600.000 καταναλωτές άλλαξαν πάροχο ενέργειας το 2019
Στο 8,5% έφτασε το 2019 το ποσοστό των καταναλωτών που άλλαξε προμηθευτή ρεύματος, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) για το λιανεμπόριο ρεύματος. Η αντίστοιχη κινητικότητα το 2018 ήταν στο 4,51%. Ειδικότερα, οι καταναλωτές που μετακινήθηκαν σε άλλη εταιρεία προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος έφτασαν την περασμένη χρονιά τους 576.436, αριθμός που μαρτυρά ότι οι επιθετικές εκπτωτικές πολιτικές των 25 παρόχων ρεύματος τελικά έπιασαν τόπο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΕ, η μεγαλύτερη κινητικότητα καταγράφηκε στα νοικοκυριά και ακολούθησαν οι εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες τόσο της Μέσης όσο και της Χαμηλής Τάσης. Είναι αξιοσημείωτο ότι, η Αρχή καταγράφοντας τα ποσοστά ως προς τον όγκο της κατανάλωσης (και όχι ως προς τον αριθμό των συνδέσεων) αυτά εμφανίζουν μείωση.
Ειδικότερα, ως προς τους αριθμούς, από τους συνολικά 4.813.242 οικιακούς καταναλωτές (δίχως τα προνόμια του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου - ΚΟΤ) μετακινήθηκαν σε άλλον προμηθευτή ρεύματος οι 462.318 (9,61% ποσοστό κινητικότητας). Εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες χαμηλής τάσης που άλλαξαν προμηθευτή ρεύματος ανήλθαν σε 104.826 σε σύνολο 1.169.360 (κινητικότητα 8,96%). Στη μέση τάση από τους 9.071 εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες άλλαξαν εταιρεία οι 834, δηλαδή το 9,19% του συνόλου.
Γενικότερα, αν και η ΔΕΗ παρέμεινε πέρυσι ο κυρίαρχος πάροχος ρεύματος, οι ιδιώτες προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, έχουν συγκεντρώσει το 16,05% των ρολογιών και το 28,87% της κατανάλωσης ρεύματος.
Έτσι, πρώτη το 2019 ήταν η ΔΕΗ με 5.694.626 πελάτες (από το σύνολο των 6.783.075) και ακολουθούν Protergia με 181.232 πελάτες, ELPEDISON με 171.143, ΗΡΩΝ με 140.812, Watt & Volt με 127.364, ΖeniΘ με 73.968, Volton με 69.688, NRG με 52.961, Φυσικό Αέριο με 39.881, Volterra με 35.748, ΚΕΝ με 33.997, OTESTATE με 13.990, ΕΛΤΑ με 13.875, Green με 3.209, ΕΛΙΝΟΙΛ με 1.511, ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ με 601, Economic Growth με 400, Eunice με 371, Θ. Σούμπασης με 317 και ακολουθούν με λιγότερους από 50 πελάτες οι ΒΙΕΝΕΡ, ENEL, INTERBETON, ΒΙΟΛΑΡ, Novaera και Κ. Β. Μάρκου.
Ωστόσο, πέρα από την κινητικότητα όσον αφορά στην αλλαγή παρόχου ρεύματος, η έκθεση της ΡΑΕ κατέγραψε και ιδιαιτέρως υψηλό επίπεδο ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών προς τους προμηθευτές ρεύματος. Μάλιστα εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση του αριθμού των πελατών οι οποίοι εντάχθηκαν τελικά στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας, οι οποίοι από 33.726 που είχαν καταγραφεί το 2018 έφτασαν τους 127.752. Έτσι, δεν είναι τυχαίο ότι οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας έδειξαν μια πιο δυναμική αντίδραση απέναντι στους μπαταξήδες.
Σύμφωνα με την έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το 2019, οι πάροχοι έδωσαν στον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) συνολικά 360.644 εντολές αποκοπής, εκ των οποίων εκτελέστηκαν οι 227.418. Από αυτές περίπου για τις μισές εντολές (111.298) εξοφλήθηκαν ή ρυθμίστηκαν οι οφειλές τους και το ρεύμα επανασυνδέθηκε ενώ οι υπόλοιποι καταναλωτές έμειναν δίχως ηλεκτρικό ρεύμα. Πέρα από τις εντολές αποσύνδεσης εξίσου μεγάλος ήταν και ο αριθμός των εντολών παύσης εκπροσώπησης πελατών, οι οποίες έφτασαν τις 310.333 εκ των οποίων εκτελέστηκαν οι 280.960, με τους 127.752 από αυτούς να καταλήγουν τελικά στην καθολική υπηρεσία.
Να θυμίσουμε ότι ο προμηθευτής καθολικής υπηρεσίας ηλεκτρικής ενέργειας είναι οι προμηθευτές που υποχρεούνται (βάσει νόμου) να προμηθεύουν μικρούς πελάτες (νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις), οι οποίοι, μετά την παύση εκπροσώπησης από τον τελευταίο προμηθευτή ή τη λήξη της περιόδου προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από τον Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου έχουν αδρανήσει σχετικά με το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής προμηθευτή ή αδυνατούν να βρουν νέο πάροχο με τους υφιστάμενους εμπορικούς όρους. Στις καταναλώσεις των πελατών που εκπροσωπούνται από τον Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας εφαρμόζονται αυξημένες χρεώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια