ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ποιες τεχνολογίες κάνουν τo παρκάρισμα "παιχνίδι";


 Η δυσκολία του παρκαρίσματος σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι η βασική αιτία δυσθυμίας ή άγχους κατά την οδήγηση, σύμφωνα με έρευνα στην Αυστραλία - αλλά αυτό λύνεται εύκολα με πέντε «έξυπνα» ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Η αυστραλιανή έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ποσοστό των οδηγών που αισθάνονται άβολα ή ακόμα και στρεσαρισμένοι κατά την οδήγηση φτάνει το 79 τοις εκατό - και ότι η πρώτη αιτία για αυτό, με το 60% των απαντήσεων, είναι το παρκάρισμα. Οι οδηγοί νιώθουν το άγχος ότι καθυστερούν όσους περιμένουν πίσω τους, ή ότι μπορεί να γρατζουνίσουν τα άλλα αυτοκίνητα. Οι τεχνολογίες για να αντιπετωπιστεί αυτό το άγχος αναπτύσσονται διαρκώς τις τελευταίες δεκαετίες - ξεκινώντας από τους απλούς αισθητήρες προσέγγισης των άλλων αυτοκινήτων, ώσπου να φτάσουν στο πλήρως αυτόνομο παρκάρισμα από το ίδιο το αυτοκίνητο χωρίς καμία ενέργεια του οδηγού.


1. Έλεγχος Αποστάσεων στο παρκάρισμα

Μια απλή, οικονομική και αποδοτική τεχνολογία, που βρίσκεται σήμερα στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων. Εξελίχθηκε για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης στις αρχές της δεκαετίας του '70, και τοποθετείται στα αυτοκίνητα από το 1982. Με υπερήχους, συνήθως, οι αισθητήρες στον πίσω -και ενίοτε στον μπροστινό- προφυλακτήρα μεταδίδουν και λαμβάνουν ραδιοκύματα για να υπολογίζουν την απόσταση από το εμπόδιο. Όσο ο οδηγός το προσεγγίζει, το διακεκομμένο «μπιπ» στο εσωτερικό επιταχύνει - και όταν ο ήχος γίνει διαρκής, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει. Στην τελευταία περίπτωση το επόδιο απέχει 15 εκατοστά.

2. Κάμερα οπισθοπορείας

Παρότι τα πρώτα πειράματα τοποθέτησης κάμερας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ξεκίνησαν περί τα μέσα του προηγούμενου αιώνα, άρχισαν να βρίσκουν την εφαρμογή τους τον επόμενο. Μια ευρυγώνια κάμερα τοποθετημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου -συνήθως πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας- μεταδίδει απευθείας την εικόνα στην κεντρική οθόνη της κονσόλας. Σε κάποια αυτοκίνητα, απεικονίζει και γραμμές που δείχνουν στον οδηγό την ιδανική κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει για να τοποθετήσει το αυτοκίνητο σωστά στο χώρο στάθμευσης.

3. Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας

Ένα από τα άγχη της οδήγησης, και δικαιολογημένα, είναι η όπισθεν από μια κάθετη θέση στάθμευσης - χωρίς καμία ορατότητα για διερχόμενους πεζούς, ποδήλατα, μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Αυτό λύνεται με τους αισθητήρες του συστήματος Rear Traffic Alert που είναι τοποθετημένοι στον πίσω προφυλακτήρα. Όταν το σύστημα εντοπίζει κίνηση, προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά σήματα ή οπτικές ενδείξεις. Σε περιπτώσεις που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες, το σύστημα μάλιστα ενεργοποιεί αυτόματα και τα φρένα. Ενίοτε, το σύστημα αυτό συνδυάζεται και με πανοραμική κάμερα, ώστε να δίνεται στον οδηγό ολοκληρωμένη εικόνα.

4. Αυτόματο παρκάρισμα

Η πρώτη εφαρμογή του αυτόματου παρκαρίσματος πραγματοποιήθηκε πριν από σχεδόν 20 χρόνια, το 2003, και από τότε το σύστημα εξελίσσεται. Αρχικά, με αισθητήρες και κάμερες το σύστημα υπολογίζει αν το αυτοκίνητο χωρά στον παράπλευρο χώρο στάθμευσης. Αν ο χώρος είναι αρκετός, το σύστημα παίρνει τον έλεγχο του τιμονιού - και ο οδηγός ελέγχει μόνο το γκάζι, το φρένο και το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα εξελιγμένα σημερινά συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος μπορούν να κάνουν πολλαπλές μανούβρες, να παρκάρουν σε πλάγιες θέσεις, και να βγάλουν το αυτοκίνητο με την όπισθεν από μια κάθετη θέση.

5. Απομακρυσμένο παρκάρισμα

Ο τελικός προορισμός των συστημάτων υποβοήθησης του παρκαρίσματος περιλαμβάνει την πλήρη διεξαγωγή της διαδικασίας από το ίδιο το αυτοκίνητο, αυτόνομα, χωρίς καν να απαιτείται η παρουσία του οδηγού στο εσωτερικό του. Με το πάτημα ενός κουμπιού στο ηλεκτρονικό κλειδί ή με μια εντολή μέσω του smartphone, το Remote Parking λαμβάνει τον έλεγχο των πάντων: τιμονιού, γκαζιού, φρένου, κιβωτίου ταχυτήτων - ακόμα και του χειρόφρενου.

Οι παραπάνω τεχνολογίες της υποβοήθησης ή του αυτόματου παρκαρίσματος είναι ήδη υπαρκτές, και απολύτως εφαρμόσιμες. Όμως, το απώτερο μέλλον, το μέλλον του αυτόνομου αυτοκινήτου, θα φέρει και μια ακόμα εντυπωσιακή εφαρμογή: θα μπορεί ο οδηγός να σταματά στο ακριβές σημείο του προορισμού του, και με μια εντολή μέσω smartphone να στέλνει το αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του στην πρώτη διαθέσιμη θέση που θα βρει. Και μάλιστα, αν είναι ηλεκτρικό, θα βρίσκει θέση σε ένα σημείο με φορτιστή - και όταν η φόρτισή του ολοκληρωθεί, θα φεύγει επίσης μόνο του για να παρκάρει σε ένα άλλο σημείο ώστε να ελευθερώσει τη θέση φόρτισης.

Δεν υπάρχουν σχόλια