ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς αλλάζει το λιανικό εμπόριο η τεχνητή νοημοσύνη

Στο μέλλον ένα μεγάλο κομμάτι της ζήτησης θα εξυπηρετείται online και τα συνολικά τετραγωνικά των φυσικών καταστημάτων, κατ' επέκταση και ο αριθμός των εργαζομένων σε αυτά, θα είναι μικρότερος. Ωστόσο μία νέα γενιά εργαζομένων με αυξημένες δεξιότητες και ειδίκευση στους τομείς των μαθηματικών, της στατιστικής, των big data analytics του προγραμματισμού, της γραφιστικής, του marketing και της επικοινωνίας, θα έρθει να υποστηρίξει τις κεντρικές οργανώσεις των εταιριών λιανικής, επισήμανε ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Kotsovolos - Dixons South East Europe, Ελλάδα, μιλώντας στο συνέδριο του Economist με θέμα «Η τεχνητή νοημοσύνη στον κλάδο του λιανικού εμπορίου»
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο και να αλλάξει το μίγμα των καναλιών, ο συνδυασμός φυσικών και ψηφιακών καναλιών πώλησης θα τοποθετεί πάντα τις εταιρίες λιανικής ανάμεσα στους μεγάλους εργοδότες παγκοσμίως, και όσο η τεχνολογία αντιμετωπίζεται ως το μέσο για καλύτερη εξυπηρέτηση και κατ' επέκταση καλύτερη ζωή, είμαι αρκετά αισιόδοξος για το μέλλον της λιανικής αλλά και των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτήν» πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκος. Ο ίδιος σημείωσε ότι η ταχεία διείσδυση τεχνολογιών που συνδυάζουν τεχνητή νοημοσύνη και αναγνώριση φωνής, μέσα από προϊόντα που ενσωματώνουν Google Assistant, Apple Siri ή Amazon Alexa, αλλάζουν ταχύτατα τον τρόπο που οι σημερινοί καταναλωτές διαδρούν με τα τεχνολογικά προϊόντα, αλλά και τον ψηφιακό κόσμο: Πέρα από το αυτονόητο που επιτάσσει τον μετασχηματισμό των online καταστημάτων ώστε να είναι συμβατά με αναγνώριση φωνής (voice recognition) και να έχουν τη δυνατότητα να απαντούν σε σύνθετες ερωτήσεις καταναλωτών μέσα από εξελιγμένα chatbots που κάνουν χρήση τεχνητής νοημοσύνης, είναι φανερό ότι αλλάζει και ο τρόπος που ο καταναλωτής ψάχνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θέλει να αγοράσει τοποθετώντας πλέον το εκάστοτε voice services ανάμεσα στον ίδιο και το κατάστημα.
Ο Αντώνης Μακρής, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πώλησης Ελλάδος επισήμανε ότι ο κλάδος του λιανικού εμπορίου ζητάει προσιτές τεχνολογίες χαμηλού κόστους προς όφελος του καταναλωτή και για τη μεγιστοποίηση του κέρδους της επιχείρησης. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα είναι μόνη της. Θα έχει μαζί της και τη συναισθηματική νοημοσύνη», υπογράμμισε ο κ. Μακρής, τονίζοντας ότι το εμπόριο είναι «ο μεγαλύτερος εργοδότης στην αγορά» και «η πύλη των νέων εργαζομένων στην αγορά εργασίας». Ο ίδιος αναφέρθηκε σε πρακτικές που αναπτύσσονται αυτήν τη στιγμή στο εξωτερικό και αφορούν μεταξύ άλλων ψηφιακά καταστήματα τα οποία παρέχουν την αίσθηση ενός πραγματικού καταστήματος. Ο Βασίλης Σταύρου, brand president, ΑΒ Βασιλόπουλος επισήμανε ότι έχουμε εισέλθει στην 4η γενιά εμπορίου και θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτήν. Αναφέρθηκε σε παραμέτρους όπως οι προσωποποιημένες παραγγελίες και η εισαγωγή των robotics στο εμπόριο. Αναφέρθηκε επίσης στα προσωπικά δεδομένα και τη χρήση τους. Το κατάστημα του μέλλοντος θα προσφέρει μια προσωποποιημένη και στοχευμένη εμπειρία, θα συμμετέχει στη ζωή μας και θα κοινωνικοποιούμαστε σε αυτό, σημείωσε ο κ. Σταύρου, ο οποίος μίλησε για την ανάγκη επανεκπαίδευσης του προσωπικού ώστε να αντλήσει τις απαιτούμενες δεξιότητες. Σε κάθε περίπτωση, το εμπόριο είναι και θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην αγορά εργασίας. Ο Ιωάννης Σηφάκης, διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας, μάρκετινγκ & δημοσίων σχέσεων στην Εθνική Ασφαλιστική ανέφερε ότι «ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η αγορά εξελίσσει και τον δικό μας τομέα»

Δεν υπάρχουν σχόλια