπληκτικούς ρυθμούς μεταφοράς δεδομένων. Ο Lehto αυτή τη στιγμή ηγείται της V1 Interactive, μια ομάδα που δουλεύει πάνω σε ένα νέο tactical shooter με το όνομα Disintegration.

Τα PS4 και Xbox One της τρέχουσας γενιάς είναι οι ελάχιστοι κοινοί παρανομαστές που κρατούν τους προγραμματιστές πίσω. Πρέπει να εργάζονται ατελείωτα για να βρίσκουν λύσεις στους περιορισμούς του υλικού, κάτι το οποίο συντελεί αρνητικά στη δουλειά τους. Τα επίπεδα των παιχνιδιών σχεδιάζονται έχοντας κατά νου τους αργούς HDDs. Τα εφέ και οι γραφικές ακολουθίες υπόκεινται στους περιορισμούς των αργών Jaguar SoCs. Ο Lehto δηλώνει ότι η τρέχουσα γενιά κονσολών είναι σαν να σχεδιάζουν παιχνίδια για την "εποχή του λίθου".



Τα Xbox Series X και PS5 θα διαθέτουν γρήγορους SSDs, με διαφορετική στόχευση όμως η κάθε υλοποίηση. Έτσι, η Sony επέλεξε υψηλότατους ρυθμούς διαμεταγωγής, ενώ η Microsoft μεγαλύτερη χωρητικότητα και περισσότερη "ωμή" δύναμη:

PlayStation 5 SSD specs
Speed: 5.5GB/sec uncompressed, 9GB/sec compressed
Form factor/protocol: PCIe 4.0 M.2 NVMe
Capacity: 825GB
Expandable storage: Any PCIe 4.0 M.2 NVMe SSD with at least 5GB/sec transfers
Notable features: 12-channel memory controller

Xbox Series X SSD specs
Speed: 2.4GB/sec uncompressed, 4.8GB/sec uncompressed
Form factor/protocol: PCIe 4.0 M.2 NVMe
Capacity: 1TB
Expandable storage: Proprietary 1TB SSD memory cards (uses CFExpress housing, drive is exact cop
y of internal SSD)

Δεν υπάρχουν σχόλια