ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τα ηλεκτρικά οχήματα “πεθαίνουν” πριν καλά-καλά γεννηθούν


 Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) φαίνονται ασταμάτητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπερνούν τους εαυτούς τους όσον αφορά τους στόχους παραγωγής. Οι αναλυτές του κλάδου αγωνίζονται να προλάβουν τις εξελίξεις. Σύμφωνα με το BloombergNEF, τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες ενδέχεται να φτάσουν από το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων το 2021 στο 40% έως το 2030. Ανάλογα με το ποιον ρωτάτε, αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πωλήσεις μεταξύ 25 και 40 εκατ EV το χρόνο.

ΠΗΓΗ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Αυτά τα οχήματα και τα δεκάδες εκατομμύρια που θα κατασκευάζονται από τώρα μέχρι και τότε, θα χρειαστούν πολλές μπαταρίες. Η Bernstein υπολογίζει ότι η ζήτηση για EV θα εξαπλασιαστεί έως το 2030 (βλ. διάγραμμα 1), στις 2.700 γιγαβατώρες (GWh). Η Rystad ανεβάζει το ποσό αυτό στα 4.000 GWh. Τέτοιες προβλέψεις εξηγούν την ξέφρενη δραστηριότητα σε όλη την αλυσίδα των μπαταριών. Η ζύμωση εκτείνεται από τις αλυκές της ερήμου Ατακάμα της Χιλής, όπου εξορύσσεται λίθιο, μέχρι τις πεδιάδες της Ουγγαρίας όπου στις 12 Αυγούστου η CATL της Κίνας, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, ανακοίνωσε επένδυση 7,3 δισ. ευρώ για να κατασκευαστεί δεύτερο ευρωπαϊκό «γιγαεργοστάσιο» μπαταριών.

Ωστόσο, φαίνεται όλο και περισσότερο σαν η δραστηριότητα να μην είναι αρκετά φρενήρης, ειδικά για τις δυτικές εταιρείες αυτοκινήτων που θέλουν απεγνωσμένα να μειώσουν την εξάρτησή τους από την κορυφαία βιομηχανία μπαταριών της Κίνας εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων. Οι τιμές των μετάλλων των μπαταριών έχουν εκτοξευθεί (βλ. διάγραμμα 2) και αναμένεται να ανεβάσουν το 2022 κόστος των μπαταριών για πρώτη φορά σε περισσότερο από μια δεκαετία. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια