Η EE ξεκινάει διάλογο για την ψηφιακή εκπαίδευση και τις ψηφιακές δεξιότητες
Η ψηφιακή μετάβαση, βασική προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών μελών, βασίζεται σε ένα ψηφιακά καταρτισμένο εργατικό δυναμικό, σε πολίτες με ψηφιακές ικανότητες και σε ένα ισχυρό σύστημα ψηφιακής εκπαίδευσης.
Μετά την έκκληση που απηύθυνε η Πρόεδρος κ. φον ντερ Λάιεν στην ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης το 2021 για «προσοχή των ηγετών και διαρθρωμένο διάλογο σε ανώτατο επίπεδο» και για υλοποίηση του σχεδίου δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση και του σχεδίου δράσης του ευρωπαϊκού πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων, η Επιτροπή σήμερα ανακοίνωσε την έναρξη αυτού του διαρθρωμένου διαλόγου με τα κράτη μέλη.
Επ’ ευκαιρία της συνεδρίασης της ομάδας έργου εννέα μελών του Κολλεγίου, η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, ο Αντιπρόεδρος κ. Μαργαρίτης Σχοινάς και οι Επίτροποι κ. Μαρίγια Γκαμπριέλ, κ. Νικολά Σμιτ και κ. Τιερί Μπρετόν δήλωσαν τα εξής: «Η ψηφιακή εκπαίδευση και οι ψηφιακές δεξιότητες αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της ψηφιακής μετάβασης. Για την ψηφιακή δεκαετία μας έχουμε θέσει φιλόδοξους στόχους, όπως να αποκτήσει το 80 % των πολιτών βασικές ψηφιακές δεξιότητες και να απασχολούνται στην ΕΕ 20 εκατομμύρια ειδικοί στην τεχνολογία των πληροφοριών έως το 2030 « Αυτό θα επιτευχθεί μόνο εάν εργαστούμε με σύμπνοια στην ΕΕ, σε όλα τα επίπεδα. Γι’ αυτό και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που ο διαρθρωμένος διάλογος ξεκίνησε σήμερα με έναν οδικό χάρτη για την ανάληψη δράσης. Έχουμε θέσει φιλόδοξους στόχους και θα μπορέσουμε να τους επιτύχουμε μόνο μέσα από τη συνεργασία».
Τα κράτη μέλη καλούνται να συμμετάσχουν στον διάλογο και να συμφωνήσουν από κοινού τους βασικούς παράγοντες προώθησης της αποτελεσματικής ψηφιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης χωρίς αποκλεισμούς. Θα περιλαμβάνει διάφορους κλάδους και θεσμούς διακυβέρνησης, από ιδρύματα εκπαίδευσης και κατάρτισης έως παρόχους υποδομών, τον ιδιωτικό τομέα, κοινωνικούς εταίρους και την κοινωνία των πολιτών.
Ο διαρθρωμένος διάλογος θα διαρκέσει ως τα τέλη του 2022. Βάσει των αποτελεσμάτων του, η Επιτροπή θα προτείνει έως τα τέλη του ίδιου έτους συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σχετικά με τους παράγοντες προώθησης της ψηφιακής εκπαίδευσης και των ψηφιακών δεξιοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια