Γλυπτά Παρθενώνα: H 3D αντιπρόταση των Times προς το Βρετανικό Μουσείο
Mε νέο άρθρο τους, οι Times του Λονδίνου επαναλαμβάνουν τη στήριξή τους στο ελληνικό αίτημα για επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Αυτή τη φορά το άρθρο δημοσιεύεται με αφορμή την πρόθεση βρετανικού ινστιτούτου να αναπαραγάγει με ακρίβεια χιλιοστού τα Γλυπτά, ώστε το Βρετανικό Μουσείο να εκθέτει τα αντίγραφα.
Πρόκειται για πρόταση που είχε αποκαλυφθεί προ εβδομάδων από το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας, το οποίο έχει αναπτύξει ένα «ρομπότ με ανθρώπινο άγγιγμα», όπως σχολιάζει η εφημερίδα, με ικανότητα να δημιουργεί πιστότατα αντίγραφα αρχαιολογικών μνημείων, κάτι που έχει ήδη κάνει με την κατεστραμμένη από τον ISIS συριακή Αψίδα της Παλμύρας.
Μιλώντας στους Times, ο διευθυντής του ινστιτούτου Ρότζερ Μάικλ λέει ότι αν το Βρετανικό Μουσείο δεν δώσει άδεια για τη φωτογράφιση των ελληνικών γλυπτών με κάμερες τρισδιάστατης απεικόνισης, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τακτική «αντάρτικου», δηλαδή να καταγραφούν τα Γλυπτά με κάμερες 3D που θα χρησιμοποιούσε δυνητικά ένας «στρατός πατριωτικών Ελλήνων».
Ο κ. Μάικλ εξηγεί πως αυτές οι τρισδιάστατες απεικονίσεις μνημείων φορτώνονται στο σύστημα ενός ρομποτικού μηχανήματος με την ικανότητα να τις αναπαράγει με ακρίβεια χιλιοστού λαξεύοντας την πέτρα. «Μοιάζει με κάτι βγαλμένο από την πρώτη ταινία του Εξολοθρευτή, αλλά η λεπτότητα της γλυπτικής είναι απλά εντυπωσιακή. Είναι το ίδιο καλό με οτιδήποτε μπορεί να κάνει ένας ανθρώπινος γλύπτης», λέει ο κ. Μάικλ.
Το άρθρο των Times αναφέρει πως το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να «αγκαλιάσει» την τεχνολογική ευκαιρία που παρέχεται.
«Τα μάρμαρα θα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα, όπου μπορούν να εκτεθούν στο θαυμάσιο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα. Το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να συμφωνήσει να εκθέτει τα τρισδιάστατα αντίγραφα. Ως αντάλλαγμα, η Ελλάδα θα μπορούσε να δεσμευθεί ότι δε θα επιτρέψει να γίνουν περισσότερα αντίγραφα. Με τον τρόπο αυτό οι Έλληνες μπορούν να ανακτήσουν την πολιτιστική τους κληρονομιά και το Βρετανικό Μουσείο μπορεί να διατηρήσει την υπόστασή του ως η σπουδαιότερη ιστορική συλλογή του κόσμου», καταλήγει το άρθρο των Times.
Δεν υπάρχουν σχόλια