Η Google έλεγε ψέματα για τον αλγόριθμό της αναζήτησης
Τον Μάρτιο, ένα αυτοματοποιημένο bot με το όνομα yoshi-code-bot, δημοσίευσε έναν μεγάλο αριθμό εγγράφων από το Content API της Google. Στη συνέχεια, αυτά τα έγγραφα κοινοποιήθηκαν από τον Rand Fishkin, συνιδρυτή του SparkToro, που δημιούργησε ένα άρθρο για τις 2500 σελίδες που διέρρευσαν, οι οποίες περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο η Αναζήτηση της Google κατατάσσει τις σελίδας και τους ιστότοπους στο διαδίκτυο.
Μπορεί τώρα να λέτε, και εμένα αυτό γιατί με ενδιαφέρει; Κι όμως σας ενδιαφέρουν, καθώς αυτά τα έγγραφα δείχνουν πως κατατάσσονται οι σελίδες που εμφανίζει η Google στην αναζήτηση και το πως η ίδια η εταιρία μπορεί να επέμβει στα αποτελέσματα που βγάζει. Στα έγγραφα αυτά βλέπουμε ουσιαστικά πως γίνεται η αναζήτηση στο διαδίκτυο, με πληροφορίες που η Google δε μας είπε ποτέ.
Τι θα βρούμε σε αυτή τη διαρροή; Οι πληροφορίες είναι για τα τωρινά συστήματα της Google, από τον Μάρτιο του 2024. Περιέχουν 2.596 modules, που παρουσιάζονται στο documentation των APIs, με 14.014 χαρακτηριστικά. Τα έγγραφα δεν μας λένε ακριβώς την βαρύτητα των χαρακτηριστικών στην κατάταξη των αποτελεσμάτων, όμως μαθαίνουμε ποια ειναι αυτά. Περιλαμβάνει επίσης υποβιβασμούς που μπορεί να λάβει ένας ιστότοπος, οι οποίοι περιλαμβάνουν έναν σύνδεσμο που δεν ταιριάζει με τον ιστότοπο-στόχο, σήματα SERP που υποδεικνύουν τη δυσαρέσκεια των χρηστών, κριτικές προϊόντων, τοποθεσία, τομείς ακριβούς αντιστοίχισης και π0ρνό.
Τόσα χρόνια η Google μας έλεγε για τακτικές SEO (Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης) και σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες, σχεδόν όλα όσα μας είπε ήταν ψευδή. Ένας ακόμα ειδικός σε θέματα SEO, που μελέτησε τα έγγραφα που διέρρευσαν, ο Mike King, δημοσίευσε επίσης τα ευρήματά του για τα έγγραφα και δήλωσε ότι «το «Ψέματα» είναι σκληρό, αλλά είναι η μόνη ακριβής λέξη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εδώ». Ο King συνέχισε δηλώνοντας: «Αν και δεν κατηγορώ απαραίτητα τους δημόσιους εκπροσώπους της Google για την προστασία των ιδιόκτητων πληροφοριών τους, διαφωνώ με τις προσπάθειές τους να δυσφημήσουν ενεργά άτομα στον κόσμο του μάρκετινγκ, της τεχνολογίας και της δημοσιογραφίας που έχουν παρουσιάσει αναπαραγώγιμες ανακαλύψεις».
Ένας βασικός λόγος που η Google λέει ψέματα, είναι πως έχει δηλώσει ότι δεν κάνει χρήση δεδομένων του Chrome (ή των Chromium Browsers όπως Opera, Brave, Edge κτλ) για την κατάταξη των σελίδων. Όμως τα έγγραφα δείχνουν πως παίρνει δεδομένα από τους χρήστες και την συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο, για να κατατάξει τις σελίδες στην αναζήτηση. Κοινώς, όσοι περισσότεροι πατάνε σε ένα link, τόσο πιο πάνω θα το δείχνει στην αναζήτηση.
Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό που έχει μεγάλη σημασία, είναι πως το brand πίσω από κάθε σελίδα παίζει μεγάλο ρόλο. Κοινώς τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης εμφανίζονται πρώτα στην αναζήτηση, με την ανεξάρτητη δημοσιογραφία να εμφανίζεται πιο χαμηλά.
Ενδιαφέρον έχουν τα έγγραφα αναφέρουν πως κατά την διάρκεια του Covid-19, η Google έκανε whitelist σε σελίδες, ώστε να εμφανίζονται πιο ψηλά στην αναζήτηση. Το ίδιο έκανε και κατά τη διάρκεια των εκλογών στις ΗΠΑ, επιλέγοντας τις σελίδες που θα εμφανίζονται και τις σελίδες που θα υποβαθμίζονται, ελέγχοντας έτσι την ψήφο του κοινού.
Τέλος η winbank: Η Τράπεζα Πειραιώς παρουσιάζει το νέο Piraeus e-banking – Οι εφαρμογές για κινητά
Κοινώς, δεν έχει σημασία αν έχεις κάνει το καλύτερο SEO στην σελίδα σου και αν το περιεχόμενό σου είναι τρομερά ποιοτικό. Η Google θα βασιστεί σε παράγοντες όπως το brand μιας σελίδας, τα δεδομένα των αναζητήσεων και τον επισκέψεων από όλους τους χρήστες του διαδικτύου και φυσικά από τις σελίδες που η ίδια θέλει να εμφανίζονται πιο ψηλά. Οι παραπάνω λόγοι είναι και οι αιτίες που σπάνια βλέπουμε νέες ενημερωτικές σελίδες να επιβιώνουν για καιρό.
Η Google μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει δηλώσεις σχετικά με την διαρροή, αλλά κάτι μας λέει πως αυτό το άρθρο δεν θα εμφανιστεί στην αναζήτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια