ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Nvidia παρουσιάζει το DLSS 3, τη νέα έκδοση της εντυπωσιακής τεχνολογίας upscaling


 Κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης των νέων RTX 4090 και RTX 4080, η Nvidia έδωσε μια πρώιμη ματιά στην τρίτη έκδοση της τεχνολογίας της Deep Learning Super Sampling (DLSS).

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nvidia, Jensen Huang, δηλώνει ότι το DLSS 3 μπορεί να αυξήσει την απόδοση ενός παιχνιδιού έως και τέσσερις φορές σε σύγκριση με την απλή απόδοση σε εγγενή ανάλυση.

Η Nvidia αναφέρει ότι περισσότερα από 35 παιχνίδια και εφαρμογές ενσωματώνουν ήδη την τεχνολογία, ενώ τα πρώτα παιχνίδια αναμένεται να κυκλοφορήσουν τον Οκτώβριο. Αναμενόμενα, το DLSS 3 θα υποστηρίζεται αποκλειστικά στις τελευταίες GPU της σειράς RTX 40.

Σε ένα πολύ ενδιαφέρον demo, η Nvidia έδειξε πώς το DLSS 3 μπόρεσε να αυξήσει τα frames του Cyberpunk 2077 από 20-30 σε 100 περίπου. Με την προηγούμενη έκδοση της τεχνολογίας (DLSS 2), η απόδοση αυξήθηκε στα 60fps. Σε μια δεύτερη επίδειξη, το Microsoft Flight Simulator είδε τα frames του να αυξάνονται από 50-55 σε περισσότερα από 100 με το DLSS 3. Ωστόσο, οι ακριβείς ρυθμίσεις γραφικών ή οι αναλύσεις αυτών των demo δεν αναφέρθηκαν λεπτομερώς.

Το DLSS έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει περισσότερες επιδόσεις από τα παιχνίδια όταν αυτά στηρίζονται σε κάρτες γραφικών της Nvidia. Το αποτέλεσμα είναι περισσότερα frames στην ίδια ανάλυση ή η εμφάνιση υψηλότερων αναλύσεων χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση. Η λειτουργία του DLSS βασίζεται στην εκτέλεση του παιχνιδιού εσωτερικά σε χαμηλότερη ανάλυση, προτού χρησιμοποιήσει τεχνικές μηχανικής μάθησης για την αναβάθμισή τους σε υψηλότερες αναλύσεις. Έτσι, για παράδειγμα, ένα παιχνίδι μπορεί να δώσει την εντύπωση ότι τρέχει σε 4K ανάλυση, ενώ εσωτερικά τρέχει μόνο σε 1080p - μια λιγότερο απαιτητική ανάλυση.

Επιπλέον η Nvidia αναφέρει ότι το DLSS 3 μπορεί να βοηθήσει τις επιδόσεις παιχνιδιών που περιορίζονται από τις επιδόσεις του επεξεργαστή, αυξάνοντας την απόδοση έως και 100%. Ενσωματώνει επίσης την υποστήριξη του Nvidia Reflex για τη μείωση του latency και τη βελτίωση της απόκρισης ενώ είναι ικανό να παράγει εντελώς νέα framrs αντί για απλά νέα pixels (χάρη στην τεχνολογία Optical Multi Frame Generation). Συνολικά, η Nvidia αναφέρει ότι το DLSS μπορεί να κάνει render έως και τα επτά όγδοα των pixels ενός παιχνιδιού, κάτι που έχει αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση των επιδόσεων.

Παράλληλα με τις βελτιώσεις του ρυθμού καρέ, η Nvidia αναφέρει ότι το DLSS 3 θα πρέπει να επωφεληθεί από την καλύτερη ποιότητα εικόνας. Η λειτουργία Optical Flow Accelerator του DLSS 3 είναι ικανή να παρακολουθεί αντικείμενα σε σκηνές και όχι μόνο pixels, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει καλύτερη κατανόηση των γραφικών στοιχείων, όπως οι σκιές, με αποτέλεσμα λιγότερο stutter.

image.png.fdb04633d582b5afc5fb1d9d3e9a4d19.png

Ενώ οι προηγούμενες εκδόσεις του DLSS λειτουργούσαν σε hardware που έφτανε μέχρι τις GPU της σειράς RTX 20 της Nvidia, το DLSS 3 είναι αποκλειστικά διαθέσιμο στις νέες κάρτες γραφικών της σειράς RTX 40 της Nvidia. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι «το DLSS 3 στηρίζεται στους νέους πυρήνες Tensor τέταρτης γενιάς και το Optical Flow Accelerator που συναντάμε στις GPU της σειράς GeForce RTX 40», επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος της Nvidia Benjamin Berraondo σε email που απέστειλε στο The Verge. Οι προηγούμενες γενιές των GPU της Nvidia, όπως οι σειρές 30 και 20, δεν διαθέτουν το συγκεκριμένο hardware που απαιτείται για τη λειτουργία DLSS 3.

Η Nvidia ήταν η πρώτη μεγάλη εταιρεία της αγοράς που παρουσίασε την τεχνολογία AI upscaling- η ανταγωνίστρια AMD παρουσίασε στη συνέχεια τη δική της εκδοχή, που ονομάζεται FidelityFX Super Resolution, για τις δικές της κάρτες γραφικών. Εν τω μεταξύ, το Xe Super Sampling (XeSS) της Intel θα έχει ως στόχο να προσφέρει παρόμοια οφέλη για τις GPU της εταιρείας, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι θετικά. Σε κάθε περίπτωση, το DLSS 3 δίνει ένα ακόμη πλεονέκτημα στην Nvidia προκειμένου οι gamers να επιλέξουν τις δικές της κάρτες γραφικών για το σύστημά τους.

Ακολουθεί η λίστα με τα συμβατά παιχνίδια αλλά και τις εφαρμογές που θα υποστηρίζουν σύντομα την τεχνολογία DLSS 3:

  • A Plague Tale: Requiem
  • Atomic Heart
  • Black Myth: Wukong
  • Bright Memory: Infinite
  • Chernobylite
  • Conqueror’s Blade
  • Cyberpunk 2077
  • Dakar Rally
  • Deliver Us Mars
  • Destroy All Humans! 2 - Reprobed
  • Dying Light 2 Stay Human
  • F1® 22
  • F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
  • Frostbite Engine
  • HITMAN 3
  • Hogwarts Legacy
  • ICARUS
  • Jurassic World Evolution 2
  • Justice
  • Loopmancer
  • Warhammer 40,000: Darktide
  • Marauders
  • Microsoft Flight Simulator
  • Midnight Ghost Hunt
  • Mount & Blade II: Bannerlord
  • Naraka Bladepoint
  • NVIDIA Omniverse™
  • NVIDIA Racer RTX
  • PERISH
  • Portal With RTX
  • Ripout
  • S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
  • Scathe
  • Sword and Fairy 7
  • SYNCED
  • The Lord of the Rings: Gollum
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • THRONE AND LIBERTY
  • Tower of Fantasy
  • Unity
  • Unreal Engine 4 & 5

Δεν υπάρχουν σχόλια