Μερίδιο από την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του AR/VR διεκδικεί η Ελλάδα
Μια θέση στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της Επαυξημένης, της Εικονικής και της Μεικτής Πραγματικότητας, διεκδικούν οι Ελληνικές επιχειρήσεις, δημιουργώντας μόλις πρόσφατα τον ελληνικό βραχίονα του VR/AR Association, του μεγαλύτερου συνδέσμου παγκοσμίως για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Σκοπός της σύστασής του είναι να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα εταιρειών που ασχολούνται με εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, ικανό να διεκδικήσει μέρος της αξίας των 124,4 δισ. την οποία εκτιμάται ότι θα φτάσει ο κλάδος το 2023. Να σημειωθεί ότι αν οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν η αγορά θα καταφέρει το 2023 να τετραπλασιαστεί σε σχέση με το 2020.
Στα ιδρυτικά μέλη του ελληνικού βραχίονα της Ένωσης Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας περιλαμβάνονται εταιρείες, όπως είναι η DTMH, η PowerX.tech, η Spectacle, η Wonder Immersive και η VR Productions, οι οποίες έχουν να παρουσιάσουν μία σειρά από καινοτόμα projects και εφαρμογές VR και AR.
Οι εφαρμογές αυτές αξιοποιούνται από επιχειρήσεις και οργανισμούς εντός και εκτός Ελλάδας και απευθύνονται σε μία ευρεία γκάμα κλάδων, όπως αυτοί της διαφήμισης, της εκπαίδευσης, της υγείας, της ασφάλειας, του αθλητισμού, αλλά και του δημιουργικού περιεχομένου.
«Στόχος της προσπάθειας που ξεκινήσαμε, είναι να συνδέσουμε την τοπική και την παγκόσμια κοινότητα των ανθρώπων που ασχολούνται με αυτές τις πρωτοποριακές τεχνολογίες, αλλά και να προσελκύσουμε ταλέντο, προκειμένου να ασχοληθεί με τον εντυπωσιακό κόσμο του extended reality», αναφέρει ο Τομ Κολοκυθάς, πρόεδρος του ελληνικού chapter του VR/AR Association και ιδρυτής της DTMH.
Παρότι το ευρύ κοινό μπορεί να μην είναι εξοικειωμένο με τις συγκεκριμένες τεχνολογίες μέσα σε λίγα χρόνια έχουν σημειώσει μεγάλη ανάπτυξη και χαρακτηρίζονται από πολλούς ως μια από τις τεχνολογικές τάσεις που θα απασχολήσει το προσεχές μέλλον.
Αρχής γενομένης από το gaming έχουν επεκταθεί στον τομέα της εκπαίδευσης της υγείας και σε πολλές ακόμα κρίσιμες επιχειρηματικές λειτουργίες προσφέροντας λύσεις σε ήδη υπάρχουσες ανάγκες.
Το παραπάνω επισφραγίζει και το γεγονός ότι μόνο την προηγούμενη χρονιά οι καταναλωτές δαπάνησαν περισσότερα από 6,3 δισ. δολάρια σε τέτοιες τεχνολογίες, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Buy Shares.
Για την τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με την BCG, η παγκόσμια αγορά AR, VR και MR εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 30,7 δισ. δολάρια και την αμέσως επόμενη χρονιά να φτάσει τα 58,7 δισ. Μέχρι το 2025 μάλιστα η αξία της θα εκτοξευθεί στα 300 δισ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια