Βιντεοδιασκέψεις με χρήση άβαταρ σχεδιάζει η Microsoft
Mέσω της πλατφόρμας Teams, οι χρήστες θα μπορούν να εμφανίζονται ως ζωντανά καρτούν ή τρισδιά- στατες ψηφιακές προσωπικότητες.
Στην αντεπίθεση προς τη Facebook περνάει η Microsoft, ανακοινώνοντας ότι φέρνει το μετασύμπαν/metaverse του Μαρκ Ζούκερμπεργκ μέσα στην τεχνολογία ομαδικών συζητήσεων και τηλεδιασκέψεων Teams, που έχει ενσωματωθεί και στα Windows 11. Οι χρήστες, σε πρώτη φάση, θα μπορούν από το 2022 να εμφανίζονται ως ζωντανά καρτούν ή τρισδιάστατες ψηφιακές προσωπικότητες (άβαταρ) στις διαδικτυακές συζητήσεις τους, αλλά και να επισκέπτονται εικονικούς χώρους εργασίας, χωρίς να φέρουν στο κεφάλι ειδική συσκευή ψηφιακής πραγματικότητας VR (Virtual Reality). Ομως αν κάποιος χρησιμοποιεί κάτι τέτοιο, τότε η ψηφιακή εμπειρία του θα είναι ακόμη πιο εμπλουτισμένη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού–Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Η κίνηση της Microsoft δείχνει βασικά δύο πράγματα: Αφενός, ότι οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας παίρνουν στα σοβαρά το «μετασύμπαν», το επερχόμενο κράμα πραγματικού και εικονικού κόσμου, αφετέρου, ότι δεν έχουν την πρόθεση να αφήσουν τη Facebook, που σκοπίμως άλλαξε το όνομά της σε Meta (στην ελληνική λέξη «μετά», δηλαδή) να μονοπωλήσει αυτήν την εξέλιξη.
Η Microsoft έκανε γνωστό πως μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επομένου έτους οι εργαζόμενοι και άλλοι χρήστες της πλατφόρμας βιντεοδιασκέψεων Teams θα μπορούν να μη φαίνονται ως φυσικά πρόσωπα αλλά ως ψηφιακά και, χρησιμοποιώντας αυτά τα προσωπικά άβαταρ, να συμμετέχουν σε συσκέψεις εντός εικονικών γραφείων.
Το σχέδιο της αμερικανικής εταιρείας βασίζεται στη νέα τεχνολογία Mesh, που επιτρέπει τη διαχείριση πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων στο εικονικό πεδίο σε διαφορετικές συσκευές, από υπολογιστές έως «κράνη εικονικής πραγματικότητας». Κατά τις εκτιμήσεις της Microsoft, μετά την εκτεταμένη τηλεργασία και την «υβριδική» εργασία (εν μέρει με φυσική παρουσία και εν μέρει εξ αποστάσεως), αυτή θα είναι η επόμενη σημαντική τάση στην απασχόληση. Οπερ σημαίνει πως στο μέλλον οι εργαζόμενοι θα αλληλεπιδρούν ολοένα και συχνότερα εντός περιβάλλοντος εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, χωρίς, ωστόσο, να είναι απαραίτητο να εμφανίζονται οι ίδιοι στην κάμερα. Απλώς θα διαλέγουν εάν θα έχουν αυτοπρόσωπη παρουσία σε μια διαδικτυακή σύσκεψη ή θα «στείλουν» τον ψηφιακό τους εαυτό (κάτι, που ώς ένα βαθμό θυμίζει ταινίες με κλωνοποιημένους εαυτούς). Τέλος, η Microsoft θα χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη, ώστε το άβαταρ, αφού πρώτα ακούσει τη φωνή του χρήστη, να κουνάει τα χείλη σαν να λέει πραγματικά τις λέξεις με τη φωνή του και να έχει τις ανάλογες εκφράσεις, ενώ στο επόμενο στάδιο θα προσφέρονται και υπηρεσίες μετάφρασης. Πρόκειται για μια σταδιακή προσέγγιση, σύμφωνα με τους Financial Times, η οποία έρχεται σε αντίθεση με την πιο ριζοσπαστική της Facebook, που οραματίζεται εξαρχής ένα εργασιακό περιβάλλον πλήρους εικονικής πραγματικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια